Obětavá sestra Vlasta pro domácí péči a rakovina. Uvědomování si podstatu věci, sebe sama a přístupu. Po velmi dlouhé době se opět na plátnech kin objevila stále půvabná ´sestřička´ Alena Mihulová, která jakoby navazovala na svoji nejslavnější roli. Zde obchází starší nemocné lidi a pomáhá jim jak jen může. Přitom také vidí jak na tom během léčby jsou a tak když se sama dozví krutou diagnozu, obrátí se raději na lidové léčitelství. Říkal jsem si jak by si s takovým tématem poradil Karel Kachyňa, ale nutno uznat, že debutant Slávek Horák to pojal neméně dobře a dá se říci, že vypadá na Kachyňovo pokračovatele. Vážnost situace, reakce a pochopení okolí, mírný humor na odlehčení, tragédie života. Kombinace zde pospojovaná je velice zodpovědně a navzájem si nerušící. Citliví film který nejvíce pochopí lidé v podobné či naprosto stejné situaci. Za rok 2015 naprosto nejlepší reálný český film.
Já vás všechny mám taky v péči, tak běžte do péče ti, co se vám to nelíbilo! Komedie tam moc nebylo a když jo, většinou u toho musel být Polívka. Bylo to totiž spíš dráma a to takovy, že to bylo cely dost smutny. Nejen kvůli tomu, jak to chodí v našem zdravotnictví, ale hlavně kvůli rozežranosti rakoviny. Tomu se holt nedá moc smát. Sledujeme poslední pokusy zdravotní sestry, která to má za pár, zvrátit osud a zkusit konečně trochu žít. Spoiler: Jo a nakonec asi pěkně všechny nasere, když posere svatbu. Dobře to Mihulová zvládla, Bolek klasicky- Morava mu holt jde - a Vilhelmová jako vždy pěkná a taky dobrá. Není to ale žádnej velkej příběh, kterej bych musel nějak zvlášť opěvovat...
Další tuctová depka o umírání a stáří. Ale Mihulová tu naivní a ochotnou kravku zahrála luxusně. Trochu tím dorovnala Polívkovo neherectví, které spočívá v tom, že chodí před kamerou s panákem slivky v ruce.
Aneb o smrti pěkně zvesela! No, za komedii bych to tedy neoznačila! Mně z toho spíš místy běhal mráz po zádech! Ale jak Alena Mihulová, tak Bolek Polívka jsou v tomto filmu nadprůměrně dobří. Jak nemám ráda alternativní medicínu a považuji ji slovy Ladi za "hňupovinu"! Je to takový civilní snímek a opravdu silné téma. Na debutanta výborné! A smrt k životu samozřejmě patří. Ale že bych se na tento film chtěla znovu v brzké době podívat, to tedy ne! I když: MEMENTO MORI! Každopádně je moc příjemné vidět ve filmu Alenu Mihulovou. Nemohu říct, že by se mi někde, kde hrála, nelíbila. Teď hraje v seriálu "Ulice". I tam je skvělá, lidská, příjemná.
Zajímavý film, kde se střetává dobro a zlo, legrační části s emotivními, ale také se vyskytují jasně nezvládnuté části. Nejlepší scéna je ta v hrobě, kdy už průvod jde s nebožtíkem. Bohužel tento film měl na víc, ale kamera a režijní práce nevybočuje z řady nového tisiciletí. Také scénky z Valašska jsou jako z jiného filmu s Polívkou.
Stylem někde mezi Slámou a Kachyňou. Syrové, hořké a dosti autentické (český venkov z toho "smrdí" snad v každé scéně). Slávek Horák má jistojistě potenciál do budoucna, Alena Mihulová bez přehánění dokonalá. Nicméně je to pro mě film z kategorie "stačí vidět jednou".
Slávek Horák natočil milý film s citem pro lidskost a objevování pozitivních stránek života. Podařilo se mu vyhnout zbytečnému patosu a udržuje si lehký nadhled nad jednotlivými postavami. Bohužel se někdy nevyhnul vtípkům, kterým tleská čtvrtá cenová kategorie. Je dobrý v zobrazení běžných marností, jakým je mobil spadlý do hrobu a konstruování polohovací postele. Trochu méně zbytečných mouder rvoucích uši: „Vaše žena teď potřebuje lásku a péči“, a bez některých slabomyslných vtípků a možná i s malinko větší věcností, s kterou se film tak slibně rozjel, a měli bychom jeden z nejlepší filmů poslední doby.
Další česká depka do hlavy. Klasika, my prostě nemůžeme natáčet dobré filmy bez toho, aby to jednoho nutilo si u sledování prostřelit škebli. Když už humor, tak aspoň hořký nebo černý, nic jiného k pořádnému filmu nepatří. Přitom od Aleny Mihulové to byl výborný výkon stejně jako od Bolka Polívky a moc se mi líbilo i ozvláštnění téměř mysteriózními scénami. Jinak ale nevím, proč bych se na to měl znovu dívat. Po Kobrách a užovkách další nominace na lvy, jejíž sledování přivodí malomyslnost.