Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), co se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, co si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, co se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
Nostalgicky krásné, plné vtipných a veselých okamžiků, stejně jako slzopudných emocí. V groteskách, zvlášť Chaplinových, je jisté kouzlo, které žádný jiný formát nemá.
Při debatě o nejzásadnějších osobnostech stříbrného plátna za celou dobu jeho existence by na seznamu každého nejspíše pravděpodobně skončil Charlie Chaplin. Ten u svých filmů sehrával ty nejdůležitější úlohy. Kromě psaní, režie a hudby se ve většině případů chopil u svých filmů i hlavní role. Vytvořil i postavu Tuláka, která Chaplina proslavila pravděpodobně nejvíc. Chaplin tuto postavu ztvárnil dohromady po dobu 22 letech a Tulák se stal hlavním hrdinou výrazného počtu Chaplinových filmů. Mimo jiné i právě snímku Kid z roku 1921, který sloužil jako Chaplinův celovečerní debut. Jeden z nejslavnějších Chaplinových filmů naprosto skvěle funguje i po století své existence. Nadále fenomenální groteska, která je vtipná, zároveň ovšem neskutečně emocionálně silná. Chaplin dokázal do scénáře skvěle zakomponovat situační humor, zároveň vytvořil věrohodně vystavěný vztah mezi Tulákem a nalezeným dítětem. V roce 1921 ještě bez zvuku se všechny emoce podařilo naprosto bravurně prodat pouze skrze samotný obraz. A Charlie Chaplin a maličký Jackie Coogan se stali skvěle sehranou dvojkou, která je též klíčem k jednomu z nejlepších Chaplinových filmů. V Kidovi skvěle funguje komediální načasování i samotná zápletka. Skvělá dvojice Chaplin/Coogan se výtečně doplňuje v tomhle stejně tak dojemné jako humorné pecce, která nejen fungovala skvěle v roce 1921, ale funguje skvěle i dnes. V rámci tehdejších vypravěčských možností Chaplin dokázal maximum, dokázal se zároveň kriticky vyjádřit k tehdejší společenské situaci a naprosto dokonale prodal kouzlo grotesek. Z Kida ovšem především trčí právě ta výtečná práce s různými typy emocí, onen neskutečný Chaplinův talent. I po 100 letech naprosto fenomenální podívaná a zcela určitě jeden z nejzásadnějších Chaplinových filmů......
Jackie Coogan, který hrál Kida, poté zahájil poměrně úspěšnou hereckou kariéru, což u těchto dětí nebývalo pravidlem.
Ve scéně, kdy je Kid odebrán od Trampa a dán do siročince Jackie Coogan hrozně křičí, protože jeho skutečný otec mu řekl, že když nezakřičí, tak ho opravdu pošle do sirotčince.
Poměr natočeného filmového materiálu a materiálu skutečně použitého ve filmu je zde ze všech Chaplinových filmů daleko nejvyšší (53:1).