Ač má v kinematografii pověst primárně lesního sportovního zabijáka, jenž před koroptvemi preferuje vytrhané páteře lidských obětí, mimozemský lovec Predátor dle režiséra Dana Trachtenberga přece jen dokáže vzbudit nějaké sympatie. Poté, co v 18. století ztroskotal na komančské válečnici ve streamovacím hitu Predátor: Kořist, pověstnou filmovou držku čekají příští rok hned dva další projekty od šikovného režiséra. Jeden z nich se udržuje v přísném utajení, druhým je pro změnu futuristický příběh Predator: Badlands, o němž Trachtenberg pro Empire vyzradil pár pikantních informací. Titulní necita bude zřejmě brát životy z téměř ušlechtilých pohnutek, neboť nový duchovní otec franšízy si jej představuje jako protagonistu ve vlastní domovině.
Články 6
Teoreticky vás to může potkat i při osamělém houbaření nebo výletu do přírody, ale hororová zápletka netflixovské novinky Nehýbej se (Don't Move) přece čerpá hlavně z žánrové představivosti tvůrců. Truchlící Iris (Kelsey Asbille) zvažuje sebevraždu uprostřed divočiny na místě, kde tragicky přišla o svého synka. Z nejhoršího ji vytáhne cizinec Richard (Finn Wittrock), svěřující se o vlastní ztrátě milované osoby. Jenže mistr přetvářky následně hrdince vpraví sérum způsobující kompletní paralýzu, a byť mu před nástupem účinku stačí utéct, hra kočky s myší dostává ještě neférovější devadesátiminutové rozměry. Ve sférách bezpečných klišé survival thrillerů nejde o zklamání či vyloženou pitomost, ale hlavní tvůrčí čtveřice scenáristů a režisérů si schovala jen velmi málo překvapení.
V hlubokých lesích se za nelichotivého hypotetického scénáře musíte spolehnout na smysl pro orientaci, pevné nervy a také na kondici, když vám na paty dupe šílený sériový vrah. Co ale uděláte, když vám cizinec stačí vpíchnout injekci s paralyzujícím prostředkem, který vás po dvaceti minutách zcela ochromí? Doufejme, že mnoho produktivního, jelikož nadcházející hororový thriller Netflixu Nehýbej se (Don't Move) od producenta Sama Raimiho má natolik dobrý trailer, že by byla škoda promrhat jej na zhola nesmyslný a stupidní výplach.
Stephen King se často a rád vyjadřuje k filmům – a to nejen k nekonečným zástupům adaptací svých knih. Nyní na sociální síti X pochválil očekávaný horor, který se i od kritické obce zatím dočkal nadšeného přijetí, ale většinové publikum je zatím o poznání opatrnější.
Je libo krvavý vyvražďovací horor servírovaný podle receptu pomalé kinematografie, tedy v dlouhých nepřerušovaných záběrech a bez hudby, s pozorností upřenou výhradně na pohyby a činy maskovaného lesního zabijáka? Hororový experiment In a Violent Nature s pětadevadesátiprocentním hodnocením od kritiků v nové ukázce upomíná na nezapomenutelné klasiky žánru, současně však slibuje „slasher jako žádný jiný“ a jeden z nejdrsnějších filmových zážitků vůbec.
Zdá se, že mladí lidé vydaní napospas iracionálnímu asociálovi s náklonností k řezným či bodným předmětům jsou nevyčerpatelnou hororovou premisou. Vyvražďovací slasher horory nakoply Černé Vánoce (Black Christmas) či Halloween a v hlubokých lesích je etabloval kultovní Pátek třináctého (Friday the 13th). Od té doby žánr dospěl k teatrální brutalitě a nyní zkouší i díky hororové streamovací službě Shudder nejrůznější způsoby, jak uspokojit obecně navyšovanou poptávku. Kanadská novinka In a Violent Nature zanechala dojem na festivalu Sundance a v prvním traileru avizuje strohé formální uchopení, kdy sledujeme krvavou stezku znetvořeného vraha z jeho perspektivy, a to v částečně přímočarém a částečně uměleckém trpělivém duchu.