Recenze filmu Liga spravedlnosti Zacka Snydera

75%

Komentáře a recenze 70

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
Přiznávám, nevěřil jsem. 4 hodinová komiksárna od Zacka Snydera zní jako dost šílený nápad, ale nejen, že jsem to dal na jeden zátah, já se i bavil. Původní Ligu Spravedlnosti jsem si vůbec nepamatoval, jen jsem věděl, že mě nebavila. Nevím zda jsem byl nyní jinak naladěn, nebo čekal to nejhorší, ale zklamání se neopakovalo. Je to přeplácané, některé postavy možná mají až zbytečně mnoho prostoru a násilí a krev tam je docela na sílu ale sedlo mi to. Pořád to není Marvel a je zde spousta věcí, které by šli udělat jinak a lépe, stejně tak mě štvalo rozhodnutí formátu 4:3, které je v dnešní době na sledování dost rušivé, ale když vezmu v potaz, že se opravdu jedná o čtyřhodinový komiksový film, s ne zrovna ideální vizuální stránkou, sám jsem překvapen, když napíšu, že to je dobrý film.
Pete69
Pete69
32 458 bodů
8.5
Takhle by měl vypadat reparát a důstojná konkurence Avengers ( srovnání podle mě na místě, je to stejný žánr ). Tento superhrdinský snímek je pojat velmi vážně, žádné srandičky a dvojsmyslné hlášky, jen digitální řežba doplněná skvělou hudbou a dostatečně temnou atmosférou. Krásná..i když dlouhá seznamovačka s hlavními postavami. Po dvou hodinách přijde hlušší pasáž.. asi aby divák nabral síly na skvělý závěr, i když prakticky plně digitální. Nějaké špatné a nesmyslné scény i na superhrdiny se najdou, délka snímků už přes čáru.. hodně podpořeno spoustou extra zpomalených scén, ale to jsou spíše drobné vady na kráse. Moc pěkná podívána -85%.
JasonCZ
JasonCZ
23 385 bodů
10
SPOILER: Ano, je to úplně stejný film jako původní Justice League (2017), příběh je stejný, akorát jsou přidány nové scény které film dělají lepším jak původní verze a scény jako: Superman v Černém kostýmů, Martian Manhunter, Joker, Slade Wilson aka Deathstroke či Darseid...
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
2
Víceméně ten samý film, jen bez vystříhaných dialogů (takže ho jde trochu chápat), plus se Snyderovi podařilo udělat vraždícího maniaka ještě z Wonder Woman. Chápu, že tohle je víc komunitní event než film a já jsem tu vetřelec, ta čtyřhodinová délka je vlastně fér filtr - když je někdo ochotný věnovat čas čtyřhodinové předělávce špatného filmu vedené Zackem Snyderem, asi má předpoklady jeho volby ocenit. Rozhodně je to lepší film než kinoverze (což bylo prakticky nevyhnutelné), ale v žádné z mnoha realit to není dobrý film. Přeju ale fanboyům pocit vítězství. Dneska je těžké se pro něco nadchnout a umím si představit, že ta euforie z "výhry" nad "zlým studiem" a "světem" musí být velká.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
Víceméně oproti původní verzi z roku 2017 to zas až takový rozdíl není, protože pořád to jsou digitální orgie a na ty mě neužije. Je to delší (a to mnohem delší, pro někoho až přepáleně delší), ale dává to mnohem větší smysl. Taky je tam ale mnohem více balastu - kupodivu se s tím dá žít a není to tam jen tak na oko. Uznávám i to, že tato verze není taková komerční sračka, ale má už i nějaký ten rozměr kvalitní zábavy (lepší průměr, takže ve srovnávačce vítězí... a navíc tu máme i nějakou tu krev!). I když jsem koukal na to samé, nekoukal jsem vlastně na to samé. A tak jsem měl čas i na to mít přihlouplé myšlenky, jako třeba jak je geneticky možné, že i když rodiče Cyborga mají tak rozpláclé afroamerické nosy, samotný Cyborg ho nemá. Jinak náhled do černobílé verze "Spravedlnost je šedá" mi připadala, že oproti barevné už nemůže mít vůbec žádný přínos a myslím, že atmosféru by to nijak neovlivnilo. Rozhodně na to nehodlám koukat znovu, ale oceňuji tu snahu opravit pro zklamané publikum něco, co se dříve moc nepovedlo.