Recenze filmu Kmotr III

83%

Komentáře a recenze 32

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
9
Klasika nad všechny klasiky. Závěr mé oblíbené ságy opět naplno boduje,ale kdybych měl volit nejslabší díl,tak by to byl právě tento. Není tu nic co by mi nějak vadilo,nebo nesedlo. Jen to tentokrát postrádalo tu dravost předešlých dvou snímků. Avšak co se týče atmosféry,tak zde je to opět absolutní špička a podobné je to i s herci. Al Pacino je prostě ďábel a sledovat ho v akci je zážitek na celý život.
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
8
Nejslabší díl trilogie ale i tak velice dobrý mafiánský film. Coppola uzavřel své největší dílo téměř po dvaceti letech ale rozhodně s velkou parádou.
Pete69
Pete69
33 033 bodů
9
Nádherné završení trilogie. Francise Ford Coppola opět ukázal svého génia a za mě vznikl oku i uchu nejvíce lahodící Kmotr. Co se týče příběhu, napětí a akce, tak poslední díl sice pokulhává za těmi předchozími, ale je to krásně zpracované.. smysl pro detail, kamera, dramatický konec a Al Pacinova životní role. Nádhera.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
Al Pacino je už moc alpacinovskej ve smyslu jeho pozdější kariéry, už to není ten mladej černovlasej mafiánskej ledově klidnej Michael Corleone, ale šedivej vlk premítající o svým životě. Zajímavý bylo zapojení církve jakožto taky jedné z mafií, s čímž můžu jedině souhlasit. Opera na konci byla moc dlouhá, i když každej čekal a věděl, co přijde. Ze začátku mi to přišlo nudný a řikal jsem si, že tvůrci asi chtěli ukázat, jak kdo zestárl. Časem se to trošičku rozjelo, ale asi tak jak lokomotiva s hodně těžkejma vaginama... a vagonama. Bylo to prostě zdlouhavý, ale jakožto respekt k celé trilogii zůstanu s hvězdama stejně, jak u předchozích částí. Ponaučení z celé trilogie: nedělejte si moc velkou rodinu a moc nepřátel - nepřátelé vás sice většiny členů rodiny zbaví, ale i pak když se rodina sejde, i vy jednou sejdete... věkem.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
10
Závěrečný díl mafiánské trilogie se starými i novými postavami je opět naprosto brilantní gangsterkou, která dokázala vyjít ze stínu předchozích úspěšných filmů ze sedmdesátých let, které jsou dodnes absolutní klasikou. Třetí díl obsahuje několik brilantně inscenovaných sekvencí, třeba perfektní montáž vražd v Římě a Vatikánu a závěrečný obraz má obrovskou sílu. Kromě Al Pacina ve filmu exceluje Andy Garcia.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
8
Kmotr I i Kmotr II nastavili laťku velmi, velmi vysoko. Po 15 letech čekání a vysokých očekáváních se tak dá těžce divit tomu, že Kmotr III v době svého vydání mnoho lidí zklamal a i z dnešního pohledu se na něj nevzpomíná s takovou láskou jako na původní dva filmy. Francisu Fordu Coppolovi se ovšem musí nechat alespoň to, že v roce 1990 trilogii Kmotr zakončil důstojně a Al Pacinovi tenkrát potřetí a naposledy utekl Oscar za jeho životní roli. Laťka ovšem přeci jen zůstala nastavena vysoko, i přes neskutečný potenciál šel z Kmotra III již cítit lehký závan nastavované kaše a samotná zápletka není tak vtahující, jako v případech prvních dvou filmů. Přesto to ovšem neznamená, že by Kmotr III neměl mnoho kvalitních aspektů. Už závěr Kmotra II naznačil stezku pokání Michaela Corleoneho, Kmotr III v tomto případě zašel o dost dál. 60-letý Michael Corleone s výčitkami za svou chladnokrevnost a vraždu svého vlastního bratra se snaží o formu vykoupení a má mnohem blíže k tomu Michaelu Corleonovi, který kdysi odmítal mít cokoliv