Kuchyňský stres tentokrát z americké žrádelny, kde je vše špatně od personálu, přes kuchyň až po rodinné vztahy. Potěší střídmá stopáž jednotlivých epizod, ale po celou dobu mi to nešmakovalo, tak jak bych chtěl.
Pro mě docela příjemné překvapení z Disney+. Sympatické postavy, jejich progres a změny, zapálenost pro gastro svět, mimo to musím pochválit i výborný soundtrack. První řada končila přímo skvěle, druhá řada už za mě tak super nebyla, ale celkově jasná spokojenost a 80%.
Dvě série, každá jiná, každá skvělá. Vstup nám dává nahlédnout do provozu vytíženého bistra. Klidné povahy trpí. Kdo má ale zkušenost z branže ocení zasvěcenost jednotlivých detailů a hlavně genius loci, díky kterému pochopíte, proč takhle složitou a nevděčnou branži lidé dělají a jaké oběti musí přinášet. Po konci druhé série je pět hvězd málo.
Medvěd je přesně ten typ seriálu, kterému škodí hyperbolé, nadsazená pověst a s tím spojená přehnaná očekávání. Snaží se být precizní ve zobrazování reality gastronomického provozu, ale bere si z něj skoro výhradně jen líbivé a dramatické vnější prvky — frenetické přípravy a servis, křik, kuchyňské nehody a závady. Carmy, který do podniku přichází jako psychicky pochroumaný, ale přece jen špičkový sous-chef, nemá prakticky žádné vůdčí a manažerské schopnosti, chybí mu empatie a v podstatě jen opakuje toxické návyky, které získal na stážích v prvotřídních restauracích. Paradoxní je, že si je svých traumat plně vědom a naoko se snaží z historie poučit, ale většinu času se chová jako pomatenec, jako by byl permanentně pod vlivem omamných látek, ať už povzbuzujících, či utlumujících. Carmyho zástupkyně Sydney má být jeho pravou rukou, ale zcela evidentně má potíže se základními kuchařskými postupy, jak se ukazuje v dlouhých pasážích, kdy se snaží naprosto bezradně sestavit menu restaurace, ačkoliv neumí skoro nic, ani uvařit těstoviny. A takto bychom mohli pokračovat donekonečna. Pochopitelně, že o vaření v seriálu vůbec nejde; úplně klidně by se stejná dramata mohla odehrávat na stavbě, v módním salonu nebo na jednotce intenzivní péče, protože ústředním motivem Medvěda jsou mezilidské vztahy. Jenže většina příběhů, které nám pořad předkládá, je nesmírně statická a nudná, zejména pak ve třetí sérii, kde jako modelový příklad vypíchnu díl věnovaný porodu Carmyho sestry Sugar, který je i přes mistrovský výkon Jamie Lee Curtis neskutečně otravnou konverzační a hekací břečkou. Každý máme matku nebo strýce, za které se tak trochu stydíme, ale většina z nich nevydá na postavu do seriálu. Po třetí řadě marně přemýšlím, co nám chtějí autoři sdělit, a nepřicházím na nic lepšího, než že lidi jsou křečci lapení v kolečku, které se nedá zastavit. Tuhle informaci ale pochopím i z dvouhodinového filmu a není nutné věnovat dvacet nebo čtyřicet hodin seriálu, ve kterém se to říká pořád dokola pěti různými způsoby.
➡️ Gastronomický seriál se skvělou kamerou (close ups, širší záběry, v S1E7 je strašně povedenej long shot) . První dvě ep Chaos ADHD styl, hlavně díky střihu a prolínání zvuku diegetického a nediegetického což je naopak dost cool. Seriál o tom moc dobře ví, ale pro několik diváků může být tento styl vyprávění nevhodný. Navíc pokud vás nezajímá gastro, tak vás to nemusí tolik bavit bcs ⅝ každé epizody jsou záběry na přípravu jídla. Já jsem v oboru který s gastrem úzce souvisí takže něco málo pochytím, hlavně tedy z epizody S1E2, která se zabývá hygienickou inspekcí.
➡️ Za epku se moc věcí nestane, protože se to především odehrává v tom jednom gastro podniku. Ale ani to moc nevadí, seriál totiž sází na VÝVOJ POSTAV a taky metráž je cca pulhodky. Hlavní téma je dát do pořádku restauraci a lidi v ní, aby vše bylo ok a několik postav se musí vyrovnat se smrtí jedný postavy, která umřela než to vše začalo. Což je skvělé zakončeno poslední epizodu první série.
