Hana Brejchová: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Hana Brejchová: Filmy a seriály

  • Amadeus
    Amadeus (1984)
    FilmRole: Czechoslovakian Actor (uncredited)
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    86%
    1
  • Adéla ještě nevečeřela
    Adéla ještě nevečeřela (1978)
    FilmRole: dáma
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +5
    Neporazitelný soukromý detektiv Nick Carter přijíždí do Prahy řešit případ, s nímž si zdejší policie neví rady. Je vyzbrojen geniálním mozkem a nejnovějšími převratnými vynálezy, cestou z New Yorku hravě zvádl češtinu. Na místě, zejména v malebných hospůdkách nad orosenou sklenicí, ovšem zjišťuje, že v Čechách všechno chodí trochu jinak než v Americe. Podaří se mu překazit ďábelské plány zločinného hraběte von Kratzmar a zachránit květ nevinnosti líbezné Květušky? Parodii na laciné sešitové detektivky natočil v roce 1977 Oldřich Lipský podle námětu a scénáře Jiřího Brdečky (v té době spolu měli na kontě už několik filmů, zejména nedostižného Limonádového Joea). Při realizaci snímku se sešla celá řada význačných osobností. I do malých rolí obsadil režisér slavné herce, působivé kostýmy navrhl Theodor Pištěk, výtvarnou spoluprací a animací přispěl Jan Švankmajer, hudbu složil Luboš Fišer. Výsledkem je nestárnoucí komedie, kterou je možno vidět opakovaně, neboť se při ní vždy znovu spolehlivě pobavíte. (oficiální text distributora)
    84%
    Neporazitelný soukromý detektiv Nick Carter přijíždí do Prahy řešit případ, s nímž si zdejší policie neví rady. Je vyzbrojen geniálním mozkem a nejnovějšími převratnými vynálezy, cestou z New Yorku hravě zvádl češtinu. Na místě, zejména v malebných hospůdkách nad orosenou sklenicí, ovšem zjišťuje, že v Čechách všechno chodí trochu jinak než v Americe. Podaří se mu překazit ďábelské plány zločinného hraběte von Kratzmar a zachránit květ nevinnosti líbezné Květušky? Parodii na laciné sešitové detektivky natočil v roce 1977 Oldřich Lipský podle námětu a scénáře Jiřího Brdečky (v té době spolu měli na kontě už několik filmů, zejména nedostižného Limonádového Joea). Při realizaci snímku se sešla celá řada význačných osobností. I do malých rolí obsadil režisér slavné herce, působivé kostýmy navrhl Theodor Pištěk, výtvarnou spoluprací a animací přispěl Jan Švankmajer, hudbu složil Luboš Fišer. Výsledkem je nestárnoucí komedie, kterou je možno vidět opakovaně, neboť se při ní vždy znovu spolehlivě pobavíte. (oficiální text distributora)
    2
  • Lásky jedné plavovlásky
    Lásky jedné plavovlásky (1965)
    FilmRole: Andula
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +4
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    81%
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    3
  • Cirkus Humberto
    Cirkus Humberto (1988)
    SeriálRole: servírka
    • iVysílání
    80%
    4
  • Po stopách krve
    Po stopách krve (1969)
    FilmRole: hostinská Vlasta
    • VOYO
    Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    78%
    Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    5
  • Přítelkyně z domu smutku
    Přítelkyně z domu smutku (1992)
    Seriál
    • iVysílání
    Román Přítelkyně z domu smutku, jak ho počátkem osmdesátých let napsala Eva Kantůrková, byl inspirován jejími zážitky z roční vyšetřovací vazby v ruzyňské věznici. Bylo to místo, kde měl být člověk pomocí promyšleného systému zbaven své důstojnosti, ale byla to také příležitost k setkání s celou galerií lidských typů, z nichž mnohé lze potkat právě jen ve vězení. Ve své knize, kterou sama nazvala románem - pravdou, dosáhla autorka mimořádné působivosti. Tu neztratila ani jeho čtyřdílná televizní adaptace, jíž se vedle samotné Evy Kantůrkové chopili scenárista Václav Šašek a režisér Hynek Bočan a řada skvělých českých herců.
    Žánry:Drama
    78%
    Román Přítelkyně z domu smutku, jak ho počátkem osmdesátých let napsala Eva Kantůrková, byl inspirován jejími zážitky z roční vyšetřovací vazby v ruzyňské věznici. Bylo to místo, kde měl být člověk pomocí promyšleného systému zbaven své důstojnosti, ale byla to také příležitost k setkání s celou galerií lidských typů, z nichž mnohé lze potkat právě jen ve vězení. Ve své knize, kterou sama nazvala románem - pravdou, dosáhla autorka mimořádné působivosti. Tu neztratila ani jeho čtyřdílná televizní adaptace, jíž se vedle samotné Evy Kantůrkové chopili scenárista Václav Šašek a režisér Hynek Bočan a řada skvělých českých herců.
    Žánry:Drama
    6
  • Vážení přátelé, ano
    Vážení přátelé, ano (1989)
    Film
    • VOYO
