Červená pustina

70%
Červená pustina
Záverečná časť "tetralógie citov" je Antonioniho prvým farebným filmom. Farbu v ňom funkčne využíva na zachytenie psychózy hlavnej hrdinky, trpiacej po autonehode chronickou úzkosťou a depresiami. Dej je zasadený do okolia priemyselným rozvojom zdevastovanej Ravenny, kde žije hlavná hrdinka Guilliana, manželka riaditeľa továrne. Snaží sa svoje psychické problémy pred manželom skrývať a nájsť uplatnenie v podnikaní s interiérovými doplnkami. Manžel, práca, priatelia, ani milenec jej však nepomôžu nájsť životné uspokojenie a tak upadá stále hlbšie a hlbšie do svojej choroby. Antonionimu sa vo filme podarilo zachytiť existenciálnu stratenosť moderného človeka a bezcieľnosť komfortného meštiackeho života.



lamps
lamps
15 327 bodů
4.5
Nezajímavé, zdlouhavé a o ničem. Zaplaťpánbůh, že Antonioni utnul svou pocitovou telenovelu už po tomto čtvrtém dílu, protože kvalita a symbolická výřečnost film od filmu uvadaly a další dvě hodiny ve společnosti podobně chladných, odosobněných a jednoduše divných postav bych už zkrátka neskousl ani za nic. Ještěže Monica Vitti i Richard Harris jsou natolik dobří herci, že se v té pseudomyšlenkové pustině dokázali nějakým zázrakem najít a alespoň na ně se dalo koukat...
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8
Antonioni ...mistr obrazu..i tento snímek maluje pomalu ,duševní krajinu psychicky nahlodané hrdinky i dějem i kamerou. Kamera je přesná jak mistrovský štětec...inspirace malířstvím viditelná. Nezaměnitelný rukopis režiséra a skvělé výkony hlavních představitelů Monicy Vitti i Harrise.
Smazaný uživatel
0 bodů
8
První Antonioniho film, co je zajímavý (ne "jen" precizní jako doposud) i vizuálně. Barva tu na rozdíl od tolika jiných režisérů tvořících na přelomu technologií rozhodně svědčí. Krom toho mají postavy konečně pořádné (nějaké) motivace, neštěstí není sesláno z nebe, ale má své příčiny a svůj vývoj. Trochu mě mate sám Antonioni, který chtěl podle svých slov ukázat, že "i průmysl může být krásný", čehož nevím, jestli dosáhl, ale to je poslední problém. Nevadila mi ani absolutní doslovnost - viz poslední metafora s ptáčkem, aby pointu pochopil opravdu úplně každý. Proti tomu, že filmař chce být pochopen, nic nemám. Po Výkřiku a Zvětšeníně další silnější zářez. Jen škoda, že mu předcházely tři ne tak dobré "díly".

Dodatečné informace

Původní název:
Il deserto rosso (více)
  • Itálie Červená pustina
  • Itálie Il deserto rosso
  • Itálie Červená pustatina
  • Itálie Czerwona pustynia
  • Itálie Den røde ørken
  • Itálie Die rote Wüste
  • Itálie El desierto rojo
  • Itálie Kizil çöl
  • Itálie Le désert rouge
  • Itálie Le Désert rouge
  • Itálie O Deserto Vermelho
  • Itálie Punainen erämaa
  • Itálie Red Desert
  • Itálie The Red Desert
  • Itálie Vörös sivatag
Premiéra v ČR:
4. 7. 2023
Distributor:
HBO Max
Země původu:
Itálie, Francie

Podobné


Powered byJustWatch

  • Michelangelo Antonioni byl v roce 1964 v MFF v Benátkách za tento film oceněn Velkou cenou Zlatý lev a navíc cenou FIPRESCI.