Ano, je to tak: Jiří Langmajer, Petra Hřebíčková, Martin Hofmann, Táňa Pauhofová. Nová lifestylová komedie se pyšní tímto nabitým obsazením, a tak snad ani není třeba nic dalšího dodávat – divácký hit by měl být zaručen.
Články 22
Datový analytik Stephen Follows na svém blogu dlouhodobě kouzlí s dostupnými informacemi ohledně filmového průmyslu, z čehož lze vysledovat různé trendy současné kinematografie. Před třemi lety se zaměřil na téma, které už dlouho leckteré filmové fandy pálí – proč dnes vzniká takové množství remaků? A opravdu jich je více než dřív?
Nejlepším filmovým komediím jsme se již věnovali ve speciálním tematickém článku, který můžete najít zde. Ten dnešní bude zaměřený čistě na českou komediální filmovou tvorbu. Vybereme pro vás ty nejlepší kousky seřazené podle rozličných kritérií tak, aby si, pokud možno, vybral každý.
Obě dvě ukázky z nové romantické komedie Lítá v tom vzbuzovaly značné rozpaky. Prezentované záběry nepůsobily dojmem, že snímek bude jakkoli převyšovat běžně mrzkou kvalitu podobných produkcí. Jenže naštěstí to dopadlo výrazně lépe a výsledek převyšuje ty nejlepší pasáže z moderněji pojatých romantik posledních let – jako třeba loňský snímek Láska hory přenáší.
Zřejmě nejikoničtější britský snímek nového století se nestal synonymem perfektní romantické komedie, o což debutující režisér a proslulý scenárista Richard Curtis (Mr. Bean, Deník Bridget Jonesové) bezpochyby usiloval. Vyprávění složené do devíti povídkových segmentů, jež se v průběhu proplétají a utvářejí portrét samotné lásky v jejím hořkosladkém emočním rozsahu, platí za klasiku vánoční. Jen o Vánocích je ten pravý čas, aby britský premiér obrážel domácnosti „té horší londýnské čtvrti“ a hledal svou milou služebnou, zatímco ublížený spisovatel jede do Portugalska vyznat lásku jiné služebné, která mu nerozumí ani slovo. I když je Láska nebeská (Love Actually) v mnohém problematická a zpátečnická, pořád svede nakazit optimismem a je s ní docela zábava.
Osmý víkend se pro Avatara ukázal osudným, první pozici v žebříčku návštěvnosti opustil ve Spojených státech i v Česku. Nejde ale o ostudný ústup, nyní již více než dvoumiliardový kolos stále neřekl poslední slovo. Jednička u nás však již připadla české mainstreamové komedii Ostrov Rudolfa Havlíka, který si nejspíš bude moct spravit chuť po podměrečné Prezidentce.
Avatar: The Way of Water se sice šestý víkend drží na špici návštěvnosti a tržeb českých kin, začíná mu nicméně docházet dech. Pronásleduje ho hned trojice filmů pro ty, kteří dají přednost nekomplikované rodinné zábavě před vycizelovaným hollywoodským spektáklem.
Do českých kin zamířila novinka slovenské režisérky Marty Ferencové, ve které tuzemské herecké hvězdy vyrážejí na road trip za záchranou dvou dětí. Film může zaujmout širší publikum, přílišnými kvalitami však kromě některých hereckých výkonů neoplývá.
Britská vánoční komedie Láska nebeská se spletitým romantickým příběhem platí za klasiku, na kterou se nesahá. Optikou měnící se doby ale na povrch přece jen vyplouvají kontroverze, jež si připouští i sám režisér a scenárista Richard Curtis. Ten se na dvacáté výročí filmu nechal slyšet, že pociťuje vinu kvůli malé diverzitě příběhu.
Natáčení během první pandemické zimy provázela řada komplikací a kvůli covidu se odložila i premiéra plánovaná už na loňské Vánoce. Snímek je tedy konečně v kinech, i když milovníci výstřednosti a hysterie, typických vlastností filmů Ireny Pavláskové, přijdou zkrátka. Autorka si totiž vystačila s početnou sestavou herců a hereček, jimž dala dostatek prostoru k exhibici. A to je (víceméně) ku prospěchu věci.