Benátský filmový festival

Benátský filmový festival 1964: nominace a vítězové

Předávání cen: 5. 9. 1964

Zlatý lev

Vítěz
  • Červená pustina
    Červená pustina
    Záverečná časť "tetralógie citov" je Antonioniho prvým farebným filmom. Farbu v ňom funkčne využíva na zachytenie psychózy hlavnej hrdinky, trpiacej po autonehode chronickou úzkosťou a depresiami. Dej je zasadený do okolia priemyselným rozvojom zdevastovanej Ravenny, kde žije hlavná hrdinka Guilliana, manželka riaditeľa továrne. Snaží sa svoje psychické problémy pred manželom skrývať a nájsť uplatnenie v podnikaní s interiérovými doplnkami. Manžel, práca, priatelia, ani milenec jej však nepomôžu nájsť životné uspokojenie a tak upadá stále hlbšie a hlbšie do svojej choroby. Antonionimu sa vo filme podarilo zachytiť existenciálnu stratenosť moderného človeka a bezcieľnosť komfortného meštiackeho života.
    70%
    Záverečná časť "tetralógie citov" je Antonioniho prvým farebným filmom. Farbu v ňom funkčne využíva na zachytenie psychózy hlavnej hrdinky, trpiacej po autonehode chronickou úzkosťou a depresiami. Dej je zasadený do okolia priemyselným rozvojom zdevastovanej Ravenny, kde žije hlavná hrdinka Guilliana, manželka riaditeľa továrne. Snaží sa svoje psychické problémy pred manželom skrývať a nájsť uplatnenie v podnikaní s interiérovými doplnkami. Manžel, práca, priatelia, ani milenec jej však nepomôžu nájsť životné uspokojenie a tak upadá stále hlbšie a hlbšie do svojej choroby. Antonionimu sa vo filme podarilo zachytiť existenciálnu stratenosť moderného človeka a bezcieľnosť komfortného meštiackeho života.

Zvláštní cena poroty

Nejlepší herec

Nejlepší herečka

Best First Work

Vítěz

San Giorgio Prize

Vítěz

FIPRESCI Prize

Vítěz
  • Červená pustina
    Červená pustina
    Záverečná časť "tetralógie citov" je Antonioniho prvým farebným filmom. Farbu v ňom funkčne využíva na zachytenie psychózy hlavnej hrdinky, trpiacej po autonehode chronickou úzkosťou a depresiami. Dej je zasadený do okolia priemyselným rozvojom zdevastovanej Ravenny, kde žije hlavná hrdinka Guilliana, manželka riaditeľa továrne. Snaží sa svoje psychické problémy pred manželom skrývať a nájsť uplatnenie v podnikaní s interiérovými doplnkami. Manžel, práca, priatelia, ani milenec jej však nepomôžu nájsť životné uspokojenie a tak upadá stále hlbšie a hlbšie do svojej choroby. Antonionimu sa vo filme podarilo zachytiť existenciálnu stratenosť moderného človeka a bezcieľnosť komfortného meštiackeho života.
    70%
    Záverečná časť "tetralógie citov" je Antonioniho prvým farebným filmom. Farbu v ňom funkčne využíva na zachytenie psychózy hlavnej hrdinky, trpiacej po autonehode chronickou úzkosťou a depresiami. Dej je zasadený do okolia priemyselným rozvojom zdevastovanej Ravenny, kde žije hlavná hrdinka Guilliana, manželka riaditeľa továrne. Snaží sa svoje psychické problémy pred manželom skrývať a nájsť uplatnenie v podnikaní s interiérovými doplnkami. Manžel, práca, priatelia, ani milenec jej však nepomôžu nájsť životné uspokojenie a tak upadá stále hlbšie a hlbšie do svojej choroby. Antonionimu sa vo filme podarilo zachytiť existenciálnu stratenosť moderného človeka a bezcieľnosť komfortného meštiackeho života.

OCIC Award

Vítěz

Italian Film Critics Award

Biennale Award

Vítěz
  • Susuz yaz
    Susuz yaz
    Nezapomenutelný film, který se pravidelně objevuje v anketách o nejlepších deset tureckých filmů, vznikl jako adaptace povídky Necati Cumalıho. Mistrovské dílo režiséra Metina Erksana získalo jako vůbec první turecký film významné mezinárodní ocenění: v roce 1964 vyhrálo Zlatého medvěda na Berlinale. Suché léto, příběh z venkova, který čerpá svoji dramatičnost z boje o vodu a zemi, reprezentuje v turecké kinematografii jeden z nejpůsobivějších zápasů mezi dobrem a zlem. Jeho protagonisty jsou bratři Osman a Hasan. Chtivý Osman ohradí pramen vyvěrající na jejich pozemku hrázemi, aby tak zabránil obyvatelům vesnice v přístupu k vodě. Jeho poctivý bratr se s ním kvůli tomu dostane do sporu. Hasan se ve své dobrotě dokonce přizná k vraždě, kterou ve skutečnosti spáchal jeho bratr. Je za to odsouzen do vězení. Po návratu se dozví, že Osman zneužil jeho nepřítomnosti k tomu, aby svedl jeho manželku. Spravedlivý hněv musí nutně vést k bratrovražednému zápasu. Jeden z nejlepších příkladů společenského realismu v tureckém filmu z šedesátých let se nevyhýbá ani zobrazení erotiky.
    Žánry:Drama
    75%
    Nezapomenutelný film, který se pravidelně objevuje v anketách o nejlepších deset tureckých filmů, vznikl jako adaptace povídky Necati Cumalıho. Mistrovské dílo režiséra Metina Erksana získalo jako vůbec první turecký film významné mezinárodní ocenění: v roce 1964 vyhrálo Zlatého medvěda na Berlinale. Suché léto, příběh z venkova, který čerpá svoji dramatičnost z boje o vodu a zemi, reprezentuje v turecké kinematografii jeden z nejpůsobivějších zápasů mezi dobrem a zlem. Jeho protagonisty jsou bratři Osman a Hasan. Chtivý Osman ohradí pramen vyvěrající na jejich pozemku hrázemi, aby tak zabránil obyvatelům vesnice v přístupu k vodě. Jeho poctivý bratr se s ním kvůli tomu dostane do sporu. Hasan se ve své dobrotě dokonce přizná k vraždě, kterou ve skutečnosti spáchal jeho bratr. Je za to odsouzen do vězení. Po návratu se dozví, že Osman zneužil jeho nepřítomnosti k tomu, aby svedl jeho manželku. Spravedlivý hněv musí nutně vést k bratrovražednému zápasu. Jeden z nejlepších příkladů společenského realismu v tureckém filmu z šedesátých let se nevyhýbá ani zobrazení erotiky.
    Žánry:Drama

Nejlepší dokument

Lion of San Marco - Grand Prize