Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), co se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, co si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, co se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
Při debatě o nejzásadnějších osobnostech stříbrného plátna za celou dobu jeho existence by na seznamu každého nejspíše pravděpodobně skončil Charlie Chaplin. Ten u svých filmů sehrával ty nejdůležitější úlohy. Kromě psaní, režie a hudby se ve většině případů chopil u svých filmů i hlavní role. Vytvořil i postavu Tuláka, která Chaplina proslavila pravděpodobně nejvíc. Chaplin tuto postavu ztvárnil dohromady po dobu 22 letech a Tulák se stal hlavním hrdinou výrazného počtu Chaplinových filmů. Mimo jiné i právě snímku Kid z roku 1921, který sloužil jako Chaplinův celovečerní debut. Jeden z nejslavnějších Chaplinových filmů naprosto skvěle funguje i po století své existence. Nadále fenomenální groteska, která je vtipná, zároveň ovšem neskutečně emocionálně silná. Chaplin dokázal do scénáře skvěle zakomponovat situační humor, zároveň vytvořil věrohodně vystavěný vztah mezi Tulákem a nalezeným dítětem. V roce 1921 ještě bez zvuku se všechny emoce podařilo naprosto bravurně prodat pouze skrze samotný obraz. A Charlie Chaplin a maličký Jackie Coogan se stali skvěle sehranou dvojkou, která je též klíčem k jednomu z nejlepších Chaplinových filmů. V Kidovi skvěle funguje komediální načasování i samotná zápletka. Skvělá dvojice Chaplin/Coogan se výtečně doplňuje v tomhle stejně tak dojemné jako humorné pecce, která nejen fungovala skvěle v roce 1921, ale funguje skvěle i dnes. V rámci tehdejších vypravěčských možností Chaplin dokázal maximum, dokázal se zároveň kriticky vyjádřit k tehdejší společenské situaci a naprosto dokonale prodal kouzlo grotesek. Z Kida ovšem především trčí právě ta výtečná práce s různými typy emocí, onen neskutečný Chaplinův talent. I po 100 letech naprosto fenomenální podívaná a zcela určitě jeden z nejzásadnějších Chaplinových filmů......
Hvězda němého filmu Charlie Chaplin v jedné ze svých nejkultovnějších rolích.. V mém případě jde o moje první setkání s touhle legendou raného filmu. Jde o užasnou hereckou ikonu, která má za sebou jeden z nejromantičtějších životních osudů.. Osobně doufám, že si někdy najdu trošku čas, abych se jeho filmografii pověnoval, kdy Kid je nanejvýše zajímavou ochutnávkou.. Překrásný film, kde svoje roztomilé herecké umění spojil Charlie Chaplin s figurou malého chlapce. Dnes už je Chaplinovo herecké vystupování ikonické a i když jste třeba od něj neviděli nic, tak nějak podvědomě cítíte, jakou je osobností pro celý filmový průmysl. Jen málokterý film se může pyšnit více než stoletým stářím a přesto i v podstatně jiné společnosti pořád fungovat. Což Kid zkrátka zvládá! Přestože úvod snímku, než dojde k propojení osudů obou hlavních figur je trošku náročnější, ale pak díky časovému skoku se dokáže projevit chemie, kterou mezi sebou Chaplin a Coogan mají.. Vrcholem je pro mě určitě pouliční rvačka a zase opakem finální snová sekvence, která je tu nějak navíc.. Důkaz, že slov netřeba, že za lidi dokáží mluvit jen oči a tělo. Elegantní jednoduchý humor, který si nemusí dělat starosti s korektností, či cílovkou, tohle je tak lidské, že to funguje pořád. A přestože nepadne jediné slůvko, tak jen z obrazu podpořeného různorodým hudebním doprovodem, nemá snímek problém přenášet na diváka patřičné emoce.. Jasně, stárne to, ale tak mile, že uvidět to někdy znovu s větším nostalgickým nádechem, rozteču se blahem.. 80%
Jackie Coogan, který hrál Kida, poté zahájil poměrně úspěšnou hereckou kariéru, což u těchto dětí nebývalo pravidlem.
Ve scéně, kdy je Kid odebrán od Trampa a dán do siročince Jackie Coogan hrozně křičí, protože jeho skutečný otec mu řekl, že když nezakřičí, tak ho opravdu pošle do sirotčince.
Poměr natočeného filmového materiálu a materiálu skutečně použitého ve filmu je zde ze všech Chaplinových filmů daleko nejvyšší (53:1).