Pro fandy Star Wars velice příjemný doplněk, který baví i přesto, že působí jako western ve sci-fi kulisách. Nebyl jsem fascinován, ale pobaven určitě.
1. SÉRIE: Jakmile do něčeho investujete 4 miliardy dolarů, pokusíte se to logicky vydojit co to jde. Logicky mluvím o studiu Disney a jeho odkoupení Lucasfilmu a tím pádem především ságy Star Wars. Nejslavnější filmová sága všech dob se prostě po odkoupení studiem Disney dočkala znovuzrození a poté co jsme se v posledních 5 letech dočkali 5 filmů bylo jasné, že to je krom všech těch dalších knih, komiksů a videoher (parádní Star Wars Jedi: Fallen Order!) jen začátek. A v tu samou chvíli došlo oznámení, že nově začnou vznikat i seriály, které budou umístěné na nově vznikající streamovací službu Disney+. A už v tu chvíli jsem si já říkal jestli jsou zrovna Star Wars značka, která si zaslouží seriálovou formu a jestli nepůjde o věc, která spíš Star Wars zlomí vaz. Jenomže najmutí Jona Favreaua jako showrunnera mě uklidnilo a ve finále je výsledek po celé té kampani díkybohu úspěšným výsledkem díky kterému je Mandalorian jednou z nejpozitivnějších věcí na roce 2019 díky které nebudu moc dospat následujících sérií. Mandalorian je totiž skutečná paráda, která Star Wars rozhodně nedělá ostudu, spíše právě naopak! Projekt Jona Favreaua díkybohu představuje pro svět Star Wars dosud víceméně nepředstavené období a prostředí. Konkrétně se příběh odehrává právě mezi Epizodami VI a VII a Mandalorian se tak dá brát jako jakási výplň mezi těmito dvěma výrazně rozdělenými období. Stojí ale za zmínku, že i když nás Mandalorian v jedné epizodě seznámí s Novou Republikou (Konkrétně v Chapter 6), spíše se odehrává na koutě kde Nová Republika neexistuje a díky tomu může dostat svůj prostor i Imperiální pozůstatek. Mandalorian nesleduje rytíře Jedi ani pokus o vystavění Nové Republiky, spíše se tu ukazuje obyvatelé Galaxie, kteří si pouze chtějí vydělat a osud galaxie je spíše nezajímá. Právě takový by se na první pohled mohl zdát i náš hlavní hrdina Mando, jak se ale ukáže tak má Mando uvnitř srdce dobráka a pro dobrou věc se ve finále nebojí zajít hodně daleko. Mandalorian se nesmí zapomenout ocenit bez výkonu Pedra Pascala. Ten sice Mandaloriana hraje pouze pod maskou (ve finále dokonce vyšlo najevo, že minimálně v Chapter 4 postavu jen namluvil a postavu pod zbroji hrál nikdo jiný), jeho vokální výkon je ale skutečně parádní i přesto, že je pravda, že Manda toho namluví co nejméně. Mando i po 1. sérii zahaluje svůj charakter spíše tajemstvími, přesto je ale nutné zmínit, že za prvních osm kapitol víme o Mandovi dost nato abychom s ním soucítili, litovali ho, chápali ho a přáli mu co nejlepší konec. Ještě více proto, že mezi ním a naším milovaným ´´Baby Yodou´´ skutečně proběhne jakási forma vztahu otce a syna, která by se dalšími díly mohla jen a jen prohlubobat. Baby Yoda nebo prostě jen Child se hodně snadno brát jen jako snaha vydělat na následném merchandesingu co nejvíce peněz, spíše ale sázím na to, že má Favreau Yodu opravdu rád a pokusil se nám v Mandalorianovi ukázat něco více o jeho druhu a vypadá, že bychom se v další sérii o tomhle druhu mohli dozvědět více informací. I kdyby ale ne, pořád máme tohohle jednoho