společného s rodinným byznysem. Kmotr III tak v tomhle ohledu může působit jako charakterní studie, k jejímu naprostému pochopení je ovšem potřeba vidět oba předchozí díly Kmotra, bez nich Kmotr III nemůže fungovat tak silně. Z Michaela Corleoneho se stal muž, který si definitivně uvědomuje své chyby, scénář Francise Forda Coppoly a Maria Puza dohromady utváří příběh, který má několik velmi silných a působivých momentů, kdy to celé je opět neskutečně půvabné natočené, hudba Carminea Coppoly výrazně napomáhá emocím a především Al Pacino i potřetí dokáže Michaela Corleoneho zahrát naprosto famózně a zase trochu jinak. Právě fakt, že můžeme tuto postavu sledovat po delší době a sledovat, jak se vyrovnal s následky závěru Kmotra II je jeden z těch důvodů, proč si Kmotr III dokáže obhájit svou existenci. Kmotr II přitom dokáže fungovat sám o sobě a jeho finále samo o sobě dokáže naprosto vyznít mentální rozpoložení, ve kterém se v ten daný moment Michael Corleone nachází, Kmotr III ovšem přeci jen zachází tak trochu dál. A i díky silnému finále, které zakončuje příběh jedné z nejtragičtějších filmových postav všech dob se Kmotra III v rámci maratonů rozhodně nevyplatí ignorovat. Michael ovšem především potřeboval nástupce, proto musel přijít na scénu Vincent Mancini, syn Sonnyho Corleona. Dle samotného Coppoly měl Vincent ztělesňovat všechny stěžejní vlastností mužských příslušníků Corleonovy rodiny. Vincent je díky tomu stejně lstivý jako jeho dědeček Vito, chladnokrevný jako jeho strýc Michael, citlivý jako jeho strýc Fredo, veskrze loajální jako jeho strýc Tom Hagen i divoký jako jeho otec Sonny. Andy Garcia podal famózní výkon (nominace na Oscara tehdy byla naprosto zasloužená) a především vytvořil postavu, která by bez problémů mohla utáhnout další díly Kmotra. I proto zamrzí, že na chystaného Kmotra IV (kde měl být život Vincenta inspirován životem Pablo Escobara, po vzoru Kmotra II poté mělo dojít na separátní příběh s mladší verzi Vincentova otce Sonnyho v podání Leonarda DiCapria) nedošlo kvůli smrti Maria Puza v roce 1999. Kmotr III možná smyslně uzavírá příběh samotného Michaela Corleoneho, původní plány pro Kmotra IV ovšem mohli s velmi tragickým nádechem zakončit celý příběh rodiny Corleonů. I proto se dá o Kmotrovi IV mluvit jako o jednom z nejzajímavějších filmů, které nikdy nevznikli. Nejvíce výtek v rámci Kmotra III šlo ovšem přeci jen na účet Sofie Coppoly, dceři režiséra Coppoly, která si ve filmu zahrála Mary Corleone, dceru Michaela Corleoneho. Nešlo přitom o protekční casting. Mary si původně mohla zahrát Julia Roberts, kterou následně nahradila Winona Ryder, ta ovšem na poslední chvíli projekt opustila a Sofia Coppola tak v tomto případě byla krabičkou poslední záchrany. Její výkon přitom skutečně není nejsilnější, což zamrzí především proto, že je postava Mary v celém příběhu Kmotra III i Michaela Corleoneho stěžejní. Ani romance mezi ní a jejím bratrancem Vincentem přitom dvakrát nefunguje a to i přesto, že základ pro umístění této romance do scénáře dává smysl. Alespoň se o pár let později díky Ztraceno v překladu ukázalo, že je Sofia Coppola alespoň velmi dobrá režisérka. Stěžejní úlohu poté dostala Talia Shire (sestra Francise Forda Coppoly) jako Michaelova sestra Connie (Robert Duvall jako Tom Hagen úplně chybí kvůli vysokým nárokům na honorář), představil se zde Eli ´´ Tuco ´´ Wallach jako Don Altobello a svůj prostor i silou úlohu zde opět dostává Diane Keaton jako Kay Adams. Právě i její účast dopomáhá utvrdit tragičnost příběhu Michaela