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
4
Dostáváme po 4 letech vlastně úplně tu stejnou Ligu spravedlnosti? Ne tak docela. Původ vzniku Ligy spravedlnosti, která do kin dorazila v roce 2017 je totiž velmi složitý. Dle scénáře Chrise Terria měl původně Zack Snyder po Muži z oceli a Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti natočit svůj třetí film, který zapadá do DC Extended Universe. Jenomže filmování bylo plné komplikací - během natáčení probíhalo přepisování scénáře a studio Warner Bros. bylo dle mnoha zdrojů nespokojené s verzí, která pod rukami Zacka Snydera vznikala. Během post-produkce poté Snyder projekt opustil kvůli náhlému úmrtí své dcery a jeho práci po něm převzal Joss Whedon, režisér prvních dvou filmů ze série Avengers, který se též podílel na přepisování scénáře. Pod Whedonovou rukou poté proběhli dvouměsíční přetáčky, které dohromady vyšli na 25 milionů dolarů (průměrné přetáčky přitom vyjdou pouze na 10 milionů dolarů), přičemž pouhé 3 miliony padli na digitální odmazání kníru Henryho Cavilla, který ho v době dotáček nemohl odstranit kvůli jiným pracovním povinnostem. Zprávy poté mluví o tom, že se Whedon na natáčení choval velmi agresivně a vše to nakonec vedlo k té verzi Ligy spravedlnosti, která do kin šla v roce 2017 a nedočkala se zrovna vřelého přijetí. A po 4 letech, kdy si fanoušci vymáhali vydání verze od Zacka Snydera tato verze definitivně vychází. Na tuto novou verzi bylo vynaloženo dalších 70 milionů dolarů, přičemž pro ní byli vytvořené i nové scény z původní Snyderovy vize, přičemž Snyder osobně neměl z dokončení svojí vize ani dolar. Stojí ale vůbec za to šlapat po 4 letech znova do v podstatě stejné kaluže? Z principu je špatné už jen to, že musí vůbec nějaká druhá/finální verze vznikat. Liga spravedlnosti Zacka Snydera má v podstatě ten samý scénář Chrise Terria, který má verze z roku 2017. Ovšem bez přepisů Josse Whedona, s mnoha scénami navíc (a zároveň mizí scény, které při dotáčkách vytvořil Whedon) a s o hodně více CGI momenty. Vzniká tak v podstatě druhá verze jednoho filmu, která je ovšem o 2 hodiny delší a obsahuje všechny ty prosáklé vystřižené scény, jejichž rozbor mohl internet od doby vydání filmu (nejen) díky Snyderovi zaznamenat. Zack Snyder k nim dodělal triky, některé scény dotočil a sám od začátku tvrdil, že zcela naprosto zpracuje svojí původní vizi. Ignorujme teď fakt, že Snyder během rozhovorů několikrát své tvrzení vyvrátil (takový Joker například v původně plánované verzi být neměl). Důležité je ovšem zmínit jeden fakt- Snyder původně po Lize spravedlnosti ještě plánoval další dvě pokračování, které měl dopředu vymyšlené. A sám Snyder též v rozhovorech přiznal, že pár momentů, které měli dostat prostor až v dalších dvou filmech použil rovnou zde. Především i proto, že sám Snyder tvrdí, že dodělaní jeho původní vize je