člena, který je roztomilý, krade si každou scénu pro sebe a mohl by jednoho dne dokázat v rámci Star Wars univerza ještě velké věci. Favreau si ale krom vztahu Pascalova Mandaloriana a Baby Yody ovládaného různými loutkáři (Werner Herzog je odstrašil od nápadu CGI tím, že tvůrce Manda označil za zbabělce) postaral i casting všech vedlejších roliček. Je tu cool Werner Herzog i cool Nick Nolte, kteří se sice nedrží kdovíjak dlouho, rozhodně ale zanechají solidní dojem. Je tu Carl Weathers, který tu má po dlouhé době výraznější roli a je na něm vidět, že si návrat pod světla reflektorů užívá. Je tu fajn Gina Carano, je tu strašně cool zlej Giancarlo Esposito, Natalia Tena, Mark Boone Junior, Ming-Na Wen, Taika Waititi jako hlas IG-11 nebo Jason Sudeikis ve zbroji stormtroopera. Mandalorian ve finále není o tom jak moc velkou roli tu libovolný herec má ale spíše o tom jak si svojí účast v Mandalorianovi užívá. A je hodně vidět, že je každý rád, že je oficiálně součástí světa Star Wars! Za celou 1. sérii se u Mandaloriana prostřídá 5 režisérů- Dave Filoni (Chapter One a Chapter Five), Rick Famuyiva (Chapter Two a Chapter Six), Deborah Chow (Chapter Three a Chapter Seven), Bryce Dallas Howard (Chapter Four) a Taika Waititi (Chapter Eight). A je strašně fajn, že každá epizoda (za předpokladu, že jí režíruje nový režisér) má svůj specifický styl. Chapter Eight má třeba klasickou dávku humoru Taiky Waititiho a tím pádem větší dávku humoru obecně, Chapter One a Chapter Five jako by skutečně vypadli ze seriálu Klonové války nebo Povstalci (za kterými seděl právě Filoni), Chapter Three a Chapter Seven mají svůj skvělý komorní styl a vždy obě vygradují v parádní akční závěr (potěší, že právě Chow bude dělat celou minisérii s Obi-Wanem Kenobim) a Rick Famuyiwa u svých obou epizod zařídil aby ani jedna z nich nesešlapovala z plynu. Chapter Four Bryce Dallas Howard je poté solidním režijním debutem, který svou zápletkou vzdává holt Sedmi statečným a tím jak je každá epizoda jiná se ve finále nedá vyčítat, že by seriál opakoval stejné postupy a byl v rámci osmi dílů tím samým pořád dokola. Je nutné zmínit fakt, že hlavní dějovou linií seriál stráví první tři epizody a pak se dá říct, že se k hlavní vrátí až v posledních dvou. Epizody 4, 5 a 6 tudíž plní takzvané vedlejší mise, které ale ve finále plní větší smysl než se zdá. Především v jedné z nich Mando potká jednu osobu, která bude důležitá právě v posledních dvou epizodách, zároveň ale Mando putuje napříč galaxií a celá zápletka o tom, že je vlastně aktuálně vyvrhelem a snaží se přežít i přes fakt, že mu jde teď po krku celý cech nájemných lovců funguje. Zároveň Mando více ukazuje divákovi svůj charakter, jednou to dokonce vypadá, že nemá daleko od toho aby se usadil a jednou to zase vypadá, že by mohl fungovat jako funkční mentor. Vždy se to ale zvrtne a ukazuje se, že je vlastně Mando tragická postava, která se svého klidu v předaleké galaxii jen tak nedočká. A bůh ví jestli vůbec. I při rozpočtu 120 milionů dolarů na celou sérii jinak vypadá Mando parádně a rozhodně je vidět, že se seriálu dopřála plná péče. Akční scény nepůsobí minimalisticky a i přes nízký rozpočet prostě Mandalorian vypadá skvěle. Všechna