Corleoneho a dokáže ještě více umocnit jeho výčitky. Stěžejní je i informace, že v roce 2020 na počest 30. výročí Kmotra III vytvořil Francis Ford Coppola zcela nový sestřih The Godfather Coda: The Death of Michael Corleone. Ten je nejen o 10 minut kratší oproti původní verzi (původní verze trvá 162 minut), ale představuje i nový úvod a závěr. Závěr poté titulní smrt Michaela Corleoneho přesouvá do metaforické roviny, kdy Michael Corleone umírá vnitřně. Což se do jisté míry dá odvodit i z celého děje Kmotra III, kdy se Michael Corleone na stará kolena snaží svými výčitkami vyrovnat účty. Kmotr III je v součtu imponující právě v tom, že je víceméně odlišný od prvních dvou filmů, přitom Coppolův um zůstává prakticky nepozměněn. Jen je bohužel pravdou, že k dokonalosti tomu tentokrát přeci jen něco chybí, zápletka je až příliš roztahaná a ten film prostě chyby má. Přesto jako zakončení jedné z nejslavnějších a nejuznávanějších trilogií všech dob funguje důstojně. To, že se Kmotr III sem tam pořád objevuje na seznamu největších zklamání v historii kinematografie vlastně dává naprostý smysl. Neznamená to ovšem, že by Kmotr III nebyl velmi kvalitní film. Celé to napojení zápletky na církev je možná na pováženou a na rozdíl od předchozích dvou filmů je to celé až příliš roztahané a dlouhé, kdy se to přitom nemůže chlubit tím, že by tempo byla naprosto fascinující a dokázalo by si udržet pozornost po celou dobu. I kvůli zdrcujícímu finále a uvědomění si, jak fascinující příběhovou mozaiku trilogie Kmotr jako celek tvoří si Kmotr III své uznání naprosto zaslouží......
hrumsrt
hrumsrt
10 906 bodů
8
Nebylo příliš ambiciózní a troufalé slibovat si od třetího Kmotra mnohé, navíc když si vezmeme, že první a druhý film pod taktovkou Francise Forda Coppoly dosahuje naprosto úžasných parametrů a i po tolika letech patří mezi absolutní špičky filmové tvorby.. Tak přece musí tolik populární a mistrovská značka dostat závěr trilogie, na který se bude vzpomínat, jenž trumfne svoje předchůdce a na závěr dodá to nejvíc, co může a dopíše příběh rodiny Corleonů.. V mých očích (a myslím, že i obecně) se tak ale nestalo a třetí Kmotr je takový retardovanější bratr, který sice stále je ze stejné krve, ale už nedosahuje výšin svých stoupenců.. Finální rozuzlení ságy rodiny Corleonů a poslední etapa života Michaela Corleoneho i přesto, že posouvá příběh jen o osm let, tak jako divák máte pocit, že jste přeskočili celou generaci, a to i navzdory tomu, jak je zdejší Michael úzce propojen s událostmi a svými činy z předchozího filmu.. Dostáváme se k jakémusi zrcadlu úplného začátku celé série a podobně jako v prvním filmu, i zde sledujeme tření dvou jinak smýšlejících generací, mezi kterými se i přes odlišný pohled na věc musí byznys přesunout. Ovšem už to není jako kdysi a rodina Corleone se ve velkém zbavila velké mafiánské konkurence, odstřihla výnosy z hazardu a alkoholu a jejím cílem je další redefinování své obchodní identity. Vize zní spojit se s Vatikánem a vstoupit na trh s nemovitostmi v úzkém spojení s božími služebníky.. Jenže copak to můžou ostatní dopustit, přece musí někdo vidět, že Michael Corleone je mafián, že má za sebou velmi pohnutou minulost, a jakým je jeho spojení s církví skoro až paradoxem. Démon vstupuje do těla božího a díky parazitické symbióze si to nechá líbit.. A i když je jednání s církví skutečně vtahující a nabízí znovu využít italského prostředí a venkova, díky čemuž opět dá vzpomenout na první film, jakoby celý snímek opravdu až moc žil v minulosti a zcela