Je libo pověst o Golemovi v hororovém rámu Creepshow a Dětské hry? Zámořské obecenstvo se sotva vzpamatovává z úspěšné hororové detektivky Longlegs, v níž Nicolas Cage posouvá vlastní vyšinutost skoro do sfér Mlčení jehňátek, a už tu máme další chválenou žánrovku. Druhá velebená novinka Oddity, již výhradně v prostorách jediného úzkostného sídla natočil irský režisér Damian McCarthy, se drží osvědčených duchařských zápletek. Těží z nich nicméně tak efektivně, že první diváci pějí superlativy a kritici se předhání v tom, kdo lépe popíše pocit nefalšované navozené hrůzy.
Články 21
Na počátku 80. let stavěli Brada Dourifa mezi nejperspektivnější mladé herce Hollywoodu. V té době měl na kontě Zlatý glóbus a oscarovou nominaci za roli Billyho Bibbita v Přeletu nad kukaččím hnízdem (One Flew Over the Cuckoo's Nest) a v New Yorku začínal vyučovat herectví i režii na Columbia University. Mezi jeho studenty byl také Don Mancini, pozdější stvořitel hororové série Dětská hra, v níž Dourif od roku 1988 dabuje vraždící a zjevně nezničitelnou panenku Chucky. Ve čtyřiasedmdesáti letech si herec užívá důchodu a podle webu JoBlo vyslyší pracovní nabídky už pouze ze strany Manciniho, který Chuckyho protáhl filmovou franšízou i televizními projekty.
S panenkami či loutkami se setká téměř každé dítě, ale až postupem let leckomu z nás začnou tyto hračky připadat děsivé. Není náhoda, že se k nim hororoví tvůrci v posledních dekádách opakovaně vrací – využívají totiž hluboce zakořeněného strachu, kvůli kterému nás panenky stejnou měrou děsí i matou.
Před třiceti lety, 8. ledna 1993, se v kinech poprvé objevil irský skřítek Leprikón, který rozpoutal vražedné řádění, protože mu někdo ukradl hrnec zlaťáků ukrytý na konci duhy. I když horor Skřítek pracoval s hodně bizarním nápadem, byl to spíš pořádně zmatečný slepenec než opravdu dobrá hororová komedie. Přesto se mu v následujících třech dekádách podařilo nastartovat sérii, která to dotáhla až k úctyhodným sedmi pokračováním a rebootům, v nichž se Leprikón podíval do Las Vegas, vesmíru nebo třeba mezi hiphopery.
Medvídek Pú, tedy přesněji původní knižní předloha anglického autora A. A. Milnea a ilustrátora E. H. Sheparda, ve Spojených státech vstoupil začátkem roku do veřejné domény. Líný milovník medu se přidává mezi řadu dalších značek, jež je možné adaptovat bez nutnosti platit za autorská práva. To znamená jedno: budou se dít věci! Je pro to totiž dost precedentů.
Ve fiktivním světě filmových příběhů je možné cokoli. A když může nejchudší cestující na Titanicu sbalit bohatou a krásnou dívku, tak proč by se nemohly v úlohách zabijáků objevit pneumatiky, kondomy, sliz či ta nejtopornější a nejsrandovnější monstra? V tomto článku se ohlédneme za těmi zřejmě nejvtipnějšími věcmi a stvořeními, které v rolích záporáků tyranizovali a zabíjeli lidské protagonisty v hororových filmech. Jak ale poznáte už z fotek a popisků, únavná charakteristika vybraných krasavců je vlastně zbytečná.
Do kin tento týden vstoupil už pátý díl populární hororové série Vřískot. Tu v roce 1996 nastartovali žánroví specialisté Wes Craven a Kevin Williamson. Původně šlo o trilogii (třetí díl vznikl v roce 2000), před deseti lety však přišel čtvrtý díl, jemuž se podařilo na předchozí díly smysluplně navázat. Něco podobného se letos překvapivě povedlo i pětce. Vřískot však určitě není jedinou sérií hororových vyvražďovaček, kterou se hollywoodští producenti pokoušejí různými způsoby opakovaně oživovat. Patří mezi ně i následující silné žánrové značky.
Drsná komedie s hvězdným obsazením, Tom Hanks na Divokém západě, oceňované zdrcující drama z dob totality, okouzlující fantasy nebo hororová klasika 80. let. To a spoustu dalšího nabízí Netflix v únoru roku 2021.
Hororové snímky se mezi filmovými a seriálovými diváky těší velké oblibě od samého počátku tohoto žánru. Není tedy divu, že jejich tvůrci přicházejí se stále novými nápady a dokonalejšími způsoby, jak v nás vyvolat děs, odpor, strach, napětí a zároveň nás fascinovat natolik, že to prostě nevypneme.
Ve Vietnamské továrně nespokojený dělník vypne "sociální inhibitory" v procesoru robotické panenky s umělou inteligencí, takže se na americký trh dostane jeden exemplář, který není tak bezpečný jako ostatní (stejně vypadající) panenky a říká si Chucky (z důvodů, které nejsou vysvětleny). Konkrétně se to projevuje tak, že nemá problémy s mučením a zabíjením živých bytostí, včetně lidí. Jak se s jeho existencí vypořádá mladý asociální Andy (Gabriel Bateman) a jeho svobodná matka Karen (Audrey Plazaová)?