    Během výměny funkcí v podniku na výrobu zdravotní keramiky Fortuna se samostatný referent Bohouš Fisher stane náměstkem nového ředitele Evžena Dlaska. Jenže Bohouš není tak úplně přesvědčený, že to je právě to, co by chtěl dělat. Jeho snem je spíše nějaká užitečnější, tvůrčí práce, například stavba kachlových kamen. Takže zatímco řeší všemožné problémy pracovní, například s opařenou mileneckou dvojicí, i soukromé, třeba se školními problémy svých dcer, nechá si přivézt nářadí ke stavbě kamen, sežene si odbornou literaturu a pustí se do práce. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    74%
    Během výměny funkcí v podniku na výrobu zdravotní keramiky Fortuna se samostatný referent Bohouš Fisher stane náměstkem nového ředitele Evžena Dlaska. Jenže Bohouš není tak úplně přesvědčený, že to je právě to, co by chtěl dělat. Jeho snem je spíše nějaká užitečnější, tvůrčí práce, například stavba kachlových kamen. Takže zatímco řeší všemožné problémy pracovní, například s opařenou mileneckou dvojicí, i soukromé, třeba se školními problémy svých dcer, nechá si přivézt nářadí ke stavbě kamen, sežene si odbornou literaturu a pustí se do práce. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    7
  • Zlá krev
    Zlá krev (1987)
    Seriál
    Seriál Sňatky z rozumu, natočený v roce 1968 podle prvních dvou dílů románové pentalogie Vladimíra Neffa - Sňatky z rozumu a Císařské fialky, vyvrcholil událostmi kolem slavnostního otevření Národního divadla v roce 1881. Protože vzbudil velký divácký ohlas, o sedmnáct let později vzniklo na základě dalších románů (Zlá krev a Veselá vdova) sedmidílné pokračování. Dějově bezprostředně navazuje rokem 1881 a dále rozvíjí dramatické osudy několika pražských rodin v osmdesátých a devadesátých letech předminulého století. (Zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    72%
    Seriál Sňatky z rozumu, natočený v roce 1968 podle prvních dvou dílů románové pentalogie Vladimíra Neffa - Sňatky z rozumu a Císařské fialky, vyvrcholil událostmi kolem slavnostního otevření Národního divadla v roce 1881. Protože vzbudil velký divácký ohlas, o sedmnáct let později vzniklo na základě dalších románů (Zlá krev a Veselá vdova) sedmidílné pokračování. Dějově bezprostředně navazuje rokem 1881 a dále rozvíjí dramatické osudy několika pražských rodin v osmdesátých a devadesátých letech předminulého století. (Zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    8
  • Nejkrásnější věk
    Nejkrásnější věk (1968)
    FilmRole: modelka Vránová
    • VOYO
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    69%
    9
  • Zastihla mě noc
    Zastihla mě noc (1985)
    FilmRole: Božka
    Režisér Juraj Herz prokázal, že i oslavný životopis komunistické odbojářky, která zahynula v nacistickém koncentračním táboře, lze natočit bez obvyklé uctivé popisnosti. Naopak zvolil expresivní přístup, na diváka útočí emotivním přívalem roztočených obrazů, zvláště stísňujících vězeňských prostorů, v jejichž modelaci uspěl kameraman Viktor Růžička, a zadírající se hudby Michaela Kocába. Příběh je pojednán jako retrospektiva: hrdinka, novinářka Jožka Jabůrková, si na sklonku svých dnů vybavuje důležité okamžiky svého života, dovíme se, jak postupně dospěla ke svému nezlomnému přesvědčení.
    Režie:Juraj Herz
    67%
    Režisér Juraj Herz prokázal, že i oslavný životopis komunistické odbojářky, která zahynula v nacistickém koncentračním táboře, lze natočit bez obvyklé uctivé popisnosti. Naopak zvolil expresivní přístup, na diváka útočí emotivním přívalem roztočených obrazů, zvláště stísňujících vězeňských prostorů, v jejichž modelaci uspěl kameraman Viktor Růžička, a zadírající se hudby Michaela Kocába. Příběh je pojednán jako retrospektiva: hrdinka, novinářka Jožka Jabůrková, si na sklonku svých dnů vybavuje důležité okamžiky svého života, dovíme se, jak postupně dospěla ke svému nezlomnému přesvědčení.
    Režie:Juraj Herz
    10
  • Byli jsme to my?
    Byli jsme to my? (1990)
    Film
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svoji nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    64%
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svoji nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    11
  • Já to tedy beru, šéfe...!
    Já to tedy beru, šéfe...! (1978)
    FilmRole: Anička
    • VOYO
    • iVysílání
    60%
    12
  • Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun
    Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun (1985)
    SeriálRole: plačící žena
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k \"žádoucímu\" pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízené požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    60%
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k \"žádoucímu\" pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízené požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    13
  • Jak se zbavit Helenky
    Jak se zbavit Helenky (1967)
    FilmRole: Marcelka
    60%
    14
