Anna

70%
Anna
Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film ANNA je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. V hvězdně obsazeném snímku hrají Sasha Luss, Luke Evans (trilogie Hobit), Cillian Murphy (Dunkerk, Temný rytíř povstal) a držitelka Oscara Helen Mirren. Film natočil uznávaný režisér Luc Besson autor filmů: Lucy, Pátý element, Leon nebo Brutální Nikita. (Vertical Ent.)


Režie:
Scénář:

Recenze: Anna

Kinobox.cz
70%

Nad Lucem Bessonem jsem už jistým způsobem zlomil hůl a tudíž mě jeho Anna příjemně překvapila, protože je to jeho nejlepší film za posledních 20 let! Tedy, pokud jsem správně pochopil, co chtěl Besson natočit, a že z toho všeho má do značné míry srandu.


Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
4
Luc Besson natočil několik nezapomenutelných klasik jako Leon nebo Brutální Nikita, ale bohužel i propadáků a jako scénárista se podílel na celé řadě vyložených průserů. Anna mohla být jeho návratem na režisérské výslunní, ale bohužel tomu tak není. Anna nejvíce odkazuje na Brutální Nikitu, která odstartovala jeho kariéru. I zde je krásná žena z ulice, ze které udělá tajná organizace obávanou zabijačku. Bohužel hlavní hrdinka má pouze hezkou tvářičku a tělo, ale to je tak vše, ostatní postavy jsou jen do počtu a scénář se pokouší o vážný špionážní thriller, ale chybí mu k tomu zajímavá zápletka a herečtí tahouni. Z filmu tak pro mě zbyla pouze slušná a všude proklamovaná bitka v restauraci, která se odehraje v půlce filmu a zároveň je jeho vrcholem. Žánrově velice podobná Atomic Blonde je na tom výrazně lépe jak po stránce akce, tak i příběhu, který ani v tomto případě nebyl nijak objevný. Obávám se, že od Luca už nemůžeme očekávat nic a možná by měl zůstat u psaní tupých akčních scénářů, kdy se mu občas zadaří.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
4
Tak trochu variace na Brutální Nikitu (taky od Bessona), ne? Ale to bych zas tak neodsuzoval, protože tohle téma je chytlavé a nadčasové a dá se s ním pracovat dokola a dokola. Co mi ale vyloženě vadilo bylo to, že i když si to hrálo na retro, spousta věcí tam na rok 1990 vůbec neseděla - různé technologie, styly oblékání a účesů atd. Pak byl dost zmatek v tom X years/months earlier/later. Objevovalo se to tam tak často, že 1) začal být trochu zmatek v tom, kdy se co odehrává, 2) dalo se předpokládat, že to tam ještě několikrát bude, což bude znamenat zvrat = předvídatelnost. Herecky celkem ok, ale že bych byl ze Sashy Luss nějak extra odvařenej, to se říct nedá - existují podle mě mnohem přitažlivější herečky. Naopak Helen Mirren se do role ošklivé špionky KGB dokonale hodila, protože mi to připadá, že ona snad hraje jen samé takové podobné role, ne? Je to taková oddechovka, na kterou brzo zapomenu.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
8
Ha. Dvě hodiny po třetím Wickovi přišla Anna, která si s ním v choreografii vůbec nezadá a navrch přihazuje zajímavý, byť ne úplně originální příběh. Prvotřídní zábava.


Dodatečné informace

Původní název:
Anna (více)
  • Francie Anna
  • Francie Ana
  • Francie ANNA/アナ
  • Francie Anna - Assassina Profissional
  • Francie Anna: Die Agentin
  • Francie Anna, el peligro tiene nombre
  • Francie Anna: El peligro tiene nombre
  • Francie Anna: O Perigo Tem Nome
  • Francie Anna Suai Sabat Sanghan
  • Francie Sát Thủ Anna
  • Francie Άννα
  • Francie Анна
  • Francie 安娜
Premiéra v ČR:
22. 8. 2019
Distributor:
Vertical Entertainment
Země původu:
Francie, USA, Kanada, Rusko, Srbsko, Guadeloupe
Přístupnost:
15+
Rozpočet:
34 mil. USD
Tržby:
31,63 mil. USD (celosvětově)
Čeština:
Anna je dostupný s českými titulky a českým dabingem
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Powered byJustWatch

  • Scéna, v níž se Anna vyčerpaně opírá o zeď ve sprše po nepovedené nájemné vraždě, je poctou postavě Jeana Rena, která se ocitla v téměř identické situaci v Bessonově filmu Léon: Profesionál (1994)
  • Když Anna vraždí lidi pro KGB, zabije také spoustu nevinných lidí, místo aby použila důvtip/šarm/lepší převleky atd. To samo o sobě odporuje předpokladu nenápadnosti. Ba co víc, množství mrtvol po celé Evropě by dříve či později vyvolalo spoustu otázek/vyšetřování různých policejních složek. Vzhledem k tomu, že její tvář je díky krycí práci modelky všude známá, pravděpodobnost, že ji někdo pozná v blízkosti zásahu, se s každým úkolem dramaticky zvyšuje.
  • Když Anna předává telefon Olze, na velkém leštěném mosazném štítku na dveřích se odráží kamera a operátor.