brnění, lodě, zvířata působí co nejrealističtěji a akční scény vypadají opravdu draze. Nejvíc o sobě mluví dvě akční scény v Chapter Two, tedy naháněčka s Jawy a souboj s Mudhornem. Mandalorian vypadá fakt skvěle a jsem rád, že i přes relativně nízký rozpočet může něco vypadat tak velkolepě. A především se musí zmínit parádní soundtrack Ludwiga Göranssona díky kterému si budete chtít pouštět hlavní znělku pořád dokola. Do toho parádní kamera Grega Fraisera (můžeme jen doufat, že u 2. sérii Matthew Jensen neklesne), skvěle pracování s rozšířenou mytologii Star Wars, do očí nebijící odkazy, parádní budování atmosféry napříč všemi kapitolami a ve finální epizodě i parádnímu odkázání na věci budoucí. Poslední dvě epizody Mandaloriana navíc dokážou i skutečně dojmout a můžu o Mandovi říct, že ve mně vzbudil všechny možné způsoby. Favreau jako kreativní showrunner nezklamal a na 2. sérii se skutečně těším. Tak uvidíme co nám předvede na podzim 2020. I Have Spoken! 2. SÉRIE: Star Wars pro mě znamenají opravdu hodně. Společně s Harrym Potterem, Pánem prstenů, původním Spider-Manem Sama Raimiho nebo Piráty z Karibiku mi tyhle snímky ukázali, že lidská kreativita nezná mezí a film tak může představit fiktivní světy, které jsou naprosto fenomenálně vymyšlené a jeho hrdinové zároveň můžou zažívat zážitky o kterých se nám může pouze zdát. Star Wars George Lucase jsou v tomhle ohledu dost možná pro mě osobně nejzásadnější, protože byste těžce jinde hledali svět, který má promýšlený svůj svět tak dokonale, že obsahuje stovky ras, stovky planet a má též rozpracované příběhy pro nejrůznější vedlejší charaktery(jediný svět, který v tomto může konkurovat je jenom Svět Středozemě J. R. R. Tolkiena). Když Disney koupil Star Wars za 4 miliardy dolarů tak jsem pískal nadšením, protože šance, že někdy uvidím nové Star Wars na velkém plátně prostě ještě v roce 2012 nebyli kdovíjak vysoké a sám George Lucas dlouhou dobu jakoukoliv touto variantu zavrhoval. Osobně mám filmy z Disney éry ohromně rád, bráním je kde můžu a nehodlám s tím přestat dokud lidé nepřestanou prohlašovat nové filmy za jasný odpad. Přece jen jsem se ale bál, když jsem zjistil, že by se Star Wars měli dočkat hraného seriálu na streamovací platformě Disney+. Osobně jsem neměl problém s existencí animovaných seriálů Star Wars: Klonové války a Star Wars: Povstalci a dokonce jsem si tyto seriály hodně užil (Clone Wars je od druhé půlky 2. série čirá lahůdka), ovšem hraného seriálu ze Světa Star Wars jsem se bál. A jak se před rokem ukázalo tak jsem se bál zbytečně. 1. série Mandaloriana totiž byla fenomenální a dokázala, že Star Wars na malé obrazovce automaticky neznamenají sprosté slovo. 1. série Mandaloriana měla vyloženě esenci toho všeho co dělá Star Wars Star Wars a pamatuju si jak moc mě čekání na 2. sérii bolelo. A nejenom, že nemůžu po konci celé 2. série říct, že jsem byl zklamaný..... ale 2 série na těsno 1. sérii překonává! Základní kladný faktor zůstává- Seriál dělají tvůrci, kteří mají rádi Star Wars a vědí co Star Wars dělá tím co je. I v 2. sérii se daří dávkovat fanouškům tohohle úžasného světa to co chtějí a přitom pořád neplatí, že je to fan service tlačený na sílu. Prostě jen platí, že showrunner