  • Kaňka do pohádky
    Kaňka do pohádky (1981)
    FilmRole: žena v telefonní budce
    • VOYO
    • Canal+
    Hlavní postavou neobvyklého pohádkového příběhu je osmiletá Vendulka, na kterou rodiče nemají příliš času a tak si i dárek k narozeninám musí najít podle instrukcí z magnetofonu. Je to kniha Josefa Lady věnovaná dětem, plná jeho kouzelných obrázků a říkadel. Nejkouzelnější je ovšem velká kaňka, kterou Vendulka objeví na začátku knihy. Když se jí totiž dotkne, ocitne se v ateliéru Josefa Lady, který ji pohostí, ukáže jí své obrázky a hezky si s ní povídá. Není divu, že tam Vendulka zase brzy vrátí, a přestože tentokrát pana Ladu nezastihne, čeká nové překvapení. Za dveřmi ateliéru objeví podzimní krajinu malovanou panem Ladou a když pohladí kravičku ta obživne stejně jako holčička Marjánka. Vendulka si své tajemství nenechá pro sebe a pozve k panu Ladovi také svého staršího bratra Ondru. Protože se však na výlet do pohádky vydaly během cesty v metru, ocitnou se v zamčeném oddělení ztrát a nálezů, kam knihu odevzdal poctivý nálezce. Podaří se jim dovolat domů a nechat se rodiči vysvobodit, nikdo však nevěří jejich značně fantastické vyprávění. Výlety do pohádkového světa pana Lady pokračují až do chvíle, kdy se knihy zmocní parta kluků ze sídliště a utopí ji v čerstvém betonu. A protože Ondra si byl zrovna v Ladově pohádkové krajině zalyžovat, musí zoufalá Vendulka rychle vymyslet jak ho dostat zpátky. Český pohádkově laděný snímek vznikl v roce 1981, kdy ho podle námětu Jiřího Melíška natočil režisér Ota Koval, který se společně s Milanem Pavlíkem podílel také na scénáři. (oficiální text distributora)
    Režie:Ota Koval
    59%
    Hlavní postavou neobvyklého pohádkového příběhu je osmiletá Vendulka, na kterou rodiče nemají příliš času a tak si i dárek k narozeninám musí najít podle instrukcí z magnetofonu. Je to kniha Josefa Lady věnovaná dětem, plná jeho kouzelných obrázků a říkadel. Nejkouzelnější je ovšem velká kaňka, kterou Vendulka objeví na začátku knihy. Když se jí totiž dotkne, ocitne se v ateliéru Josefa Lady, který ji pohostí, ukáže jí své obrázky a hezky si s ní povídá. Není divu, že tam Vendulka zase brzy vrátí, a přestože tentokrát pana Ladu nezastihne, čeká nové překvapení. Za dveřmi ateliéru objeví podzimní krajinu malovanou panem Ladou a když pohladí kravičku ta obživne stejně jako holčička Marjánka. Vendulka si své tajemství nenechá pro sebe a pozve k panu Ladovi také svého staršího bratra Ondru. Protože se však na výlet do pohádky vydaly během cesty v metru, ocitnou se v zamčeném oddělení ztrát a nálezů, kam knihu odevzdal poctivý nálezce. Podaří se jim dovolat domů a nechat se rodiči vysvobodit, nikdo však nevěří jejich značně fantastické vyprávění. Výlety do pohádkového světa pana Lady pokračují až do chvíle, kdy se knihy zmocní parta kluků ze sídliště a utopí ji v čerstvém betonu. A protože Ondra si byl zrovna v Ladově pohádkové krajině zalyžovat, musí zoufalá Vendulka rychle vymyslet jak ho dostat zpátky. Český pohádkově laděný snímek vznikl v roce 1981, kdy ho podle námětu Jiřího Melíška natočil režisér Ota Koval, který se společně s Milanem Pavlíkem podílel také na scénáři. (oficiální text distributora)
    Režie:Ota Koval
    15
  • ...nebo být zabit
    ...nebo být zabit (1985)
    FilmRole: žena-kostlivec
    Útěk z koncentračního tábora je vždy nebezpečný. Pokud však dvojice uprchlíků chce přežít, musí sama zabíjet, a to pokud možno tiše, aby na sebe neupozornila. Starší z mužů zaškoluje mladšího druha do obtížného umění jak přežít. Film ukazuje, jak ve výjimečných podmínkách upadají obvyklé lidské hodnoty, jak do pozadí ustupují soucit i svědomí, jak zabíjení se stává sebezáchovnou normou jednání. Do scén útěku se prolínají retrospektivní vsuvky, v nichž se oběma protagonistům odvíjejí vzpomínky na nedávnou minulost. Režisér Martin Hollý zvolil výrazně expresivní polohu, která však místy hraničí s násilnou křečovitostí.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    59%
    Útěk z koncentračního tábora je vždy nebezpečný. Pokud však dvojice uprchlíků chce přežít, musí sama zabíjet, a to pokud možno tiše, aby na sebe neupozornila. Starší z mužů zaškoluje mladšího druha do obtížného umění jak přežít. Film ukazuje, jak ve výjimečných podmínkách upadají obvyklé lidské hodnoty, jak do pozadí ustupují soucit i svědomí, jak zabíjení se stává sebezáchovnou normou jednání. Do scén útěku se prolínají retrospektivní vsuvky, v nichž se oběma protagonistům odvíjejí vzpomínky na nedávnou minulost. Režisér Martin Hollý zvolil výrazně expresivní polohu, která však místy hraničí s násilnou křečovitostí.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    16
  • Anděl s ďáblem v těle
    Anděl s ďáblem v těle (1983)
    FilmRole: členka armády spásy
    • VOYO

