Režírovat zvířecí herce je náročnou řeholí a možná i tato skutečnost brání Disneymu, aby nové Lví krále neodjel natáčet rovnou na safari, a raději je nechává zaobalené ve fotorealisticky renderovaném počítačovém prostředí. Podobný osud může reálně potkat také kolouška Bambiho, jehož Disney dle oblíbené knižní předlohy Felixe Saltena z roku 1923 převedl do celovečerní animované podoby před dvaaosmdesáti lety. Autorská práva na tragický i vzletný příběh divočiny nyní propadla do veřejného vlastnictví a vedle výsměšného hororu se dočkáme i živé francouzské verze Bambi: Příběh života z lesů (Bambi, L'histoire d'une vie dans les bois) se skutečnými zvířaty, již natočil Michel Fessler a kterou v českých kinech uvidíme od 24. října.
Články 17
Pryč jsou časy, kdy nebohý osiřelý Bambi putoval barvitou krajinou, potkával sympatickou mluvící zvěř a bavil především nejmenší děti v disneyovské animované klasice z roku 1942. Továrna Mickeyho Mouse už nevlastní exkluzivní práva a tvůrci napínají svaly v předháněné o to, kdo s legendárními dětskými hrdiny naloží bizarnějším způsobem. Medvídek Pú už likvidoval teenagery v děsivě hodnoceném hororu s podtitulem Krev a med (Winnie-the-Pooh: Blood and Honey), přičemž tento filmový „Poohniverse“ se vedle dalšího nášupu krve a medu rozroste ještě o lesní řádění pomstychtivého jelena. První krátká upoutávka na novinku Bambi: The Reckoning představuje lovce, kteří skolili matku zvířecího antihrdiny, a nakrátko i běsnícího mstitele s naostřeným parožím.
South Park měl vždy postavení nejodvážnější a nejdrzejší show amerického mainstreamu. Trey Parker a Matt Stone si vybudovali postavení, kdy mohou plácnout, cokoli je napadne. I to, co by v jakémkoli jiném pořadu bylo tabu. Přesto z toho vyjdou bez poskvrnky, protože: „Takový je prostě South Park.“ Není tedy divu, že se neostýchají okomentovat i současný trend diverzifikace americké popkultury. Padesátiminutové Joining the Panderverse však není jednoznačnou kritikou černých Sněhurek a lesbických polibků, jak by se mohlo zdát podle z kontextu vytržených klipů, které se začaly objevovat na sociálních sítích. Vlastně není zcela jasné, čím daný speciál je a čím vůbec být chce.
Příběh kolouška Bambiho z roku 1942 patří k těm méně známým, ale o to víc traumatizujícím disneyovkám. Zachycuje totiž smrt maminky hlavní postavy. Zdá se, že nová verze, která bude fotorealistická, bude v něčem vůči publiku citlivější.
Brendan Fraser vyhrál za svůj comeback v dramatu Velryba Oscara a zároveň si zvládl získat srdce milionů lidí, kteří mu vítězství přáli a drželi palce. Někdejší hvězda Mumie si prošla velmi složitým obdobím. Sympatického Američana už všichni odepsali, nyní se však zdá, že to nejlepší má možná ještě před sebou. Pro webové stránky Akademie, jež udílí Oscary, Fraser vyjmenoval deset svých nejsilnějších filmových zážitků. Podívejme se, co si ho získalo.
Na nový několikadenní festival Kinomixer se mohou fanynky a fanoušci žánrových filmů těšit v Praze a v Brně. V pražském kině Bio Oko odstartuje třídenní svátek milovníků hororů, fantasy a science fiction v pátek 17. února. Publiku se představí to nejlepší z dané oblasti natočené v posledních letech.
Zrcadlo, zrcadlo, který animovaný film je nejkrásnější? Podle mnohých by to stále mohla být průkopnická Sněhurka, která navzdory svému pokročilému věku dodnes funguje jako testament nespoutané hravosti z dávno minulých dob kinematografie.
Příběh roztomilého kolouška Bambiho, který proslavil hlavně animovaný snímek z roku 1942, si s děsivými motivy nespojujeme. Kniha Felixe Saltena, jenž Bambiho vymyslel už roku 1923, však nyní už nepodléhá autorským právům a tvůrci ji mohou interpretovat různě. Třeba jako horor z hlubokých lesů, kde titulní zvíře nastoupí nemilosrdnou vražednou stezku.
Filmy, na nichž vyrůstaly především generace Y a Z, narozené v osmdesátých a devadesátých letech minulého století, zdaleka nejsou pouze zásobárnou krásných nostalgických vzpomínek. Čas od času se v nich objevilo drastické či smutné úmrtí, které dospívající diváky a divačky pronásledovalo v neklidných snech.
Nový seriál od studia Warner Bros. si pohrává s dystopickou tematikou. Čeho všeho jsou lidé schopni, aby se udrželi při životě?