➡️ DRUHÁ SÉRIE jede ve stejném stylu jen už známe víc ty postavy a není potřeba představování, opět cool kamera a přibyly exteriérové bird wiew záběry atd. Dějově se dostáváme na zrušení The Beef, kde to moc nefungovalo a byl to chaos. A vytvoření The Bear, která má být restaurace snů co bude fungovat.
První epky jsou spíše takové organizační a moc mě to nebralo,navíc po tom skvelem ukonceni S1. Ale nakonec se to vrátilo do zajetych koleji 👍. + epicka 6. Ep která se odehrává v minulosti a jsou tam skvělá camea. Celkem mě mrzelo že nebyli všichni pohromadě a nebylo tam tolik chemie mezi nima, ale aspoň to není takový chaos a každá postava získala nový vývoj, miluju.
➡️Epický konec, čekal jsem že to tak nějak skočí, ale damn...
➡️ Střídá se negativní energie s chaosem a s humorem
▶️Doporučuji všem koho zajímá gastro a kvalitní seriály.
The Bear je velkým překvapením v malém kulinářském podání. Seriál se zaměřuje na mladého a talentovaného šéfkuchaře Carmena, který se vyrovnává se smrtí svého staršího bratra prostřednictvím práce v upadajícím rodinném podniku, který po něm znenadání zdědil. Život hlavního hrdiny je převrácen ze dne na den, přičemž chaos v jeho hlavě je velice šikovně vyobrazen specifickou stylistikou založenou na rychlém prostřihu krátkých záběrů doplněných o intenzivní soundtrack. Divák už od počátku pociťuje napětí, které pomyslně bublá pod pokličkou, a trpělivě čeká na okamžik, kdy mu všechny ty Carmovy potlačované emoce explodují přímo do tváře. Třicetiminutová stopáž jednotlivých epizod ten vnitřní tlak ještě více umocňuje, přičemž shledávám za rozumné, že první série má pouze 8 dílů. Kdo chce, může si toto konverzační drama zhltnout v rámci jediného dne, a i tak se seriálem nebude cítit přehlcen. Osobně považuji za velmi zajímavý prvek retrospektivní (místy až snové) sekvence v úvodu každého dílu, které představují jakýsi klid před bouří a které zároveň člověku pravidelně připomínají, že aktuálně sleduje něco skutečně neobvyklého. Zakončení první série prostřednictvím nepřerušovaného emocionálního monologu narušujícím jinak chaotické tempo celého seriálu je výborným krokem, J. A. White zde má velice lidský přednes, který člověka vrátí do reality. Jsou to ale momenty jako právě tento, které mě vedou k myšlence, že zařazení seriálu do žánru komedie není úplně šťastné. Humor je zde spíše vedlejším efektem absurdity realistického způsobu zachycení lidského života, nikoliv prvoplánovým prostředkem pro ždímání emocí. V tomto směru tak mohou být někteří diváci (ne)mile překvapeni rozdílem mezi realitou a vlastními očekáváními. Já osobně jsem ale za vážnější notu vděčná, jelikož je zpracována kvalitně a s pokorou... Informace o druhé sérii mě trochu znepokojily, protože ta první má relativně uzavřené téma, finální cliffhanger ale zaujal, tak se nechme překvapit tím, jestli si The Bear svoje kvality udrží, anebo padne do propasti mainstreamu…
Geniální mix drama a komedie, s velkým srdíčkem!
Vysoce kvalitní projekt co si navyšuje kvalitu výš a výš.
Dechberoucí práce s kamerou, úžasné one take shoty.
Oslňující charisma a šikovnost herců, to vše obsahuje Medvěd.
"Skrytý" drahokam mezi výplachami od novodobých streamovacích služeb.
1. série: Stačí jedna kuchyň, skutečné postavy a interakce mezi nimi a je v tom víc napětí, emocí, příběhu než v jakémkoliv jiném seriálu z poslední doby. The Bear je dokonalým příkladem, že scénář vždy byl to nejdůležitější. Je úplně jedno, kolik máte na seriál peněz a kolik v něm bude lokací, triků atd. Bez pořádného příběhu a dobrých postav jsou to jen kraviny. Ne nebude to můj nejoblíbenější seriál, to ani náhodou. Ale po všech těch seriálových zklamáních mi vrátil naději, že se furt točí věci, které dokáží opravdu zaujmout. 7. epizoda naprostý vrchol, konec mě naopak dost zklamal.
Super gastro seriál s přesahem do mnoha vážných témat a složitosti vztahů. Všechny postavy seriálu jsou vymakané multidimenzionální postavy, což se opravdu moc nevidí. Geniální sound design. Umění předat a umocnit atmosféru na jedničku s hvězdičkou. Silný progres celou dobu. Masivně stresující díly v druhé serii jsou prokládané i těmi hlubokými. Hromada zasloužilých ocenění.