jeho poslední adaptací ze stáje DC Comics, kterou ve své kariéře natočí. A i přesto si tak nadále nechává otevřená vrátka, které minimálně dle vlastních slov již otevřít nehodlá. A řeči o tom, že chtěl do puntíku splnit svou vizi poté nabourává fakt, že sám přiznal, že zase tak do puntíku svou přesnou původní vizi nepřepracovává. S tím, jak vlastně Snyder dle svých slov končí, samotné studio Warner Bros. dle něj nechce Ligu spravedlnosti 2 realizovat a přesto se končí s cliffhangerem to fakt nedává smysl. A když už Snyder přidal Jokera a pár těch momentů, které chtěl původně použít v jiných filmech, mohl přitom za svým DC světem ukončit slušným způsobem vrata s důstojným zakončením. Jenže zrovna na tohle Snyder žaludek neměl, přičemž ho podezřívám, že tak učinil jednoduše proto, že sám ve skrytu duše doufá, že na dokončení jeho vize přece jen dojde. A já s tím nemám osobně nemám problém, především i proto, že jeho dva předchozí filmy bráním, kde to jen jde. Ale mrzí mě, že k potencionálnímu vzniku dvojky a trojky by mělo vézt tohle. Z principu je špatné už jen to, že musí vůbec nějaká druhá/finální verze vznikat. Liga spravedlnosti Zacka Snydera má v podstatě ten samý scénář Chrise Terria, který má verze z roku 2017. Ovšem bez přepisů Josse Whedona, s mnoha scénami navíc (a zároveň mizí scény, které při dotáčkách vytvořil Whedon) a s o hodně více CGI momenty. Vzniká tak v podstatě druhá verze jednoho filmu, která je ovšem o 2 hodiny delší a obsahuje všechny ty prosáklé vystřižené scény, jejichž rozbor mohl internet od doby vydání filmu (nejen) díky Snyderovi zaznamenat. Zack Snyder k nim dodělal triky, některé scény dotočil a sám od začátku tvrdil, že zcela naprosto zpracuje svojí původní vizi. Ignorujme teď fakt, že Snyder během rozhovorů několikrát své tvrzení vyvrátil (takový Joker například v původně plánované verzi být neměl). Důležité je ovšem zmínit jeden fakt- Snyder původně po Lize spravedlnosti ještě plánoval další dvě pokračování, které měl dopředu vymyšlené. A sám Snyder též v rozhovorech přiznal, že pár momentů, které měli dostat prostor až v dalších dvou filmech použil rovnou zde. Především i proto, že sám Snyder tvrdí, že dodělaní jeho původní vize je jeho poslední adaptací ze stáje DC Comics, kterou ve své kariéře natočí. A i přesto si tak nadále nechává otevřená vrátka, které minimálně dle vlastních slov již otevřít nehodlá. A řeči o tom, že chtěl do puntíku splnit svou vizi poté nabourává fakt, že sám přiznal, že zase tak do puntíku svou přesnou původní vizi nepřepracovává. A s tím, jak vlastně Snyder dle svých slov končí, samotné studio Warner Bros. dle něj nechce Ligu spravedlnosti 2 realizovat a přesto se končí s cliffhangerem to fakt nedává smysl. A když už Snyder přidal Jokera a pár těch momentů, které chtěl původně použít v jiných filmech, mohl přitom za svým DC světem ukončit slušným způsobem vrata s důstojným zakončením. Jenže zrovna na tohle Snyder žaludek neměl, přičemž ho podezřívám, že tak učinil jednoduše proto, že sám ve skrytu duše doufá, že na dokončení jeho vize přece jen dojde. A já s tím nemám osobně nemám problém, především i proto, že jeho dva předchozí filmy bráním, kde to jen jde. Ale mrzí mě, že k potencionálnímu vzniku dvojky a trojky by mělo vézt tohle. Na jednu stranu je samozřejmě dobře, že Zack