    Erotická komedie režiséra Václava Matějky z roku 1983 zavede diváky nedaleko Prahy do zámečku a nevěstince s názvem Riviéra. Řád svého podniku tam pevně drží v rukou Gábi Stolařová, tzv. Madam, která dohlíží na spokojenost svých zákazníků, pánů z vyšších kruhů. Do zaběhlé rutiny nevěstince vkročí ďábelsky krásná Renáta, která zde žádá o práci a všem pánům se ihned zalíbí. Je ovšem přitažlivá Renáta pouhým magnetem na muže nebo se pod její andělskou tváří skrývá i něco víc? To se dozvídáme vzápětí, když inspektor Bulis zatkne Madam i s jejími svěřenkyněmi a klientelou.

    Žánry:KomedieErotický
    58%

    Erotická komedie režiséra Václava Matějky z roku 1983 zavede diváky nedaleko Prahy do zámečku a nevěstince s názvem Riviéra. Řád svého podniku tam pevně drží v rukou Gábi Stolařová, tzv. Madam, která dohlíží na spokojenost svých zákazníků, pánů z vyšších kruhů. Do zaběhlé rutiny nevěstince vkročí ďábelsky krásná Renáta, která zde žádá o práci a všem pánům se ihned zalíbí. Je ovšem přitažlivá Renáta pouhým magnetem na muže nebo se pod její andělskou tváří skrývá i něco víc? To se dozvídáme vzápětí, když inspektor Bulis zatkne Madam i s jejími svěřenkyněmi a klientelou.

