Recenze filmu Candyman

53%

Komentáře a recenze 22

Dle počtu bodů
Floridsky
4 376 bodů
8
Původní snímek z roku 1992 patří k mým nejoblíbenějším hororům a na nového Candymana jsem se náležitě těšil. Dost mě překvapilo, že se nejedná o remake, ale o pokračování, které je navíc povedené a fanoušky potěší. Krásně se tu rozvíjí mytologie a historie okolo Candymana. Opět je tu podmanivá atmosféra, děsivý soundtrack a velká porce napětí. Režisérka Nia DaCosta je kreativní a ve filmu vidíme několik zajímavých nápadů. Na herce si nemohu stěžovat, zvláště pak Yahya hraje skvěle. Kamera je také parádní. Avšak, ačkoliv se na scénáři podílel i Jordan Peele, nečekejte další z jeho mindfucků. Nový Candyman není totiž nijak převratný. Jako každý jiný horor obsahuje těch pár klišé, ale neutápí se v nich. Ani postavy se nechovají hloupě, takže jo, funguje to. Jen v mordech to občas drhne. Oběť je většinou někdo nezajímavý, který slouží jen k tomu jedinému. Závěr trochu uspěchaný, ale líbil se mi. Celkově je to velice fajn, kvalitou hodně blízko prvnímu dílu, ale případné pokračování nechci. Candyman. Candyman. Candyman. Candyman. Candyman! 7/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
3 352 bodů
3.5
Horor za mě určitě ne...thriller možná,ale bylo to až k užívání nudné,nemastné neslane.zadna z postav nebyla přesvědčivá,a k žádná si vlastně nevytvoří mě žádný vztah,k uzoufani nudne.horor to nebyl ani chvíli,žádná akce napětí prostě nic
sixmonsters
sixmonsters
2 756 bodů
6
Nesympatický posh umělec, který by pro slávu klidně vytvořil i růžový pomník KKK ve stylu pop-art, náhodně objevuje historii svého etnika a nechtěně se stává její součástí... Upřímnost a emocionální hloubka původního Candymana se snaží být přítomna, ale vcelku neúspěšně. Vše podstatné - a hlavně hezké - je v posledních deseti minutách filmu vč. závěrečných titulků. Vše trýznivě banální a divácky nepříjemné tvoří zbytek. Ale kdo jsem, abych vznášel objektivní soudy.
Flyer.Nick
2 520 bodů
4
Dost nudný a ukecaný film. Celou dobu se mluví o legendě a dost málo se toho z té legendy stane, tvůrci si až moc pomáhají s animovanými sekvencemi a berou filmu veškeré napětí. Čekal jsem aspoň nějakou pecku na konec, něco co by mi vyrazilo dech a ono nic nepřišlo, prostě to z ničeho nic skončilo a byly titulky.
Bordoshut
1 647 bodů
8
7/10 – "Ty vosy jsou úplný zmrdi, když si to tak vezmete. Úplný zmrdi! Pořád píchají!" Míšův nestárnoucí proslov o okřídleném hmyzu z tuzemských luhů a hájů skvěle shrnuje ústřední myšlenku Peelova posledního blockbusteru. Rozhodně nejde o tak ambiciózní projekt jakým byli Uteč a My, ale i zde je patrný Peelův rukopis. Krom toho zmíněné snímky si i sám režíroval, zatímco Slaďáka ovlivňoval pouze coby scénárista a producent. Po většinu stopáže film funguje dobře, úspěšně buduje napětí, ale na konci se až příliš utrhne ze řetězu a i to rozuzlení jaksi hapruje. Postrádá totiž jakoukoli myšlenku nebo alespoň její náznak, což mě na Peela trošku mrzí. Možná by Sladkůstkáři svědčilo komornější pojetí. Jinak pěkný snímek. Pro vosaře to musí být denní chleba. Můj celý názor ZDE.
LordVader
LordVader
1 580 bodů
3
První Candyman byl vynikající spojení skvělého slasheru s vynikající atmosférou, krásnou hudbou a zároveň sociální komentář. Tohle je jen nudná, rasistická hovadina, která vůbec nedává smysl a slouží jen jako propagace komunistické organizace BLM. A také jako ukázka toho, jako to dopadá, když se někomu svěřuje režie nikoliv na základě schopností, ale barvy pleti a politické příslušnosti... že DeCosto. Tři za to že to má alespoň nějakou atmosféru, a vývoj hlavního hrdiny a jeho propad do šílenství je celkem psycho. A samozřejmě za Tonyho Todda.
