Úděsná blbost! Nemám slov! Jako rodilá Olomoučanka přemýšlím, jestli to není vůbec znesvěcení tohoto krásného historického města. Samoúčelná fantasmagorie.
Pánové Tauš a Douba se po Modrých stínech trochu uklinili, pokusili se přestat hrát si na umělce a vrátili se alespoň částečně nohama na zem. Pořád ale mají svůj rukopis, jako každý, ale ten se k takovému stylu filmu (seriálu/minisérie) nijak nehodí. Napětí nikde, celé se to hrozně táhne a už v půlce prvního dílu jsem vlastně nevěděl, jestli mne vůbec zajímá kdo je vrah. Nepsat to Jarchovský podle Sýkory, tak to po prvním díle asi vážně zabalím.
Kompaktní umělecké dílo na poli výtvarné kultury i literární bilance. Takto by měla vypadat souhra příběhu a vizuální koncepce. Jedno bez druhého totiž nelze. Tauš zraje jako víno a dokonce dokázal něco neuvěřitelného - Jarchovského opět vyzdvihl mezi scenáristickou elitu, ze které se pomalu vytrácel. Ono asi záleží, koho Jarchovský zrovna adaptuje. Sýkora jakožto nevyčerpaný autor má stále (na rozdíl od neustále omílaného Petra Šabacha) ve své literární tvorbě co nabídnout. Oceňuji reference na tvorbu Wong Kar-waie a na Twin Peaks.
Velké překvapení, super příběh, vymazlený vizuál i zvuková stránka a skvělé obsazení (úplně netypický Václav Neužil). U režiséra Tauše se mi líbí, jak promyšleně obrazem vytváří napětí, atmosféra se dala v posledním díle už skoro krájet a očekávání bylo skoro nesnesitelné :-). S přehledem zatím nejlepší seriál roku. Jestli ČT vykouzlí aspoň jeden takový seriál ročně, tak se snad začnu po letech zase cíleně dívat na TV.