NA české poměry slušný film. Ve filmu je pár slušných scén a je to místy i vtipné. Jen se ptám, proč jsou poslední dobou dobré jen ty filmy, které se odehrávají za minulého režimu? Prostě je z čeho vybírat.. dnes se dá natočit slušný film jen o mafiánech.. :)
Velmi trapný mix kvalitního (ne moc zajímavého, ale zvládnutého) řemesla, nejlacinějšího humoru a drzosti bez špetky vkusu znásilňovat českou historii. Vieweghovina na druhou, kde nemá co vzbuzovat zájem. A mně nebaví se k tomu vyjadřovat. Ten můj zvyk psát komentář ke každému zhlédnutému filmu má své trhliny.
No tak to mě teda nepotěšilo, nepotěšilo, nepobavilo. Najde se hodně věcí, co mě tam sralo. 1) ten ksicht Roberta Cejnara, kterej vubec nebyl retro, ale spíš vypadal jak nějakej podělanej Bieber nebo jinej šulin ze současnosti. 2) celkově mi to vubec nepřišlo moc retro, kromě oblečení a několika účesů, ale jinak z toho vubec nedejchala socialistická atmosféra. 3) výběr herců, až na Lucii Šteflovou, Dyka, Čermáka a Budaře byl hodně nepovedenej - hlavně ti haranti byli podle mě zkurvení protekční parchanti zralí na ranu a divat se jim na ty jejich městsky ksichty bylo utrpení Radiqa. 4) podobnost mezi otcem v depresi z Báječnejch let pod psa byla trapná. 5) předvídatelnost většiny vtipů, ktery tim pádem často ani vtipny nebyly, byla velice předvídatelná. 6) Ani ta Pauhofová se mi tady nelíbila. 7) Děj docela suchej a k tomu idiotské situace (např. týdeník o nepovedenym pokusu přeplavat kanál La Manche, ale bylo jich tam mnohem víc), ktery pusobily jak pěst na oko. Ke kladům filmu kladu několik povedenejch fórků, ale žádny velky chlámačky, jenom tak na pul bránice. Pak je to už zmíněná Šteflová, která je fakt hezká.
... a všechno bylo sluncem zalité... V podstatě nemám nic proti pohodovým filmům, které jsou určeny pro pohlazení duše, když má člověk tíživou náladu. Na chvíli zapomeneme na hnusnou realitu a máme pocit, že žít se dá i lehce, bezproblémově, že ti špatní nakonec skončí s rozbitou hubou a ti hodní budou šťastní. Pohádka pro dospělé. Jediné, co mi vadilo, byla stylizace Táni Pauhofové do prvorepublikového outfitu. V osmdesátých letech by měla na hlavě trvalou a na sobě nějakovou sloteru nebo diolen. Rozhodně ne šifónové šatečky. Ale možná to byl záměr, co já vím.
(12.3.2018)
Kdo mě v tom filmu baví je "dospělé" osazenstvo, obzvláště Hynek Čermák, který stojí za velkou částí humoru tohoto snímku. Naopak hrozně mě štvali mladší herci, respektive až po tom časovém skoku. Chápu, že milostná linka by -asi- mezi dětmi nefungovala, ale takhle mi to přišlo příliš násilně vložené. Ale jinak česká pohodovka, až mi přijde, že na ty kvanta rádoby romantických komedií, které se z Česka v posledních letech valí, jde o silný nadstandard. 65%
Mě tento film neoslovil. Připadalo mi, že to nemá žádný děj, že je to nuda, nelíbily se mi herecké výkony, nelíbila se mi ani hudba Miloše Krkošky. Mně to dokonce místy připadalo i trapné! Film mi trochu připomněl "Báječná léta pod psa", ale to bylo podstatně lepší. Na mne zde bylo až příliš mnoho romantiky. Od pana Vejdělka jsem čekala víc, ten příběh mě prostě nezaujal. Je to takové cukrátko s jednoduchými dialogy. A jestli ty velké houby byly jako ironie na Černobyl, jakože jistě ano, tak to se mi vůbec nezdálo vtipné.
Tak tohle byl určitě jeden z nejhezčích filmů, který jsem za posledních několik let viděl. Pan Vejdělek by měl naučit ty ostatní samozvaný režiséry, jak se točí takový film. Tomuhle já říkám oddychovka. Už ani nevím, kdy jsem naposled dal českému filmu tak vysoké hodnocení.