Snyder dostal na samotném počátku příležitost dokončit svou vizi. Finální výsledek je ale ve finále ještě víc nesourodější mišmaš, než Liga spravedlnosti z roku 2017, kterou jsme mohli v roce vidět v kině. Ta je v porovnání s ´´novou´´ Ligou spravedlnosti sice též plná chybných kreativních rozhodnutí a nevkusně zvolených humorných vložek Josse Whedona, verze z roku 2017 ale při sobě v jistých ohledech drží víc než právě Liga spravedlnosti Zacka Snydera a především alespoň působí zakončeným dojmem a po vzoru Avengers jen tehdy lákala na další případnou hrozbu. Je to přitom smutné, protože Liga spravedlnosti Zacka Snydera vejde do historie právě díky tomu, že si jeho stvoření skutečně vydupali fanoušci. Jenomže to bude právě tenhle projekt, který bude mít ve filmových análech tento výrazný zápis. A to je jednoduše smutné. Zack Snyder má vizi. Vizi, která se na jednu stranu drží tónu Muže z oceli a Batmana v Supermana. V téhle podobě se tak Liga spravedlnosti obejde bez (někdy vyloženě nevkusných) vtipů Josse Weedona, přitom všem se i v téhle verzi ale najdou humorné momenty (které jsou ale vtipné asi tak jako ty ve verzi z roku 2017). Jenomže já osobně jsem člověk, který měl rád i Muže z oceli i Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti. Ideálně by tak tato Liga spravedlnosti měla být pro lidi, jako jsem já. Lidi, kteří Snyderovu dosavadní vizi s nadšením přijali a bránili jí, kde mohli. Problém je v tom, že Snyder dostal prakticky volné ruce a přitom nezná slovo míra. Ve finále tak dorazí nejen obrovský digifest bordel, ale také věc, která slušně našláplou vizi Muže z oceli a BvS posílá do věčných lovišť. A ve finále mě mrzí, že se tolik povyku udělalo kvůli projektu který si to prostě a jednoduše nezaslouží. Tam kde Snyder znal v předchozích filmech míru a věděl, kdy udělat únosné digitální sekvence, v rámci své Ligy spravedlnosti prostě selhává na plné čáře. Liga spravedlnosti Zacka Snydera není tak důležitý projekt, aby si zasloužil takovou pozornost. Jde prostě jen o splnění tužeb hlasitého volání fanoušků, nic víc. Sám Zack Snyder navíc prohlásil, že oficiálně kánonická v rámci širší kontinuity DC (existuje ještě nějaká vůbec?!) je ta Liga spravedlnosti, která byla v roce 2017 v kinech, což smysl existence téhle verze posouvá ještě níž. Jediný smysl existence téhle verze je tak ten, že si jí fanoušci vyřvali a tak jí mají. Nejhorší přitom je, že v případě úspěchu se opět může kormidlo otočit o 180% stupňů a najednou se může říct, že kánonická je ta Liga spravedlnosti z roku 2021. Jenomže tohle měnění toho, co vlastně zrovna platí a neplatí je z principu naprosto příšerný a jen to dokazuje, že nikdo pořádně neví, jak vlastně pokračovat a jen se následně sjedou na vlně úspěchu. A tohle ježdění na slepo prostě musí diváka pochopitelně štvát. Háček je ale jasný - hardcore fanoušci prostě nepřiznají, že je i s touhle Ligou spravedlnosti něco špatně. A hardcore kritici vizuálního stylu a vize Zacka Snydera svůj postoj taky jen tak lehce nezmění. Já osobně se neřadím ani k jedné kategorii. Nejsem hardcore fanda DC Comics a polovinu filmů Zacka Snydera nemusím. Na druhou stranu mám ale jeho vizuální estetiku celkem rád a jsem prostě fanda toho, že vzal Supermana a pojal ho jinak. Vydal se směrem, který fanoušky klasického Supermana