Profilový obrázek

Blackhand47XD

Michal Atreides
2 502

Redaktor webu Edna.cz, začínající autor a scenárista.

Praha, Hlavní město Praha, Česká republika



    Cyberpunk: Edgerunners
    Cyberpunk: Edgerunners (2022)
    4
    Začátek Cyberpunku se jevil jako slušná podívaná, která nenadchne ani neurazí, kdy měl titul rozvést příběh herního titulu a ukázat nám další kouty Night City. Bohužel nám ale představil nesympatickou partu hrdinů, kdy vám bude naprosto jedno, pokud z nich někdo zkape. Protagonista je nesnesitelný blb, který ohrožuje nejen sebe, ale i své přátele a vlastně každý by byl daleko lépe fungoval, kdyby nezamlčovali detaily ze svých životů, což je neustále dostává do problémů. Místy je akce až přehnaná, kdy chápu, že je to stylizované do anime, ale i tam by měli mít nějaké hranice. Celý příběh ve výsledku vyletí do koše, jelikož se postavy obětují vlastně pro naprosté nic. Škoda, hru jsem zatím nehrál, ale pokud mě na ní tohle mělo navnadit, tak se to tvůrcům vůbec nepovedlo. Hodnocení: 45 %
    • Stylizace
    • Postavy
    • Scénář
    • Přehnaná akce
    Přízraky v Benátkách
    Přízraky v Benátkách (2023)
    7
    Přízraky v Benátkách pokračují v trendu pompézních detektivních případů Hercule Poirota, ke kterým si Branagh sezval hvězdné obsazení a vybral si lukrativní lokalitu. Tentokrát se však daleko více utrhl ze řetězu a případ si udělal více po svém, kdy jej přesunul do Benátek a vsadil zde na mix místní kultury a klasického Halloweenu. Žánrově pak dílko přešlapuje mezi klasickou detektivkou ve starém baráku a hororem, kdy se Branaghovi daří bravurně maskovat, že jde vlastně o úplně klasický případ. Začátek je bohužel trošku slabší a místy za pozlátkem opět prosakuje jistá prázdnota, s níž se praly i předešlé dva filmy. Originálnější přístup však filmu pomáhá a ukazuje, že detektivky do starého železa ještě úplně nepatří. Není to nejlepší detektivka, ale z Branaghovy trilogie je určitě nejpovedenější. Hodnocení: 70 %
    • Mix žánrů
    • Oproti prvním dvěma komornější
    • Benátky
    • Prázdnota maskovaná za casting a pozlátko
    Dungeons & Dragons: Čest zlodějů
    Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023)
    5
    Žánr fantasy se v posledních letech pere s tím, že nedokáže uvést kvalitní a zároveň úspěšný film nebo seriál, který by rozjel plnohodnotnou franšízu. S Dungeons and Dragons se to pokusili tvůrci vzít přes styl Strážců galaxie a vlastně se nedivím, že se to lidem líbí... jen to není můj vlastní styl. Film se utápí v hromadě generičnosti a vlastně je to projekt, který naprosto zapadne. Zatímco Pán prstenů nebo Hra o trůny uvedly atmosféru, kterou si divák zapamatoval, tohle působí naprosto totožně jako většina současné Hollywoodské produkce. Je to přeplácané, plné hloupých vtipů a zalepené tunou CGI, kde by ani být nemuselo. Kdyby to bylo komornější a s jasnějšími motivy, udělali by podle mě tvůrci lépe. Hodnocení: 55 %
    • Využití lore
    • Zajímavé nestvůry
    • Humor
    • Generičnost
    • Globalizace
    • Přeplacané
    • Zbytečně moc CGI
    Castlevania
    Castlevania (2017)
    6
    Adaptace videoherní Castlevanie se nakonec dočkala čtyř sérií, kdy první je takovým prologem, druhá adaptací třetí hry a další dvě podivným mišmašem, které čerpají z prvků, které série nabízí. Za věrohodné zpracování to tedy označit úplně nelze. Bohužel je to Netflix, takže došlo k naplňování všemožných kvót, kdy tu nemáme pouze postavy ze středověkého Valašska, ale přivandrovali nám tam také arabi, černoši, Japonci a další Drákulovi služebníci z naprosto všech koutů světa. Skutečně specifickou atmosféru jsem cítil v první řadě, pak to ale postupně upadalo. Občas se nějaký zajímavý díl objevil, ale jako celek si myslím, že za to seriál nestojí. Smrtí Drákuly tedy příběh vlastně i mohl skončit, zbytek je natahovaná nuda, podobně jako tomu bylo třeba u anime Death Note, kdy také jednoho antagonistu potom akorát nahradil jiný. Na zabití večerů je to ale celkem slušné. Hodnocení: 65 %
    • Atmosféra první řady
    • Animace
    • Šílené finále třetí řady
    • Naplňování kvót
    • Příliš mnoho vaty
    • Změny v lore
    • Občas zbytečný humor
    Pinball: The Man Who Saved the Game
    Pinball: The Man Who Saved the Game (2023)
    8
    Film o Tetrisu byl přepálenou podívanou, kde nakonec i reální aktéři potvrdili, že takhle se to stát nemohlo. Pinball na to jde trochu jinak a volí pseudo-dokumentární formu, kdy je starší Roger zpovídán a vypráví svůj příběh (byť je to taktéž jenom herec). Co bylo Tetrisu vyčítáno na nerealističnosti Pinball sám zesměšňuje, kdy se starší Roger ozve a řekne, že v reálu se to stalo daleko prostší cestou a scénu tak uvedou v "nudnější" podobě. Ve výsledku je to takový milý snímek o člověku, který Pinball sice nestvořil, ale napsal o něm jednu menší knížku, hru zachránil a stal se konzultantem při výrobě nových modelů. Hodnocení: 80 %
    • Pseudo-dokumentární forma
    • Komorní lidský příběh
    • Nadsázka v rámci žánru
    • Obsazení
    • Nic světoborného
    • Vztahová linka možná trochu navíc

    Oblíbená díla

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4
    • Plakát 5

    Oblíbení tvůrci

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4
    • Plakát 5+1