Frigo na mašině

82%
Frigo na mašině
Buster Keaton, akrobat s kamennou tváří zvaný Frigo, ve svém nejslavnějším filmu, kde mu sekunduje stejnojmenná lokomotiva...



Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
10
Tak nějak jsem si říkal, jestli mě může bavit 80 let starý film. Bavil a moc. Opravdu skvělá komedie s parádními a nezapomenutelnými scénami (hlavně scény s lokomotivou nemají chybu) a výborným hudebním doprovodem.
Pete69
Pete69
32 609 bodů
9.5
Příliš němých filmů jsem neviděl, takže pro mně není jednoduché hodnotit. Tento snímek mě ale uchvátil. Film se odehrává v době americké občasnské války a pojednává o uneseném vlaku armádou seveřanů, v uneseném vlaku je i milá hlavního hrdiny ( mašinfíry ). Ve filmu je plno neuvěřitelných vlakových honiček ze kterých se tají dech. V době, kdy prakticky neexistovyly filmové triky je to něco neuvěřitelného. Reálný pád vlaku po proloemení mostu. Kaskaderské kousky hlavního hrdiny a přitom to má vše i beze slov hlavu a patu. Perfektní.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Pěkně to odsýpá, je to napínavé. Kéž by takovéhle byly všechny němé filmy. Možná to bude i rozumnou délkou.

Dodatečné informace

Původní název:
The General (více)
  • USA Frigo na mašině
  • USA The General
  • USA A generális
  • USA Come vinsi la guerra
  • USA Der General
  • USA El general
  • USA El maquinista de La General
  • USA Frigo na mašine
  • USA General
  • USA Generalen
  • USA Keaton no Dai Ressha Tsuiseki
  • USA La General
  • USA Le Mécano de la Générale
  • USA Så går det till i krig
  • USA Генерал
  • USA Генералът
  • USA Паровоз Генерал
Země původu:
USA
Rozpočet:
0,75 mil. USD
Tržby:
1 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Půjčení nebo nákup

Powered byJustWatch

  • V roce 1972 zorganizoval britský filmový časopis Sight and Sound velkou mezinárodní anketu, ve které měli filmoví historici a publicisté vyjmenovat 10 nejlepších filmů všech dob. "Frigo na mašině" získal 8. místo a byl v této anketě uveden jako nejlepší filmová komedie vůbec.
  • Při zajíždění lokomotivy do tunelu, kdy Buster Keaton sedí na ojce kola, riskoval svůj život. Museli vybrat pro řízení lokomotivy nejlepšího strojvedoucího, protože rozjet takhle pomalu lokomotivu byl velmi náročný úkol.
  • Kvůli vysokým výdajům na tento film a diváckého neúspěchu (film nebyl přijat zřejmě kvůli tomu, že diváci čekali jednoduchou komedii a místo toho dostali historické drama s gagy) byl donucen Buster Keaton podepsat nevýhodnou smlouvu se společností MGM, která mu sebrala prakticky veškerou svobodu.