Jon Favreau a spolupracovníci kolem něj vědí co dělají, pracují s pokračováním Mandalorianovy poutě elegantně a především ještě emocionálně silněji budují vztah otce se synem. Z Mandaloriana a Dítěte se definitivně stávají parťáci, kteří se navzájem mají rádi a Mando začíná čím dál tím více chápat, že pokud se mu nějakého toho Jedie podaří najít, bude to znamenat, že přijde o tu malou zelenou potvůrku na kterou si zvykl a zamiloval si jí. Pořád zde platí, že Pedro Pascal je pro tuhle roli výborná volba, protože díky faktu, že si Mando nadále většinu času nechává helmu na sobě musí představitel této role vsadit čistě na řeč těla a hlasový výkon. To Pascal zvládá a díky tomu poznáte, když má Mando strach, když má vztek nebo když brečí. Klasické mudrování nad tím, že tuhle roli mohl hrát kdokoliv je tak trochu hloupé, protože jde o těžší úlohu než se může zdát. A právě Pascal z Dina Djarina udělal něco víc než chodícího rytíře. Pořád o něm nevíme tolik (to si tvůrci nechávají pro 3. sérii), protagonista seriálu se zde ale čím dál tím více rozvíjí a během hledání po Jediích dojde na i na řešení toho co je vlastně ideální představa Mandaloriana a zda je opravdu nutné mít tu helmu celou dobu na sobě. 2. série je jako celek sevřenější a celá dohromady působí ještě více filmověji- Konce jednotlivých epizod na tu následující navazující výrazněji než tomu bylo u 1. série a především to celé i díky vyššímu rozpočtu vypadá nákladněji. 2. série Mandaloriana tak působí skutečně jako blockbuster, který by se neztratil ani v klasické letní sezóně v kině. Tvůrci Mandaloriana netočí Občana Kanea a uvědomují si to. Mají především natočit seriál, který má mít esenci Star Wars, náboj Star Wars a buněčnou stavbu Star Wars. Daří se jim to a především se pořád daří přijít s novými nápady, které chvílemi navíc těží z bohatého světa legend, které před odkoupením Star Wars studiem Disney byli kánonické. Právě tohle čerpání z legend ukazuje, že kreativita ještě ve Star Wars mrtvá není a tohle čerpání je vlastně skutečně elegantní řešení. U 2. série se vystřídalo celkem 7 režisérů- Jon Favreau (Chapter 9), Peyton Reed (Chapter 10, 16), Bryce Dallas Howard (Chapter 11), Carl Weathers (Chapter 12), Dave Filoni (Chapter 13), Robert Rodriguez (Chapter 14) a Rick Famuyiwa (Chapter 15). Někteří z nich ( Howard, Filoni, Famuyiwa) už zkušenost s natáčením epizod Mandaloriana mají, druzí (Reed, Rodriguez) nikoliv. Přesto ale stejně jako u 1. série platí, že si každý tvůrce zanechá ve své epizodě každý styl a nejede se tak pořád ve vyloženě stejných vodách. Jon Favreau například natočil úvodní díl 2. série, kde se závěrečná akční sekvence odehrává v rozměrech 22×16 m a je skutečně vystřižená jako z IMAXU, Favreau zde tak dokáže předvést velkolepé sekvence se kterými má už nějaké té zkušenosti. Rodriguez zase do Chapter 14 zvládl zapojit některé své klasicky šílené kreativní nápady (především brutální úmrtí) a něco mi říká, že kdyby ochrannou ruku nedržel Disney, Rodriguez by mohl v pohodě natočit R-kové Star Wars, které by se mu ale mohli rozpadnout pod rukama stejně jako takový Mačeta. Takový Peyton Reed zase zvládl do Chapter 10 prosadit více humoru a je překvapivé, že finále dokáže