Výrazně jiné než slavná Polanskiho adaptace, ale vizuálně velice působivé zpracování, které se snaží slavné dílo přenést na nové diváky a docela se mu to daří.
Ať už jdou do prdele všichni ti ortodoxní uctívači Williama Shakespeara. Když to všechno chtěj točit postaru, ať s tím jdou raději někam do knihovníkovy prdele. Je mi líto všech těch režisérů a herců, kteří si myslí, že dělat něco od Shakespeara je pocta. Pocta by to v dnešní době byla v případě, že by se nedrželi podělanejch zažitejch představ, že forma musí být zachována v podobě, v jaké se hrála tenkrát. Proč v tak mnoha případech forma kurví obsah, kterej vlastně není špatnej a opravdu je nadčasovej a mohl by být i pěkně srozumitelnej, aby se na to dalo aspoň koukat. Ale už jen ty dialogy a shakespearovská mluva z toho pro mě dělá sračku. Navíc strašně vážnou sračku - dramatická ponurá hudba, zasmušilé obličeje, tragickej děj s prvky mystična. Tohle ať si nechaj do klubu sebevrahů, těm by se to možná líbilo. Mě jen mrzí, že se do toho nechal ukecat Michael Fassbender (doslova bych řekl, že se vesral do sračky), kterého mám v oblibě a poslední dobou od něj zažívám samé zklamání. PS: nikdy jsem nevěděl, o čem přesně ten Macbeth vlastně je - jen jsem měl tucha, že to je tragédie o jednom bláznivém tyranovi. Přesně to to je - líbila se mi ta psychologie hlavní postavy a jeho duševní pochody a námět tudíž má něco do sebe... Kdyby nám to jen necpali takhle idiotsky, ale normálně lidsky...
Ta temná forma by mě docela brala, jenže já mám s těmi veršovanými filmy dost problém. Nesedl mi už kdysi oslavovaný Romeo od Luhrmanna a nevím proč jsem čekal, že tohle bude lepší. Jednoduchý ale zajímavý příběh (na to jak je starý), ale ta dialogová forma ke smrti nudí. Ale jsem rád, že jsem dohnal aspoň takhle kdysi povinnou četbu.
Depresívne dielo plné výrazných artových obrazov na úkor velkolepých súbojových scenérii. Tie tu absentujú úplne a ak sa aj k niečomu schyľuje, sledujeme skôr pekne nasvietené psychadelické blúdenie po bojisku. Macbeth je temný, smutný, krvavý a pomalý. A ak na také niečo nemáte chuť, asi film vypnete po prvých dvadsiatich minútach. Najviac chcem pochváliť hudbu a herecké výkony Fassbendera a Marion. Inak ide o divácky nie moc príťažlivé spracovanie. Monotónosť a rozvíjanie príbehu cez básnické repliky ma postupne prestávalo baviť a celok som si neužil tak moc aby som dal lepšie hodnotenie. Kurzel natočil až moc chladnú a odťažitú verziu Shakespearovej klasiky, no na rozdiel od neskoršieho Assassin's Creed je tu aspoň autorsky istejší.
Nebýt té kratší stopáže, která do jisté míry poškodila uvěřitelnost a vývoj charakterů a taky sem tam způsobovala ne úplně plynulou návaznost scén, mohl to být jeden z filmů roku. Protože jinak je tato adaptace sice díky přesnému citování Shakespeara hůře stravitelným, ale stále aktuálním a obsahem i formou atmosférickým a audiovizuálním uměním, kombinujícím drsné středověké mocenské intriky s nádhernými skotskými scenériemi, výborné herecké výkony s perfektně fungující kamerou, hudbou i střihem, divadelnost a lyričnost se syrovou výpovědí o rozpadu mysli a pomíjivosti moci. Pomalé, tíživé a věky lehce přesahující až do dnešních dnů. Téměř každý obraz hodný zarámování, Fassbender a Cottillard (kterou normálně nemám příliš v lásce) excelující v každém hnutí obličejového svalu, v každé replice.
Příběh jednoho velkého šílenství. Zaslepená touha po moci a ochota zatratit svoji budoucnost kvůli její omamné vůni je důvěrná známá i současníkům. Kurzel využívá dlouhých zpomalených záběrů jednotlivých bitevních scén, temných obrazů zalitých rudou barvou krve a ohně. Poměrně věrně se drží schématu Shakespearovy hry a soustředí se přitom na Macbethovo nitro oscilující mezi pocitem nezranitelnosti vyplývající ze zdánlivě mimořádně příznivé věštby a vizí temné budoucnosti v náručí pekla
Macbeth měl být podle trailerů velká historická pecka. Historické to sice je, ale zas tak velká pecka to není. Jediné co mi vadilo a pošramotilo zážitek z filmu, byl scénář a hlavně dialogy přenesené 1:1 z divadelní adaptace. Ony filosofické promluvy mi prostě nesedly a zdáli se mi zdlouhavé a nudné. Přitom hudba, kamera a herci vše je výborné. Zvlášť Justin Kurzel předvedl skvělou režii, hlavně u závěrečné rudé mlhy, a dokázal, že Assassin je ve správných rukou. Pěkný filmový zážitek, který mohl být i lepší - 75%
Hodnotit jakéhokoliv Shakespeara na obrazovce je pro mě vždycky složité, protože je to vždycky těžko stravitelný film a nejde si ho pustit jen tak někdy večer. Každopádně až budu mít zase někdy chuť na Shakespeara, tak rozhodně zvolím Macbetha, protože je to prostě perfektně udělané se skvělou atmosférou, kamerou a skvělými herci v hlavních rolích. Fassbender je dokonalý Macbeth a je radost na něj pohledět.
Klasický Shakespeare v artovém provedení je něco opravdu speciálního. Kurzel u filmu ukázal, že je skvělým filmařem a obrazotvůrcem, což poté potvrdil i u nepříliš dobře přijatého Assassins Creed. Herci podávají skvělé výkony a citují původní divadelní texty, což působí opravdu skvěle, ale filmu něco prostě chybí. A co za to může? Stopáž. Kdyby byl snímek o něco málo delší, charaktery by byly více prokreslené. Hlavně přechod ze slušňáka na psychouše by si zasloužil více prostoru. Takhle to vypadá, že někdo vystříhal asi půl hodiny, aby lidé v kině nepadli nudou. 70%