Bowling for Columbine

83%
Bowling for Columbine
Vážný i humorný, sarkastický pohled na posedlost USA zbraněmi. Na pozadí masakru na Columbineské střední škole se režisér Michael Moore vydává na pouť po Spojených státech, aby blíže prozkoumal příčiny, které ženou Američany neustále žít v paranoidním strachu před zlem, servírovaným všemocnými médii. Slavný celovečerní dokument se stal kasovním trhákem a vyvolal vášnivé polemiky mezi diváky.



Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
10
Myslíte, že dokumenty jsou většinou nudné a nezajímavé. Michael Moore vás přesvědčí o opaku. Proč je v USA ročně zastřeleno několik tisíc lidí? Moore vám odpoví.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
10
Řízný, přesvědčivý, působivý - pět hvězd čistě za rétoriku, i když jako důvěryhodný zdroj informací bych Moorea nikdy nikomu nedoporučil. Jako ukázku dokumentu, který přesně dosahuje toho, co chce, rozhodně ano.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
8
Jde vidět, jací jsou američani kreténi. A v jejich čele je ten největší kretén - prezident. Papaláši jsou nacistický svině a řadoví občané jsou režimem totálně zblblí a připadají mi větší fanatici než chudáci teroristi. Hlavně, že všichni musí mít právo držet zbraň. To to nikdo z nich nevidí, že to je ten hlavní problém? Ať jdu se svou ústavou a x. dodatkem do prdele. Ještě že existují dokumentaristé, kteří to vidí stejně.

Dodatečné informace

Původní název:
Bowling for Columbine (více)
  • USA Bowling for Columbine
  • USA Akiryhtos polemos
  • USA Benim cici silahim
  • USA Bowling a Columbine
  • USA Bowling à Columbine
  • USA Bowling for Columbine: Un país en armas
  • USA Bowling za Columbine
  • USA Kóla, puska, sültkrumpli
  • USA Ludi za oružjem
  • USA Masacre en Columbine
  • USA Relvastatud Ameerika
  • USA Tiros em Columbine
  • USA Zabawy z bronia
  • USA Žeđ za nasiljem
  • USA Боулинг для Колумбины
Premiéra v ČR:
6. 3. 2003
Země původu:
USA, Kanada, Německo
Přístupnost:
15+
Rozpočet:
4 mil. USD
Tržby:
35,56 mil. USD (celosvětově)

Podobné


  • Film měl v první verzi šest hodin.
  • Na festivalu v Cannes se film dočkal 13minutových ovací ve stoje.
  • Nejvíce výdělečný dokumentární film všech dob.