    Žánry:KomedieErotický
    17
  • Žirafa v okně
    Žirafa v okně (1968)
    FilmRole: Milena
    58%
    18
  • Matěji, proč tě holky nechtějí?
    Matěji, proč tě holky nechtějí? (1981)
    FilmRole: Cupalová
    • VOYO
    Dospívající zednický učeň Matěj Hůrka, mladík ve věcech lásky jelimánkovitý, žije u své babičky ve venkovská chalupě. Potýká se s milostnými problémy, ale marně čeká nějakou radu, protože čilá babička se znovu vdává za neméně čiperného důchodce. Podnikavá nejstarší generace tak do jisté míry kontrastuje s mládím, které je rozpačité. V nadmíru (pseudo)-lidové komedii měly přitahovat erotické prvky, jejichž působivost však časem vyprchala. (Filmbox)
    Žánry:Komedie
    57%
    Dospívající zednický učeň Matěj Hůrka, mladík ve věcech lásky jelimánkovitý, žije u své babičky ve venkovská chalupě. Potýká se s milostnými problémy, ale marně čeká nějakou radu, protože čilá babička se znovu vdává za neméně čiperného důchodce. Podnikavá nejstarší generace tak do jisté míry kontrastuje s mládím, které je rozpačité. V nadmíru (pseudo)-lidové komedii měly přitahovat erotické prvky, jejichž působivost však časem vyprchala. (Filmbox)
    Žánry:Komedie
    19
  • Vyhrávat potichu
    Vyhrávat potichu (1984)
    FilmRole: Péťova maminka
    • VOYO
    57%
    20
  • Má láska s Jakubem
    Má láska s Jakubem (1982)
    FilmRole: učitelka
    Začínající učitelka přichází z Prahy do jihočeského okresního města, kde žije i její snoubenec Jakub, mladý nadějný inženýr v místní papírně. Petra se sžívá s novými kolegy ve škole i s dětmi z nové třídy a pilně nacvičuje s hudební skupinou Komenium, s jejímiž členy se zná ještě ze studií. Seznamuje se i s Jakubovými spolupracovníky a s ředitelem papírny, na jehož místo by byl Jakub rád po jeho odchodu do důchodu jmenován. A právě touha po vysoké funkci vede Jakuba k chování a jednání, které Petra nemůže schvalovat.
    Žánry:DramaRomantický
    54%
    Začínající učitelka přichází z Prahy do jihočeského okresního města, kde žije i její snoubenec Jakub, mladý nadějný inženýr v místní papírně. Petra se sžívá s novými kolegy ve škole i s dětmi z nové třídy a pilně nacvičuje s hudební skupinou Komenium, s jejímiž členy se zná ještě ze studií. Seznamuje se i s Jakubovými spolupracovníky a s ředitelem papírny, na jehož místo by byl Jakub rád po jeho odchodu do důchodu jmenován. A právě touha po vysoké funkci vede Jakuba k chování a jednání, které Petra nemůže schvalovat.
    Žánry:DramaRomantický
    21
  • Evo, vdej se!
    Evo, vdej se! (1983)
    FilmRole: Hodková
    53%
    22
  • Láska na druhý pohled
    Láska na druhý pohled (1981)
    FilmRole: úřednice
    51%
    23
  • Těch několik dní
    Těch několik dní (1968)
    FilmRole: Květa

    Jeden z trezorových filmů vznikl v mezinárodní koprodukci (s Francouzi) a jako jeden z mála akcentoval okupaci Československa v roce 1968. Vypráví dosti zmateně a neuspořádaně o francouzské studentce sociologie, která se při svém pobytu v Praze seznámí s mladým přitažlivým profesorem. Rozmluvy vedou nejprve banálně tlachavé, později se věnují vstupu \"spřátelených\" vojsk, zazní i televizní zpravodajství, avšak vesměs převládá rozpačitost. Film byl několikrát přepracováván, aniž by mu to pomohlo jak umělecky, tak ve včasném nasazení do kin.

