Recenze filmu Poupata

67%

Komentáře a recenze 35

Chrustyn
Chrustyn
43 169 bodů
6
Depresivní příběh o ještě depresivnějších lidech s neméně depresivními problémy. Výborný výkon Javorského a některých vedlejších herců a slušnou režii, trochu kazí pomalu plynoucí příběh se slabým zakončením, které vyzní do prázdna.
36 408 bodů
10
Film o běžných životních problémech obyčejných lidí a o tom, jak se s tím vyrovnávají. Někdo se může ztotožnit s určitýma postavama, protože to, co oni prožívají všichni moc dobře známe. Natočeno je to zručně, herecké výkony jsou vynikající, úžasná kamera, skvělá hudba. Prostě BEST. Tento snímek mě svým pojetím chytil a už nepustil a to až do svého zdárného konce. A hlavně dovedlo k hlubokému zamyšlení. Skutečně jsme každý strůjci svého štěstí a nikdo jiný. Život je plný překážek, které někdo překonat umí, někdo ne. A o tom všem pojednává tento fenomenální snímek.
31 728 bodů
6
Ponurý, depresivní film s prvky kýče. Nemělo to hlavu ani patu, jediný silnější příběh se točil kolem Valdimíra Javorského, kterému role sedla perfektně. To co se dělo kolem partičky mladých lidí bylo spíše trapné, stejně tak spolek spartagiádistek. V jsem se na film podíval, ale žádný velký zážitek se nekoanal.
22 487 bodů
8
Film plný atmosféry a chyb (nejvíc ve scénáři). Ty chyby ale nevadí (dobrý film nemusí být bezchybný) a hlavně je bude snadné do příště vypilovat - proto si Jiráského stavím hned za Sedláčka mezi zajímavé české režiséry, kteří mají naději natočit opravdovou pecku, i když se jim to zatím nepodařilo tak úplně. 3 a 1/2
kunafix
kunafix
20 072 bodů
8
Takhle hnusnej film jsem už dlouho neviděl. Film plnej tragédů, socek, napůlhoumlesů, zmrdů, pasáků a děvek. A to všechno v rámci skutečnosti, protože takoví fakt existujou. K tomu to jejich dementní chování a to taky v rámci skutečnosti, protože takhle blbí lidi taky fakt existujou. K tomu stejně hnusny prostředí - nechutny železniční budovy, pajzly, hajzly. Ani nevim, jestli tam jsou nějaky kladny postavy. Možná jenom vietnamci, jinak tam všichni maj nějakou tu jizvu na duši. A kupodivu to se mi právě libilo, protože su rád, že nikdy neklesnu takhle nízko...
18 781 bodů
4
Depka po česku. Ale tak trochu o ničem, boužel. 4.5/10
liborek_
liborek_
7 268 bodů
8
Poupata dorostla a z krásného údělu a nadšených kroků k zítřku, jenž měl být nádherný jak rozkvetlá růže, zbyla pouty svázaná usychající kytice neštěstí a zmaru; kytice v odpadkovém koši... Poupata bez budoucnosti a s minulostí, která poutá ke dnu a už nepustí. To jsou poupata z roku 1985 dorostlá do Poupat roku 2010. Jiráský představil českému publiku po velmi dlouhé době skutečně realistické sociální drama, které není blbé, trapné, nebo odtržené od skutečnosti. Marně pátrám v paměti a napadá mě z poslední doby snad jen Šulíkův Sluneční stát a s určitými výhradami i Slámovo Štěstí (a to jsou oba z roku 2005). To, co již dlouhá léta točí např. v Anglii Ken Loach (Kes; Sladkých šestnáct let) nebo v sousedním Polsku Robert Glinski (Sviňky; Ahoj, Terezko), tady v té záplavě ironizujících, hláškovacích a především nerealistických filmů zoufale chybí. Poupata jsou opakem toho, co se tady točí běžně: Absence humoru a karikatur, pesimismus, bezvýchodnost a především přesný popis určitého problému. Zejména v první půlce je film výborný; bohužel s přibývajícím časem se začínají ve scénáři objevovat detaily, které až příliš připomínají otáčení kudly v otevřené ráně; detaily, které jsou přitažené za vlasy a trochu zbytečně prohlubují již tak hutnou depresi (postava prostitutky, pointa s vietnamským prodejcem apod.) I přes tyto drobné vady je však třeba vyzdvihnout to, jak jsou napsány jednotlivé postavy, protože přesně typologicky vystihují své předobrazy ze skutečného světa sociálně vyloučených. A osudy takových lidí je třeba si stále připomínat; zvláště v současné době, která poskytuje nadbytek živné půdy pro šíření sociálních problémů. Je třeba si to připomínat, neboť kde není budoucnost tam není ani hřích.... (3,5*)
Rokle
Rokle
6 482 bodů
8
Depresivní až na kost. Určitou dobu jsem si říkal, že táta vyhraje ve Sportce a vše se k dobrému obrátí, ale jsem vlastně nakonec hrozně vděčný za to, že se tak nestalo. Tohle je ten moment, kdy se topíte a místo toho, abyste se pokoušeli mlátit rukama a doplavat ke břehu, tak bezvládně rezignujete a necháte se stáhnout dolů. Oceňuju, že debutant na celovečerním poli dokázal silnou látku zvládnout a během krátké doby představit pár mladých a starých jedinců v jednom malém městě v nejtěžších dnech jejich života.
Harapes
Harapes
5 019 bodů
10
Depresivní příběh s notnou dávky "šílených" scén,které mě donutily k smíchu.Výborně zachyceno kamerou,která jen podtrhla tu špínu maloměsta.A výteční herci,kteří nic nepřehrávaly a byli tak pořád součástí reality děje.Bohužel je mi jasné,že tento film nebude davově navštěvován v kinech a to by si opravdu zasloužil,být hojně viděn.Pro mne nejlepší český film za rok 2011.
naytsirk
naytsirk
4 711 bodů