Recenze filmu Talkshow s ďáblem

65%

Komentáře a recenze 6

Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
Prostředí sedmdesátkové televizní show, jako prostor pro nadpřirozený horor? V Late Night with the Devil naštěstí překvapivě funkční, první polovinu komorní a spíše s náznaky hororu. Poslední třetina už moc divoká ale Dastmalchian je opět vynikající a zápletka a prostředí dost originální na to, aby se divák bavil u ojedinělého hororového zážitku.
15 303 bodů
8
Originální je určitě správné slovo a naštěstí si k němu píši ještě „soudržný“. Tenhle film mohl dopadnout lépe, ale rozhodně i mnohem, mnohem hůř. Pohlcení do 70. let je vypiplané určitě i estetikou, ale především kulturním pozadím, na úrovni explicitních, referenčních (přímo odkazují k věcem a místům, které něco znamenají) i symptomatických významů (myšlenka odvozená od obecných představ určité části společnosti). Od počátku talkshow záznamu v podstatě dýcháme dobový vzduch a máme spoustu otázek ohledně hlavního hrdiny, jeho napojení na Bohemian Grove a úmrtí manželky. Líbí se mi, že satira senzacechtivé televizní sítě je možná dost okatá, ale přece úzce souvisí a podporuje základní hororovou linii kolem protagonisty, jehož David Dastmalchian zahrál báječně – stoprocentně soustředěný a v mimice přesný výkon. Líbí se mi, jak to celé opravdu působí tak trochu cheesy a neškodně, stejně jako formát fiktivního pořadu, v němž moderátor pro vysokou sledovanost provádí psí kusy a vedle senzibila či démonem posedlé dívky si pozve i skeptika, jenž vše viděné a podezřelé arogantně vyvrací jak Babiš ve sněmovně. Úplně se mi nelíbí střídání barevného found footage materiálu s černobílými náhledy do zákulisí, jež prolamují čtvrtou stěnu a jejich styl snímání nenapovídá tomu, že by je měl pořídit někdo, kdo s postavami dané situace prožíval. Kvituji však trpělivě budovanou záhadu, výbuch hororové show i ambivalentní vyústění, jež nutí k přemýšlení tím interpretačně příjemným způsobem – znovu to chci vidět, jelikož si potřebuji srovnat celé schéma a jelikož nepochybuji, že k němu napodruhé pocítím ještě větší respekt a obdiv. A to všechno za 86 minut a s minimálním rozpočtem. Wow.
ludivitto
ludivitto
4 150 bodů
8
Na plne ctyri to neni, ale nemuzu dat 3* kvuli tomu jak je to natoceny/vymysleny a kolik prace si s tim museli autori dat.
Kailo
Kailo
4 090 bodů
8
Už od začátku mě film chytil za pačesy. Atmosféra 70. let je perfektně ztvárněná a Dastmalchian předvádí ďábelsky dobrý herecký výkon. Jeho Jack Delroy je cynický, sarkastický a zoufalý moderátor talkshow, který by pro slávu udělal cokoli. Film není jen horor, ale i komedie. Černý humor prostupuje celým dějem a dodává mu tu správný šmrnc. Samozřejmě, že film má i své chyby. Dějové zvraty jsou předvídatelné a triky nejsou zrovna nejmodernější. Ale to je u béčkového hororu spíš kouzlo než chyba. Škoda toho nedotaženého finále, mohlo být o něco epičtější.
jirikzaboj
jirikzaboj
2 829 bodů
10
Já tomu dávám nejvyšší hodnocení. Pokud si to neobhájím za ORIGINALITU, za mimořádný BUILD UP, za vyváženou STOPÁŽ, za velice vkusný 70’S TELEVIZNÍ VIZUÁL, za promakané CHARAKTERY všech postav, tak za ten KONEC určitě ano. Není jednoznačný, dá se z něj vyčíst mnoho a přitom může jít tolika směry, že stojí za to ho rozebírat několik hodin na internetových fórech. První pravidlo: Don’t deal with the devil and definitely not invite him as a guest to your late night show.
Kobi
Kobi
1 445 bodů
6
Tři s odřenýma ušima. Skvělá premisa, bohužel nedotažená do konce. Ve výsledku jako by autoři nevěděli, jak skvělý začátek taky nějak smysluplně zakončit. Cast se povedl — Dastmalchian hlavní roli využil naplno a ostatní přicmrndávali znamenitě. Škoda přeškoda, čekal jsem trochu víc.