tržby 2 miliony 498 tisíc Kč / návštěvnost 13 609 diváků / 75 kin
Vztahová komedie Přání k narozeninám se třetí víkend po zisku dvou stříbrných medailí propadá na páté místo. Snímek režisérky Marty Ferencové s Evou Holubovou, Jaroslavem Duškem a Tomášem Klusem vidělo v kinech zatím 119 tisíc diváků a divaček.
Konkurencí mu je hlavně nově uvedený Ostrov. Režisérka Řachandy a Přání Ježíškovi ukazuje, že středněproudé komedie u nás nejsou zdaleka tak velkou sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát. Je sice pravda, že pokud se nějaký film dočká stovek tisíců prodaných vstupenek, bude to nejspíš rodinná veselohra, mnohem víc jich ale okamžitě zapadne. Přání k narozeninám není průšvih rozsahu Cirkusu Maximum (neprodalo se ani 5000 lístků) ani Indiána (ani 20 000 vstupenek), zároveň ale nejde o návštěvnost plně uspokojivou pro komerční produkci.
tržby 5 milionů 161 tisíc Kč / návštěvnost 30 387 diváků / 184 kin
Návrat hraného Asterixe startuje až ze čtvrté pozice, což je možná překvapení. Když se však podíváme na historické tabulky, zjistíme, že u nás moderní Asterix nikdy kina nebořil. První díl v roce 1999 navštívílo 87 tisíc lidí a druhý 119, jejich popularita tedy přišla až s domácími nosiči a televizními reprízami. Třetí díl byl zdaleka nejúspěšnější s 314 tisíci prodanými lístky a čtvrtý opět spadl na 140 tisíc.
Přestože tedy v Česku značku Asterix dobře známe, zatím jsme ho v kinech nikdy nezasypali výjimečnou přízní. Podobně se do popředí nepohrne ani nová verze Guillauma Caneta s Gillesem Lellouchem a Guillaumem Canetem v hlavních rolích, kde se tvůrci snaží příběh oživit výletem do Číny.
tržby 6 milionů 306 tisíc Kč / návštěvnost 37 923 diváci / 104 kin
Povedený návrat populárního shrekovského hrdiny, jehož v originále mluví Antonio Banderas, dělá dál radost distributorům po celém světě. Projevil se jako nenápadná trvalka, která je především pro některé rodiny s dětmi preferovanou podívanou oproti těžkotonážnímu Avatarovi.
Kocoura už u nás vyrazilo do kin podrbat za uchem 291 tisíc milovníků obutých zvířat a tento víkend se mu dařilo dokonce ještě o kus lépe. Podtitulu Poslední přání uř tvůrci jistě litují a přemýšlí, jak na komerční i kritický úspěch navázat.
tržby 10 milionů 1 tisíc Kč / návštěvnost 48 492 diváci / 117 kin
Je to jen velmi těsné, druhému Avataru Jamese Camerona se přesto nepoštěstilo utrhnout osmý víkend. Celková návštěvnost 1,3 miliony je ale úžasný výkon a snímek se posunul těsně za prvního Avatara a Kolju na pozici sedmého nejnavštěvovanějšího filmu v moderních dějinách české distribuce. Během příštího týdne pak padne rekord nejvýdělečnějšího filmu našich kin (bez započtení inflace), jenž nyní drží Bohemian Rhapsody.
Obliba Avatara v českých kinech je ještě o kus konstantnější než ve Spojených státech, na rozdíl od tamního pravidelného týdenního čtvrtinového propadu u nás tento víkend přišlo téměř stejně lidí jako minule. Je tedy dost dobře možné, že příští víkend se Avatar vrátí na špici.
V celosvětových statistikách se nyní čeká na střet druhého Avatara se znovuuvedeným Titanikem, porvou se o pozici třetího nejúspěšnějšího filmu všech dob.
tržby 10 milionů 660 tisíc Kč / návštěvnost 61 889 diváků / 217 kin
Režisér Rudolf Havlík zažil minulý rok relativní postpandemický úspěch s pokračováním své komedie Po čem muži touží 2, naopak zklamáním byl výkon Prezidentky s Annou Geislerovou. Ostrov skončí pravděpodobně mezi nimi, otevírá na trojnásobku Prezidentky, nedosahuje ale startu Mužů, kteří nalákali 74 tisíce diváků a divaček.
Dobrodružná komedie s Jiřím Langmajerem a Janou Plodkovou vypráví o rozhádaném manželském páru, který k sobě musí najít cestu poté, co skončil uvězněný na ostrově uprostřed oceánu. Odnáší si průměrné reakce publika, což může být u středněproudé komedie dostačující vysvědčení, aby se jí podařilo vyšplhat na dostatečnou sumu. Až druhý víkend odhalí, jaký výkon od produkce očekávat.
zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak, Box Office Mojo
Kinolog: Langmajer poprcává na Ostrově déle než Šest dní a sedm nocí
Česká romantická komedie Ostrov plní své poslání díky tomu, že je dokonale odříznutá od současné české reality. To předchozí filmy Rudolfa Havlíka měly s realitou celkem problém.