Smazaný uživatel
0 bodů
8
Líbí se mi, že byla zachována "pomalost", důslednost a sebevážnost prvního filmu. Sice to vede k poněkud pomalejšímu rozjezdu, ale jinak to je velmi zajímavé pokračování, které to nepřehání s metaprvky a pomrkáváním, primární roli hraje opět sociální komentář, tentokrát navíc obohacený o individuální úhel pohledu protagonisty, který do tohoto světa v nějakém slova smyslu patří i nepatří. Hra se zrcadly, která na téhle rovině v původním filmu vůbec nebyla (nevím, jak v pokračováních) ukazuje, že filmaři nepotřebují jen otrocky sledovat předlohu, ale rozvíjejí ji. Vrstva o roli a hodnotě umění a umělcích přijde určitě někomu jako to nejvíc nosné a zásadní, mně to přišlo trochu nadbytečné a hrozící, že se tím film přeplní a strhne pozornost (zvlášť když to je na konci víceméně irelevantní) - ale respektuju to a "nevadilo mi to". Občas bylo poněkud zvláštní chování některých postav, ale to mě zpravidla u hororu zajímá tak málo, že jsem zvažoval to ani nezmínit. Je to především zajímavá alternativa, příliš to nezapadá do žádné konkrétní škatulky.
Smazaný uživatel
0 bodů
8
Vcelku slušně se podařilo tvůrcům této verze navázat na předchozí sérii. Sžíravá legenda o Candymanovi dostala moderní kabát s několika vymazlenými scénami (např. dívka na wc s odrazem v pudřence) , jen hák zůstal stejný, jako podstata příběhu.
Smazaný uživatel
0 bodů
6
Black Lives Matter and Gender's Fanatics presents... Pro fanoušky původních Candymanů musí být blábol o tom že Candyman není jen jeden, že to může být jakákoli nevinná (černá) oběť násilí (bílého), podobně znechucující jako pro fandy Noční můry v Elm Street kde z kotelníka a sériového vraha dětí udělali pedofilního zahradníka nebo nápad Michaela Baye udělat z želv ninja mimozemšťany. Zkrátka legendy by se prasit neměli. Může být Candyman i z bělocha? Nebo bílí nemají nevinné oběti? Protože existenci bílého Candymana nikdo nezmiňuje.Taky mám pocit že Candyman ještě jako člověk nebyl potulný malíř ale otrok. Ale možná se pletu, je to už dost dlouho co jsem viděl předchozí díly. Každopádně tohle všechno by se ještě dalo překousnout, tenhle film je ale navíc těžká propaganda. Už je asi povinnost mít v americkém filmu nějaký ten teplý pár, nejlépe každý jiné rasy, vyznání, výšky, váhy, z jiné země (planety, dimenze). Člověka napadá co takoví dva lidé nakonec můžou mít společného. Vykreslení americké policie je absolutně směšné. VŠICHNI policajti jsou vrazi černochů, pak ale nechápu proč na místě činu nezabijí všechny a svědky se pak snaží zastrašit a riskují že to praskne. Největší problém ale je že tu není komu fandit. Absolutně všem (snad až na poldy v prádelně, ti jediní se chovali logicky) jsem přál smrt a spoustě z nich krutou. Hlavní hrdina rádoby umělec nedokáže vzbudit sympatie, je zajímavý snad jen tím že mu hnije ruka a on to většinu času nijak neřeší, jen se v ní nípe. Samotný Candyman vlastně není TEN Candyman ale nějaký jiný Candyman s výrazem dementa. Jediné co film pozvedá jsou nakonec jen ty vraždy, hlavně ta kde se kamera pomalu vzdaluje od paneláku a my ji sledujeme oknem, ta scéna se vážně povedla a je mnohem větším uměním než jakýkoli obraz co spatlal hlavní hrdina.