Karlovarský festival uvádí v sekci Horizonty japonské drama o dospívání Netvor, které už má cenu za nejlepší scénář z nedávného festivalu v Cannes. Věhlasný režisér Hirokazu Kore'eda (Zloději) v něm nejprve minimalisticky rozvíjí příběh o školní šikaně a nekompetenci učitelů, který však postupně metamorfuje do bohatého vyprávění, v němž se prolínají různé perspektivy. Až do samého konce není jasné, jaké emoce budou hrát prim.
Články 19
Další ročník nejprestižnějšího filmového festivalu v Cannes, tentokrát již 76., bude mezi 16. až 27. květnem opět hostit jih Francie. Čtvrteční tisková konference odhalila téměř kompletní program a představila vybroušené kusy začínajících, etablovaných či kultovních autorů a autorek, kteří napříč sekcemi představí svá díla.
Nápad na film Prostředník prý japonský režisér Hirokazu Koreeda dostal, když zjistil, že v Japonsku existuje jeden jediný babybox. Mimochodem, na jeho designu se evidentně projevila japonská estetika kawaii, takže jde možná o nejroztomilejší babybox na světě.
Osmnáctý ročník asijského filmového festivalu Filmasia začne 1. prosince v Praze. V hledáčku dramaturgického týmu a publika je tentokrát především hongkongská tvorba. Přinášíme vám tipy na snímky, které můžete v pražských kinech Lucerna a Bio Oko zhlédnout až do úterý 6. prosince.
Půlkulatý 75. ročník slavného filmového festivalu odstartoval v úterý 17. května v jihofrancouzském Cannes. Zahájil ho remake zombie komedie Final Cut od Michela Hazanaviciuse (autor oscarového Umělce) a o Zlatou palmu se bude ucházet hned jednadvacet snímků. Kdo si 28. května odnese hlavní cenu?
Na Netflixu je v těchto dnech globálním hitem jihokorejská série Hra na oliheň, která pojednává o nelidské soutěži, v níž více než čtyři sta nešťastných dobrovolníků bojuje o své životy i o pohádkovou a spásnou finanční odměnu. Devítidílný seriál trhá rekordy ve sledovanosti a je příhodné si představit několik tematických vzorů, které jej inspirovaly a které by jeho fanoušky mohly rovněž zaujmout.
Česká kina servírují nálož osmi filmových novinek. Diváckým magnetem jsou bezpochyby Bábovky Rudolfa Havlíka, byla by nicméně škoda opomenout další premiérové tituly.
Slovenský podnikatel Ivan Hronec se ve filmovém průmyslu pohybuje několik dekád. Nastartoval televizní FilmBox, založil distribuční společnost Film Europe, která pravidelně přináší evropské artové novinky do českých kin a na několik televizních kanálů. Od loňska v Praze provozuje kino Edison Filmhub a v době koronakrize spustil též čím dál populárnější a potřebnější VOD platformu, Edisonline. Co dělal Ivan Hronec během karantény? Jaké trumfy má jeho společnost v současné době v pomyslných rukou? A jak jsou na tom (nejen tuzemská) multikina? Nejen to v následujícím rozhovoru.
27. ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha – Febiofest bude zahájen 19. března v Obecním domě filmem Šarlatán významné polské režisérky Agnieszky Holland. V hlavních rolích se představí Ivan Trojan, který se o roli léčitele Mikoláška podělil se svým synem Josefem Trojanem.
Rok 2019 zatím vypadá z pohledu filmového fanouška více než slibně. Za sebou už máme několik velkých premiér a viděli jsme snímky, o nichž se toho hodně napsalo i prodiskutovalo. Ani poslední třetina letošní kino-sezóny by však neměla zahálet a čeká nás mnoho titulů, které se jednoznačně řadí k těm očekávaným.