Debutující režisér Coba Cheng natočil komedii inspirovanou pojídáním pálivé omáčky The Chilli Lab. Mladík Coba vezme recept své matky a na její bezkonkurenční chilli omáčce vybuduje podnik. Komedie Legenda o pálivém mistrovi nabídne řadu gagů, expresivní herectví a odkazy na důležitost rodiny. Kromě toho je též solidní společenskou satirou (kritizuje covidové lockdowny a nedostatečnou státní podporu, touhu po hromadění majetku či vliv korporací), čímž překračuje žánr novoroční komedie.
Sedm vlivných režisérů hongkongské kinematografie natočilo sedm krátkých filmů oslavujících jejich rodné město. Autoři se tu ale otevřeně nezabývají současností, spíš pamětí a sentimentem, který vůči svému domovu cítí. Některé z povídek dýchají osobní nostalgií – Sammo Hung vypráví o mistrovi bojových umění trénujícím dětské žáky, významná osobnost hongkongské nové vlny Patrick Tam zase ztvárňuje milostnou zkušenost mladíka v osmdesátých letech. Johnnie To, který celý projekt také inicioval a produkčně zaštítil, ve své povídce vtipně shrnul ekonomické turbulence, kterými město v posledních dekádách prošlo. Kromě něj do sbírky přispěla i další zásadní postava hongkongské nové vlny Ann Hui, legenda bojových filmů Yuen Woo-ping a mistr akčních filmů Ringo Lam, který krátce po dokončení své povídky zemřel.
Hongkongské hvězdy Maggie Cheung a Tony Leung představují paní Chan a pana Chow, jejichž životy jsou propletené od okamžiku, kdy se v jediný den stěhují do sousedních bytů. Když posléze zjistí, že jim jsou jejich protějšky nevěrné, nechtějí být jako oni. Sledujeme jejich samotu i tajemství skutečné, i když nenaplnitelné lásky.
Wong Kar-wai vytvořil stylisticky naprosto mimořádné dílo, které je amalgámem obrazu (na filmu se podíleli tři kameramani), hudby, rychlosti i pomalosti, gest, oděvního designu (Maggie Cheung vystřídala během natáčení více než čtyřicítku šatů), barev, prostoru a emocí pod jednou střechou utkanou z nostalgie.
Filmasia uvede Stvořeni pro lásku v restaurované kopii.
Pandemie covidu přiměla jihokorejského autora k tomu, aby v několika povídkách nastínil, jak nás společenské odloučení proměnilo a zintenzivnilo pocity osamělosti či izolace. V jeho pojetí je i společný oběd nebo setkání s přáteli děsivým filmovým prožitkem. Může za to pestrá směsice žánrů jako sociální horor, thriller, groteska či komedie. Můžeme se těšit na mimořádné herecké výkony idolů K-popu Choie Minho a Pyo Ji-hoo, Choi Ji-woo nebo Lee Yoo-mi, který se proslavil díky seriálu Hra na oliheň.
Sang-hyeon (Song Kang-ho) a Dong-soo (Gang Dong-won) berou děti z babyboxů a prodávají je novým rodinám za nejvyšší nabídku. Jednoho dne se k nim připlete So-young (Lee Ji-Eun), která své dítě také chtěla odložit, ale shodou okolností se rozhodne vydat se s dvojicí na cestu za novou rodinou svého potomka. Do hry vstupuje policie a nakonec i smrt.
Prostý popis zápletky by mohl naznačit, že Prostředník je kriminálním thrillerem z prostředí černého trhu s dětmi, ale to by jej musel režírovat někdo jiný než Hirokazu Kore-eda, jehož Zloději před lety zaujali oscarové akademiky a rozpoutali vlnu vzniku obdobných děl, v nichž hraje výraznou roli humor a sociální satira. Prostředník je v pořadí druhým filmem režiséra, který natočil mimo rodné Japonsko, a opět slibuje mimořádně silný divácký zážitek. Herecký představitel Song Kang-ho byl za svůj výkon oceněný na festivalu v Cannes.
Článek byl zpracovaný s využitím tiskových materiálů přehlídky Filmasia.
Kinolog: Maminky a padouši mají vždy pravdu. Alespoň v komiksových filmech
Marvelovské komiksy se rozrostly na třicet titulů. Druhý díl Black Panthera však postrádá původního hrdinu, nahradily ho hned čtyři hrdinky. A padouch je ještě méně padouchovitý než předtím.