namíchl, mnoho lidí ale toto nové temnější pojetí jednoduše zaujalo a především se konečně přišlo s jiným pojetím. Muž z oceli a Batman v Superman. Úsvit spravedlnosti jsou vlastně z dnešního úhlu pohledu opravdu zajímavé projekty. Jsou to velké blockbustery za více než 200 milionů dolarů, které jsou ale skrze Snydera zároveň umělecké až na kost. Fanoušci DC ale tehdy pochopitelně brečeli, protože Superman, který láme vazy a Batman, který zabijí přece není jejich Superman a jejich Batman. A je přitom úsměvné, že po realizaci Snyderovy verze volali právě i ti, kteří předchozí dva Snyderovy DC filmy nemuseli. Já osobně jsem byl ale z tohohle Snyderova pojetí nadšený. Ano, digitální finále v Batman v Superman už je tak trochu na prahu únosnosti, přesto je ale v mých skromných očích Batman v Superman jedním z nejméně doceněných filmů v uplynulých let. A prostě mě mrzí, že takhle nadšeně nemůžu mluvit i o Snyderově Lize spravedlnosti. I jednoduše proto, že jde prostě o gigantický sešup. A i když se Snyder snaží sebevíc, skloubit film, který by na jednu stranu chtěl být dramatem o lidech s nadpřirozenými schopnostmi a na druhou velkou akční řežbou, kde na konci banda supermotherfuckerů rozseká miliony nepřátel je prostě z principu obtížné. A Snyder to nezvládl. I proto je i Liga spravedlnosti z roku 2017 o drobek snesitelnější. Veškerý přesah, který měli Muž z oceli nebo Batman v Superman jsou sice v podstatě pryč, v tomhle případě to ale bylo vlastně asi fakt dobře. Liga spravedlnosti z roku 2017 byla slepencem, to samé se ale dá v podstatě říct i o Lize spravedlnosti z roku 2021. Je vyloženě poznat, který materiál vznikl dodatečně a nejhorší přitom všem je, že to prostě vypadá skutečně hnusně. Snyder má pořád svou jasně nastavenou vizi, slušně našláplá vize z předchozích dvou filmů se ale propadá do nadmořských výšin, kdy to celé je i kvůli tomu, že toho Snyder chce mít ve svém filmu tak moc, že to jakoby bylo nad jeho síly. A jeho vizuál? Vypadá to jako počítačová hra v pohybu. Přitom všem je pořád poznat, že Snyder v sobě pořád má jistou estetiku a polovinu záběrů prostě jen ničí to hnusný CGI a především nepříliš vábný filtr, který navíc zapříčinil to, že nemá Liga spravedlnosti Zacka Snydera alespoň pěkné barvy. Sám Snyder říkal, že film není o penězích, pokud ovšem děláte velkolepou komiksovou týmovku v jejímž finále chcete rozsekat tuny nepřátel a být strašně cool, ty peníze se více než hodí. A je to poznat právě i na Muži z oceli a Batman v Superman. A prostředí opuštěného ruského města, kde se opět odehrává celé finále je prostě nadále neskutečně úsměvné. Zack Snyder navíc dostal volné ruce a tak si může dělat, co chce! Vezme Jokera v podání Jareda Leta a i když se přístup trochu mění, Leto nadále dokazuje, že on na to vhodné ztvárnění role prostě štěstí nemá a nechápu, kde se stála chyba. Tentokrát Joker alespoň není rádoby gangsta s tetovačkami z Chupa Chups, jenomže jeho pojetí role je nadále totálně mimo. Přitom jeho konfrontace s Batmanem je působivá. I přesto, že jsme je nikdy předtím neviděli interagovat, mezi ním a Jokerem jakoby skutečně panoval dlouhá léta zasetý vztah. Jen je háček, že vás to ve finiši nechá emocionálně chladným a to i díky tomu, že Leto i druhou šanci totálně promarnil. Přitom Leto dobrým hercem je, v rámci svého