Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), který se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, která si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, která se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
Velmi kvalitní zástupce němého filmu i filmotéky Charlieho Chaplina. Vážný příběh, který je dojemný i beze slov a to vše odlehčeno humornými groteskními scénami Charlese Chaplina i jeho hereckých kolegů. Závěr je opravdu dojemný i lehce trikový a chvílemi mimo zemskou sféru.. ale je to opravdová kvalita té nejstarší filmové školy.
Při debatě o nejzásadnějších osobnostech stříbrného plátna za celou dobu jeho existence by na seznamu každého nejspíše pravděpodobně skončil Charlie Chaplin. Ten u svých filmů sehrával ty nejdůležitější úlohy. Kromě psaní, režie a hudby se ve většině případů chopil u svých filmů i hlavní role. Vytvořil i postavu Tuláka, která Chaplina proslavila pravděpodobně nejvíc. Chaplin tuto postavu ztvárnil dohromady po dobu 22 letech a Tulák se stal hlavním hrdinou výrazného počtu Chaplinových filmů. Mimo jiné i právě snímku Kid z roku 1921, který sloužil jako Chaplinův celovečerní debut. Jeden z nejslavnějších Chaplinových filmů naprosto skvěle funguje i po století své existence. Nadále fenomenální groteska, která je vtipná, zároveň ovšem neskutečně emocionálně silná. Chaplin dokázal do scénáře skvěle zakomponovat situační humor, zároveň vytvořil věrohodně vystavěný vztah mezi Tulákem a nalezeným dítětem. V roce 1921 ještě bez zvuku se všechny emoce podařilo naprosto bravurně prodat pouze skrze samotný obraz. A Charlie Chaplin a maličký Jackie Coogan se stali skvěle sehranou dvojkou, která je též klíčem k jednomu z nejlepších Chaplinových filmů. V Kidovi skvěle funguje komediální načasování i samotná zápletka. Skvělá dvojice Chaplin/Coogan se výtečně doplňuje v tomhle stejně tak dojemné jako humorné pecce, která nejen fungovala skvěle v roce 1921, ale funguje skvěle i dnes. V rámci tehdejších vypravěčských možností Chaplin dokázal maximum, dokázal se zároveň kriticky vyjádřit k tehdejší společenské situaci a naprosto dokonale prodal kouzlo grotesek. Z Kida ovšem především trčí právě ta výtečná práce s různými typy emocí, onen neskutečný Chaplinův talent. I po 100 letech naprosto fenomenální podívaná a zcela určitě jeden z nejzásadnějších Chaplinových filmů......