První filmy byly jednozáběrové, střih se do nich ale vkradl velmi rychle a stal se nedílnou součástí řemesla. S kinematografií je od té doby spojovaný tak pevně, že mnozí ho dokonce považují za „to něco“, co dělá film filmem a z čeho plyne hlavní síla celého média. Někteří filmaři se ale rozhodli tomuhle smýšlení podívat na zoubek a ze svého filmu, byť často pouze domněle, střih zcela vymýtili. Podívejme se nyní na deset takových pokusů.
Články 4
Šestasedmdesátiletý Nikita Michalkov patří k největším prominentům režimu Vladimira Putina. Držitel Oscara za snímek Unaveni sluncem (1994) se v posledních letech projevoval především jako kariérista lačný po funkcích. Až s vypuknutím války se ale dostal do soukolí konspiračních teorií.
V březnu letošního roku do kin vstoupila prvotina nejmladšího tuzemského režiséra Matěje Chlupáčka Bez doteku. Hereckým supervizorem filmu byl Michal Samir, který má zkušenosti z Anglie. Tandem Chlupáček-Samir ve své originální filmařské jízdě pokračuje, koncem září dotočili - nyní již pod režijním dohledem Michala Samira - film Hany. Natáčelo se tři dny v ulicích Plzně a snímek se může pochlubit jednou zajímavostí, bude bez střihu. Přinášíme vám rozhovor s režisérem Hany Michalem Samirem a producentem a technickým supervizorem filmu Matějem Chlupáčkem.
Nová verze starého příběhu s morálním ponaučením (ruský film, natočený v němčině v České republice) rozhodně není konvenční, komerční nebo pochopitelná...