camea ale dokázal akorát to, že je nejhorším Jokerem v historii kinematografie a i když bych mu vlastně přál pořádnou třetí šanci, vlastně by možná bylo lepší, kdyby Leto podobně jako Snyder zavřel za DC Comics dveře. A pak je tu ten pověstný formát, který ztělesňuje Snyderovu ideální vizi (+ černobílý obraz, přičemž speciální černobílé vydání by skutečně mělo vyjít příští rok!). Tenhle formát není špatnou volbou pro menší umělecké filmy, je ale tou nejhorší volbou pro velkolepou komiksovku. Sledovat velkou bitvu, velkolepý souboj nebo jakoukoliv epickou scénu ve formátu 4:3 je velmi kuriózní zážitek. Představa, že by se takto v budoucnu točili všechny blockbustery, nebo existence reality, kde by v takovém formátu někdo sledoval Pán prstenů nebo Avengers: Endgame je jednoduše depresivní. Především to ale celé trvá 4 hodiny! 4 hodiny, které možná překvapivě utečou rychleji, než by člověk čekal, právě zde se ale dokazuje, že Snyder s volnýma rukama udělal něco dramaturgicky totálně nezvládnutého. Ony 4 hodiny ale mají stinné stránky- některé postavy jsou alespoň částečně lépe prokreslené, což ale neznamená, že by se z nich najednou stali světoborné postavy, které by měli ideálně utáhnout celou trilogii. Nejlíp na tom jsou Superman, Batman, Wonder Woman a Aquaman, ale to především proto, že každý z nich dostal vlastní film (Batman Bena Afflecka tedy tak na půl) a ty postavy už fungují díky ním, ne díky samotné Lize spravedlnosti Zacka Snydera. O dost horší jsou na tom Flash s Cyborgem. Ray Fisher dokazuje, že omezení jeho prostoru v původní Lize spravedlnosti nebylo hlavním problém, Ezra Miller zase do té role nadále tak trochu nesedí. Steppenwolf je nezajímavý záporák a Darkseid? Zcela očividně digitální panák, při kterém je divákovi jednoduše smutno, když si vzpomene, že Thanos u Marvelu vypadal víceméně jako z masa a kostí. Především tu má Darkseid možná i více prostoru, než by bylo užitku. Steppenwolf je pořád nezajímavý záporák a Darkseid? Zcela očividně digitální panák, při kterém je divákovi jednoduše smutno, když si vzpomene, že Thanos u Marvelu vypadal víceméně jako z masa a kostí. Především tu má Darkseid možná i více prostoru, než by bylo užitku. Hlavní záporák Steppenwolf nadále funguje jenom jako bezvýznamná figura, kde ani nemá smysl A všechny ty vedlejší role? Kdo nemá superschopnosti nebo náhodou není milionář, je nezajímavou a nevýraznou lidskou postavou. A trpí tím Amy Adams, Jeremy Irons, J. K. Simmons nebo Joe Morton, skvadra dobrých herců. A především se ty 4 hodiny naplňuji i momenty jako rádoby vtipkováním o věku Wonder Woman (tyhle momenty jsou dalším důvodem navíc, proč má ten film 4 hodiny). Ve finále je vlastně těžké polemizovat nad tím, zda jsou méně vtipné ty vtipy od Whedona nebo ty od Snydera. Nadále platí, že je Ben Affleck super Batmanem, Henry Cavill bravurním Superman a Gal Gadot ideální Wonder Woman a Jason Momoa je nadále sympaťák. Pořád je tu problém v tom, že Liga spravedlnosti tancuje mezi vážností a humorem a je to prostě nesourodý. A především se dokazuje, že všechny chyby na Lize spravedlnosti z roku 2017 nebyli tak úplně Whedonovou chybou. A jestli má někdo skutečně pocit, že tohle má šanci přiblížit se k Pánovi prstenů, ten dotyčný dluží omluvu Peteru Jacksonovi. Nejhorší ale je, že se to po vzoru