    Žánry:Drama
    48%

    Jeden z trezorových filmů vznikl v mezinárodní koprodukci (s Francouzi) a jako jeden z mála akcentoval okupaci Československa v roce 1968. Vypráví dosti zmateně a neuspořádaně o francouzské studentce sociologie, která se při svém pobytu v Praze seznámí s mladým přitažlivým profesorem. Rozmluvy vedou nejprve banálně tlachavé, později se věnují vstupu \"spřátelených\" vojsk, zazní i televizní zpravodajství, avšak vesměs převládá rozpačitost. Film byl několikrát přepracováván, aniž by mu to pomohlo jak umělecky, tak ve včasném nasazení do kin.

    Žánry:Drama
    24
  • O zvířatech a lidech
    O zvířatech a lidech (1994)
    Seriál

    Seriál o zvířecích pacientech a lidech kolem nich vznikl v koprodukci České televize s německou firmou Gold film Phorzheim v roce 1994. Podle scénáře J. Melíška a O. Zelenky vznikl pod taktovkou režiséra H. Bočana a za přítomnosti mnoha populárních českých herců seriál, který se svým tématem řadí k nadčasovým, jak potvrzuje i vyrovnaný divácký zájem za všechna tři nepremiérová uvedení.
    Z hereckých osobností seriálu jmenujme Ivanu Chýlkovou v roli Olgy, Karla Heřmánka jako Hrubeše a Jiřinu Bohdalovou, Vlastimila Brodského, Petra Nárožného, Jana Hartla a Jana Potměšila v rolích veterinářů. Sestavu doplňují ošetřovatel Hanzel (Josef Somr), dvě sestry (Lucie Zedníčková a Naďa Konvalinková) a mnoho dalších. (oficiální text distributora)

    Žánry:Rodinný
    47%

    Seriál o zvířecích pacientech a lidech kolem nich vznikl v koprodukci České televize s německou firmou Gold film Phorzheim v roce 1994. Podle scénáře J. Melíška a O. Zelenky vznikl pod taktovkou režiséra H. Bočana a za přítomnosti mnoha populárních českých herců seriál, který se svým tématem řadí k nadčasovým, jak potvrzuje i vyrovnaný divácký zájem za všechna tři nepremiérová uvedení.
    Z hereckých osobností seriálu jmenujme Ivanu Chýlkovou v roli Olgy, Karla Heřmánka jako Hrubeše a Jiřinu Bohdalovou, Vlastimila Brodského, Petra Nárožného, Jana Hartla a Jana Potměšila v rolích veterinářů. Sestavu doplňují ošetřovatel Hanzel (Josef Somr), dvě sestry (Lucie Zedníčková a Naďa Konvalinková) a mnoho dalších. (oficiální text distributora)

    Žánry:Rodinný
    25
  • Druhý dech
    Druhý dech (1989)
    Seriál
    • iVysílání
    46%
    26
  • Můj hříšný muž
    Můj hříšný muž (1986)
    Film
    • VOYO
    Úsměvný příběh o rodině a kariéře Nadaní mikroibiologové mají velké plány, ale po fakultním plese spolu stráví noc. Marta otěhotní a následuje svatba. Po narození dcery zůstává žena doma, zatímco manžel Zdeněk aspiruje na místo vedoucího oddělení buněčné fyziologie. Po čase i Marta nastoupí do práce a o dcerku má pečovat babička. Ta ovšem dlouho nevydrží, a tak příjde na řadu chůva.. To rodinu finančně zatěžuje a napětí mezi manželi roste.
    45%
    Úsměvný příběh o rodině a kariéře Nadaní mikroibiologové mají velké plány, ale po fakultním plese spolu stráví noc. Marta otěhotní a následuje svatba. Po narození dcery zůstává žena doma, zatímco manžel Zdeněk aspiruje na místo vedoucího oddělení buněčné fyziologie. Po čase i Marta nastoupí do práce a o dcerku má pečovat babička. Ta ovšem dlouho nevydrží, a tak příjde na řadu chůva.. To rodinu finančně zatěžuje a napětí mezi manželi roste.
    27
  • Puščik jede do Prahy
    Puščik jede do Prahy (1965)
    Film
    44%
    28
  • Velké přání
    Velké přání (1981)
    FilmRole: Švecová
    33%
    29
  • Divoké pivo
    Divoké pivo (1993)
    Film
    27%
    30