natočit skutečně velkolepě a epicky. Prostě co díl, to pevná filmařská ruka a tak to má být. Tenhle seriál jinak dělá dobře ještě jednu zásadní věc- Na první pohled zcela nepotřebné a zbytečné postavy vrací do popředí a prokresluje je. Nenáviděli jste Mayfelda z Chapter 7? Zde se vrátí a vyloženě si ho zamilujete. Chtěli jste více prokreslit Caru Dune? Tady to máte. Bylo vám líto Mythrola? Neklesejte na mysli. Zároveň 2. série Mandaloriana představí postavy nové, které jsou neskutečně super a budete doufat, že je nevidíte naposledy- Hned v Chapter 9 je to například Timothy Olyphant jako neskutečně cool Cobb Vanth, v Chapter 14 Rosario Dawson jako Ahsoka Tano (která si svůj spin-off po svém hraném debutu definitivně zaslouží) a pak je tu samo sebou Boba Fett, který se po 37 letech od Návratu Jediho vrací v plné formě a dokazuje, že pověst největšího zabijáka galaxie nemá pro srandu králíkům. Staré postavy se tu prostě prokreslují, nové ideálně představují a zároveň se to celé pomalu uvádí do širšího kontextu historie světa Star Wars. Díky obrovským production values ten seriál vypadá prostě narámně. Kameramani Matthew Jensen, Barry Idoine a David Klein jsou zodpovědní za mnoho krásných záběrů, které už tak vizuálně krásnou 1. sérii strkají do kapsy. Skladatel Ludwig Göransson se též vrátil a vytvořil zcela nové pamětihodné melodie (Death Troopers!). I stylem lineárního vyprávění 2. série skutečně působí více filmově a především dokáže skutečně překvapovat na běžícím páse. S akcí tu pomáhal Sam Hargrave, kaskadér a režisér akčňáku Vyproštění. 2. série tak má více promakanou choreografii akčních scén a celkově je po akční stránce mnohem lákavější. A dojde tu i na šermířské souboje, přičemž jejich choreografie je záživná a v takové Chapter 13 se vyloženě bravurně buduje napětí. Zároveň se celá série navíc vydá některými nečekanými směry a dá se říct jediné- To co přijde nemůže čekat vůbec nikdo! Giancarlo Esposito si svým charizmatem jako Moff Gideon opět krade většinu momentů pro sebe a ve finále se navíc ukáže, že to celé budování skutečně někam spělo. Opravdu se pomalu ale jistě budoval ten dojemný vztah, který nám v této sezóně nadělí jednu smutnou tečku. Je to dojemné a zároveň vskutku nečekané. Seriál se možná na první pohled může točit v kruhu, jenomže ve skutečnosti tomu tak není. Stejně jako v klasických Star Wars filmech se cestuje z místa na místo za nějakým účelem, postřílí se přitom mnoho nepřátel a vše má poté své následky. 2. série celý příběh nečekaně chytře uváže a zároveň nechá pootevřená vrátka pro nový směr. Bude zajímavé sledovat jakým směrem přesně se 3. série Mandaloriana vydá a jak na tom budou i nadcházející seriálové spin-offy jako Ahsoka nebo The Book of Boba Fett. Jenomže pořád platí, že tyto seriály dělají lidi, kteří mají Star Wars rádi a rozumí jim. Star Wars tak díky ním nejsou mrtvé a díky těmto seriálům aktuálně žijí. I díky faktu, že se tyto seriály (minimálně zatím co se týče Mandaloriana) vyrovnají filmům tu Lucasfilmu zatím roste kvalitní pšenka. Tak to chce aktuálně jen doufat, že se neklesne na mysli a i další série Mandaloriana (+ další seriály) budou stát za to. O tom se ostatně přesvědčíme už příští Vánoce......