Muže z oceli a Batmana v Superman bere strašně vážně, jenže na rozdíl od dvou zmíněných filmů v tomhle ohledu prostě selhává a především jsou humorné pasáže pěstí na oko. Koncept děje se nemění, takže výsledek děje celého tohohle sestřihu se vyvine víceméně stejně jako v původním filmu a jde tak vlastně jen o prodlouženou verzi, která je složena z mnoha vystřižených scén, jejichž existence byla dávno prozrazena a rozebrána. Některé věci tak možná dávají větší smysl (a jedna postava má dokonce najednou smysluplnější úlohu), jinak je to ale pořád mismaš. A především má původní Liga spravedlnosti 2017 hezčí barvy, zde je to celé v temnějším a vybledlejším filtru. Další část Snyderovy vize? Tak proč Muž z oceli a Batman v Superman mají tak krásné barvy? Proč to najednou musí být ve formátu 4:3? A kde je ten slibovaný životní výkon skladatele Junkieho XL? Liga spravedlnosti Zacka Snydera nezodpovídá odpovědi, ale jen předhazuje další otázky, problém je ovšem v tom, že na ně asi ani nejspíš neexistují smysluplné odpovědi. Fanoušci DC Comics budou ve finále nejspíš naprosto nadšení. Reakce, které tvrdí, že tahle verze Ligy spravedlnosti bude společně s Temným rytířem, Temným rytířem povstal nebo předloňským Jokerem patřit mezi vrcholy adaptací komiksů ze stáje DC Comics mě osobně dohání k pláči, protože tohle je prostě jen ukojení snu jednoho filmaře + mnoha fanoušků. Žádná smyslnost existence jinak neexistuje a už ten samotný fakt, že musí vzniknout dvě separátní verze Ligy spravedlnosti prostě ukazuje, že je něco špatně a že ve Warner Bros. a DC Comics definitivně snahu o svůj filmový vesmír nezvládli. Cesta, která nyní znamená ´´ samostatné filmy bez širokého propojování univerza´´ je dle mého naprosto správná a v zájmu Snydera i studia Warner Bros. už bych do Snyderových původních plánů radši opravdu zpátečku nevracel. I tahle verze nicméně dokazuje, že problém s celou filmovou Ligou spravedlnosti byl už v samotném zárodku.....
JosefTomas
JosefTomas
9 986 bodů
8
Co mi na původní verzi vadilo, byla až velká snaha nemít styl daného režiséra. Snyder Cut Snydera určitě nezapře a od první minuty je jasné, že tohle je jeho vize a že vlastně nemá nikoho, kdo by mu do toho kecal. Proto nová verze Justice League nepůsobí jako kopírka Avengers, ale spíš jako nepřímé pokračování Watchmenů a rozhodně je tu od původní verze velký krok k lepšímu. Hudba je konečně výrazná, postavy jsou správně vykreslené (mnohdy i více, než se čekalo) a celkově má příběh i akce daleko větší emocionální dopad, který by mohli Avengers v lecčem závidět. Snyder nám dal zřejmě nejdospělejší DC film od Nolanova Batmana a člověka jen zaráží, kolik natočeného materiálu měl k ruce (je-li pravda, že nepoužil jediný záběr, co netočil), než se nechal zastoupit. Je ale třeba říct, že film není bezchybný. Mnohdy je vidět, že na triky zkrátka nebyl rozpočet a že scénář taky není z nejlepších, ač prošel od původní verze výraznou změnou a určitě k lepšímu. Jen se nemohu zbavit pocitu, že tento sestřih by do kin určitě nikdy nešel, protože studio by tu volnou ruku Snyderovi, jako tady, určitě nedalo. Bylo by hezké, kdyby film znamenal revoluci pro další režiséři, kteří by tak mohli dotáhnout svoji vizi do konce, ale bojím se, že zůstane jen smutným pomníkem této výjimky, co potvrzuje pravidlo.
