Krvavé řádění z pohledu vraha. Brutální a originální horor představuje drsnou upoutávku
Snímek si z filmové stáje Roberta Redforda odnesl převážně pozitivní recenze, které ho přirovnávají k „Pátku třináctého ve formě pomalé kinematografie Guse Van Santa.“ Režisér Chris Nash, jenž se podílel na povídkovém hororu The ABCs of Death 2, jmenoval jako svou inspiraci existenciální drama Terrence MalickaStrom života z roku 2011. Zahraniční reakce pak zmiňují paralely s Van Santem a jeho filmy jako Gerry nebo Slon, jenž roku 2003 představil rutinní školní den na americké střední škole zakončený masovou střelbou.
In a Violent Nature má stejně jako Slon sestávat z dlouhých záběrů, které vrhají světlo na zdánlivě nedůležité a všední činnosti, a to bez použití hudby. Tentokrát však pozorujeme rutinu jakéhosi přízračného hromotluka, jemuž se kamera lepí na paty a snímá procházky kanadskými lesy vyplněné drsným násilím na zvířatech i lidech. Nesmíme tudíž počítat s tradičním vyprávěním, jež klade důraz na motivace postav a kontinuální gradované sdělení. Samotná ukázka láká na alternativní pojetí subjektivního konceptu, který bezezbytku zužitkoval oscarový Saulův syn, přičemž žánrové lokace a poetika ihned oživí vzpomínky na Pátek třináctého a jiné osmdesátkové hony na teenagery.
Film zamíří 31. března do amerických kin a následně vyjde na platformě Shudder, která má v dané branži stále jistější postavení. Loni na festivalech kralovala nadcházející kinopremiéra Late Night with the Devil, která má patřit k nejzajímavějším hororům poslední doby, a In a Violent Nature taktéž aspiruje oslovit různě náročné publikum. Osobité nekonvenční vedení příběhu, který v traileru přetéká napětím a hrůznými momenty fatálního střetnutí s neemotivním strojem na zabíjení, formuje povinnou četbu pro hororové nadšence i příznivce trpělivější slow cinema.
Z 29 recenzí na Rotten Tomatoes je hned 93 % pozitivních, i když průměrné hodnocení 6.6 z 10 značí jen opatrnější spokojenost. Pro nezávislý horor, který si udržuje popularitu skalních fanoušků a stále častěji prosakuje do mainstreamu, je však podobný experiment darem z nebes. Ze svaté trojice „Hook, Look & Book“, která vysvětluje blockbusterový recept složený z atraktivity konceptu, vizuality a předlohy, je tento projekt jasným vykořisťovatelem prvního aspektu – z nesourodých zdrojů Nash uhňácal novátorsky vyhlížející a žánr ohýbající tvar, na který by hororové obecenstvo mohlo dlouhodobě slyšet. A modlit se, aby je nic podobného při lesní procházce nekonfrontovalo.