Jeden ze skvostů posledních let.. ANO, Pedro Pascal je můj oblíbenec - líbil se mi v Narcos, či Game of Thrones. Má skvělé pohybové a vyjadřovací schopnosti. Ale v tomhle seriálu dokázal něco úžasného tyhle svoje výrazy převedl i do postavy Mandaloriana, i když má po celou dobu na sobě masku. Já osobně fakt cítím ty jeho pohledy i přes helmu z beskaru. Co se týká samotného děje, tak ten podle mě těží ze svojí extrémní jednoduchosti, což je něco od čeho se nové SW filmy odpojily. Favreau a spol. za mne celkem úspěšně pokračují v odkazu světa George Lucase. Z úvodu jsem nebyl z úvodní série úplně odvázaný, postava Baby Yody byla fajn, ale na zadek jsem si z ní nesedl. Mně osobně chvíli trvalo, než mi seriál ukázal svojí výjimečnost. Zcela přelomový pro mně byla 5. epizoda 1.série, která trošku poslala seriál jinou cestou a ukázal nám poprvé Mayfelda. Celkově 1. sérii hodnotím na hodně pozitivně, ale mouchy se našli. Presto všechno šlo o něco nového, velmi povedeného, ALE něco tomu chybělo. To "něco" se objevilo v 2.sérii, kde už o nepochybuji. Výborné nové postavy (Bobba Fett), které jsou protkané těmi již osvědčenými (např. Mayfeld). Opět si nemyslím, že si Yoda ukradl sérii pro sebe, protože bez Pascalova Manda bych se na to nikdo nedíval. Těším se, co seriál přinese do budoucna, kdy je jasné že původní linka je u konce, takže právě teď se to bude lámat a věřím, že tahle TV show ukáže svoje kvality. 1. série - 90%, 2. série - 85%. 3. série - 80%.
Tak další seriál za mnou. Na úvod bych chtěl vypíchnout skvělého Pedra Pascala, který dokáže zahrát hlasem prakticky cokoliv a je takovým novodobým Dreddem Carla Urbana. (Chápejte jako: Respekt, i když není vidět ksicht). Co naopak trochu sráží nohy seriálu, je rozdělení epizod na dvě rozdílné části (ta jedna se točí kolem dítěte, ta druhá kolem lovců). Trochu to pak kazí výsledný dojem, protože některé díly se o osud dítěte vůbec nezajímají a jsou tak k hlavnímu ději zbytečné. Možná by nebylo od věci, kdyby se seriál zaměřil na jedno nebo druhé a zbytečně tak neskákal mezi dvěma příběhy, které mezi sebou souvisí jen okrajově. I tak jsem z výsledku nadšený a netrpělivě očekávám další sérii. A to je od člověka, co moc nemusí seriály, hodně velké slovo :D. S2: Opět zamrzí rozdělní epizod, ale je jich podstatně méně, než tomu bylo dříve. Tvůrci se navíc snaží i těmto epizodám dát nějaký důvod k posunutí děje (mnohdy je to dost násilně vloženo, ale snaha se cení). Co ale předvedly poslední 4 epizody, to nemá obdoby a přinutili mě přehodnotit nejen hodnocení seriálu, ale i na novou trilogii. Po tomhle finále totiž vypadá seriál jako filmová událost a filmy(nové trilogie) jako chudý příbuzní.
První hraný seriál ze světa star wars se velmi povedl (což se nedá říct o nové filmové trilologii, která dopadla spíše průměrně). Z toho plyne jasný vzkaz pro Disney - This is the way. Sympatické postavy - včele se (ze začátku) zásadovým Mandem. Většina dílů měla spád, k tomu přidejte několik fajn odkazů na filmovou ságu. Škoda jen kratší stopáže dílů v první sérii. Mandalorian doporučuji určitě všem skalním fanouškům hvězdných válek - Pro mě spokojenost a za první super řadu to vidím na 8/10, za druhou ještě o level lepší dávám 9/10, za třetí (pro mě jasně nejslabší) řadu dávám 7/10 a tím vracím celkové hodnocení na 4* - I have spoken.