Klajnik
Klajnik
8 955 bodů
0
Mám za to, že film se skládá z aspektů, jejichž fungování v hromadném součtu staví film někde na kvalitativní úrovni. Zatím si to ale nevypadá, že by jen jeden jediný aspekt fungoval. Koukám na to hodinu a novinkou mi je jen to, jak špatně to celé vypadá. Opravdu. Tahle vychtěná autorská vize na mě dělá mimořádně špatnej dojem. CGI jak ze hry na PS2, otřesné dialogy a co to má ten Steppenwolf na sobě za píčovinu? Já osobně jsem proto, aby kvalitní tvůrci dostávali volnou ruku, ale Snyder je odepsanej (přičemž právě on natočil mou oblíbenou komiksovku - Watchmen). Nevzniklo tohle hovno jen proto, aby si jím fanoušci zacpali ústa a mlčeli už. Opravdu má být tento špatnej vtip nějakym vítězstvím?!
Richard K
Richard K
8 434 bodů
8
I přes výhrady je tato verze rozhodně působivější, "dospělejší" s temnější atmosférou.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
9
Skvělá vize vykoupená bolestí. Ať už Snyderovou osobní nebo vpravdě těžko pochopitelným soubojem se studiem, protože v Lize spravedlnosti Zacka Snydera - kterou nemá smysl označovat za prodlouženou verzi, protože je to až na pár scén úplně nový film - není vlastně nic, co by mělo producenty děsit a tlačit k přetáčkám. Jistě, je to dlouhé. V rámci toho, že Snyder mohl tentokrát cokoli, možná často i nad rámec původních plánů. Ale nenudilo mě to ani minutu. Kostky totiž mohou být vrženy jen pokud jdeme s postavami, které nás upřímně zajímají. A Snyder si tu dává sakra záležet na expozici všech. Každý je důležitý, každý má svůj příběh. Včetně v kinoverzi ukrutně nezajímavého Cyborga. Pokud jde někdo jen po akci, bude se u téhle verze nudit. Snyder miluje, podobně jako Ridley Scott, měřítko. A velký moment nutně neznamená velkou akci. V tomhle mi v dobrém slova smyslu Liga spravedlnosti Zacka Snydera připomíná jeho Watchmeny. Téměř každý záběr je vypiplaný k dokonalosti a je to především pečlivě poskládaný příběh, kde jsou emoce stejně důležité jako činy. Právě proto mě Liga dokázala strhnout, i když jde v rámci dramatického oblouku vlastně jen po cestě vyšlapané původní verzí. Opravdu se tu všechno jeví lepší. Střih, hudba, práce s gradací i napětím. Jen některé triky drhnou, ale to je drobnost. Málokdy se povede, aby s velkým očekáváním přišel tak velký film, který vše ustojí. Se závěrečnými titulky pak kromě nadšení přichází i smutek. V prvé řadě proto, že jsme si zatím nejsilnější DCEU zářez nemohli užít v kinech, kde by tomu IMAX (neboli v televizi oldschoolový 4:3) formát slušel mnohem více. A hlavně - konečně jsou karty rozdány správně a nikam to nejspíš nepovede. Což je prostě škoda, protože je patrné, jak skvělá série by nás mohla čekat. Ale třeba, třeba se Warneři rozhodnou jít dál touhle cestou. Přál bych si to už kvůli skvělému castingu, tahle silnou sestavu se málokdy povede dát dohromady. 90% P.S. Pocitově jsem to vnímal spíše jako fantastickou minisérii než film. Což je dáno jednak rozdělením na kapitoly a také rozmístěním příběhových vrcholů. Váhám ale, jestli je můj pocit ovlivněn strukturou samotného díla nebo zkrátka jen faktem, že dnes seriály vypadají podobně velkolepě a cokoli delšího než dvě hodiny mi vnitřně evokuje seriál. Kdyby dnes člověk například poprvé viděl prodlouženou verzi Pána prstenů, možná by z ní měl velmi podobný pocit.