Star Wars rád nemám. Na můj vkus příliš naivní. Co se sci-fi týká - mám ráději temnější a vážnější Dunu. Ze SW filmů jsem si oblíbil jen jeden - sci-fi western SOLO, který je v akci efektní, dějově vyvážený a bez (nebo s nízkým procentem) cringy elementů. Mandalorian odpovídá těmto kvalitám a stává se tak druhým projektem z tohoto fikčního světa, kterej si dokážu užít jako, dejme tomu, zábavný béčko. Na seriálové poměry to však vypadá skvěle. Vlastně to vypadá skvěle i na poměry některých filmů, ač nejsem fanoušek toho, aby se blockbustery točily ve Volume studiu, kde se herci můžou pohybovat jen na malém prostoru před velkými LED obrazovkami, na které se promítá pozadí fikčního světa (viz selhání Thora 4 nebo Ant-Mana 3). V rámci Mandaloriana to ale funguje skvěle - jednak proto, že je to zemitější projekt (jak říkám - sci-fi western) a jednak asi i proto, že se s tím smysluplněji pracuje (množství praktických efektů). --- První sérka bavila, druhá už ani ne (slabší scénář) a třetí opět baví.
Niečo ,čo pôvodne začalo ako bezduchý seriál zo star Wars univerza ,ktorý si neužijú ani deti ,na ktoré sa teraz Disney zameriava pri tvorbe nových epizód sa pretvorilo na niečo celkom iné. Na niečo ,čo by som nazval ako druhé Rogue One. Iné Star Wars! A to som práve chcel. Nechcel som detinské opletačky z rodu Skywalkerov ,kde ma budú napchávať filozofiou o fungovaní a nefungovaní Force ( ,ktorej LORE si ešte tak 4-krát behom filmu zmenia ) a konvertovať nových Jedi-ov. Chcel som vážnu dobrodružnú drámu ,kde nič nie je isté. A to som dostal. Po všetkých stránkach podarený seriál ,kde nie sú všetky postavy čiernobiele a z hlavného protagonistu sála krutoprísny rešpekt , i keď ho ani poriadne nepoznáte či už vizuálne ,alebo jeho minulosť. Ak neviete kde so Star Wars začať lepšie ako s týmto sa začať nedá. A ak vám vadí priveľa nezmyselnej akcie potom nezúfajte, tu každá akcia má svoj zmysel a keď si odmyslím ,že je to Star Wars tak je akcia aj celkom realistická. Učebnicový príklad toho ,že počítačové efekty nie sú všetko. Plus si k tomu pripočítajte skvelé MEMES ako Magic Hand Thing alebo I have Spoken a máte modernú Star Wars legendu. Preto seriálu Mandalorian: A Star Wars Story ( ten názov som si vymyslel) udeľujem po všetkých stránkach zaslúžených 84% a po novom aj známku: A+ ( Prečo mám pocit ,že čoho sa Jon Favreau dotkne premení na kult? )...
Mandalorian je darček pre fanúšikov. V rámci možnosti epický, v prvom rade ale komorný a zameraný na postavy. Využívajúci Star Wars svet na plno a čo sa týka vykreslenia prostredia po páde Imperia bezchybný. Každá epizóda funguje nezávislé od seba a ajkeď sa striedajú silnejšie momenty so slabšími tak si seriál nesmierne užívam. Postupne spoznávame aj veľa už známych postáv, na seriál tu máme výnimočné dobré efekty, výpravu a pomaly sa z toho stáva jedna z mojích obľúbených záležitosti. Baby Yoda je cool, Mando je frajer a som rád že niečo takéto vzniklo.
První hraný seriál ze Star Wars universa a hned taková pecka. Tomu není co vyčíst. Hravě uklidil nové epizody do kapsy a vrátil Star Wars na trůn. Líbí se mi to propojení snad celým příběhem, od starých episod, až po ty nové a seriály. Je to naprostá špička.