konvenčně mířil ke svému poněkud okatému cíli.. Díky pokročilému věku Michaela je nosnou částí, opět podobně jako v úvodním filmu, uvedení svého pokračovatele a jeho následné začlenění do rodinného podniku, což tady ztělesňuje postava Vincenta, odnikud objevujícího se Sonnyho nemanželského syna, v podání Andy Garcii. A skutečně ve velkém si tvůrci dali záležet, aby přenesli na Vincenta otcovi zbrklé a někdy téměř maniodepresivní pohnutky, ale stejně mně jeho postava přišla spíše navíc, i když fungovala jako jakýsi protipól Michaelova vývoje a současně jako kontrast vypočítanějšího jednání současné rodiny Corleone.. Naneštěstí se nevrací moc postav a kromě Micheala zůstala jen sestra Constanzie, která konečně dostává trošku důstojnější zacházení a poprvé zde není už jen jako rozbuška rodinných potíží.. Právě výpadek stálic, jakými byl třeba nevlastní bratr a právník Tom, který vždy nastavoval zlu pragmatickou část a dělal z jinak nelegálního byznysu šikovně ošetřené podnikání a vždy fungoval jako krásně flegmatická Michaelova oponentura, dělá z Kmotra III o tolik slabší pokračování.. Když přitom žezlo přejímají ony nové mladší postavy, mezi nimiž velký prostor vzhledem k přítomnosti Vincenta dostávají i Michaelovi děti - syn Anthony a dcera Mary, kteří ale samy nemají, co vyprávět, když už je dávno rozhodnuto, že nebudou jako Michael a bratři zataženi do rodinného systému a vydají se vlastní legální cestou, a fungují tak buď jen jako doprovod vývoje dalších postav, anebo jako těžítko postupujícího příběhu.. Třetí Kmotr mě tolik netěšil a poprvé v rámci značky jsem se někdy malinko nudil, i přestože zcela právem a se ctí posouvá předem nastavená témata. Al Pacino dopisuje svůj nejslavnější příběh a spojení s ikonickou postavou Michaela Corleoneho, když ale současně ani na stará kolena není pro mě srovnatelný s charizmatem svého otce.. Ano slabší, ale v rámci příběhu adekvátní a ve srovnání s konkurencí nadále naprosto jedinečné. Navíc mám u třetího filmu pocit, že jeho čas ještě možná přijde a je u něj možné, že zestárne s podobnou grácií jako jeho předchůdci.. 80%
Wally007
Wally007
9 625 bodů
8
Jednoznačně nejslabší část řetězu s názvem Kmotr. Co je však slabinou pro tuto trilogii, obstojí v porovnání s ostatními filmu mezi kterýma se řadí na přední místa.
Patrikcz
Patrikcz
9 420 bodů
8
Docela povedné zakončení epické mafianské triologie rodiny Corleone s napínavým koncem a s tradičním nemilosrdným vyřizováním účtů s nepřateli. Kvalit prvních dvou filmů to sice nedosahuje, ale pár scén se povedlo. Trochu mě mrzela absence Roberta Duvalla, nicméně jiná nová tvář - Andy Garcia zase předvedl super výkon a povaha otce Sonyho z něj doslova vyzařovala. Často kritizovaný výkon Sofie Coppoly mi tak hrozný nepřišel. Pro mě společně se Star Wars (původní triologie) a Pánem prstenů je Kmotr tím nejlepším ze světa filmu vůbec - za trojku 8/10.
Motinski
Motinski
7 739 bodů
8
Celkový feeling trochu odlišný od minulých časti. Atmosféra viac pôsobí súčasne ako retro, postavy už nie sú až tak dobre spracovane no stále to vedia potiahnúť dialógy, zaujímavé zvraty a koniec pre mňa ako fanúšika bol extrémne osobný. Najväčšiu silu má film v nostalgickej rovine, spomienky na minulosť boli správne dojemné, no nepôsobili že sú tu na silu. Scény v divadle mi pripomenuli prečo je táto sága výnimočná a z hercov som si dosť obľúbil Andyho Garciu ako čistú kópiu Sonyho. Veľké šťastie ze film natočil Copolla lebo keby ho dostal do rúk niekto iný tak by sa od prvých dvoch dielov odlišoval asi citeľne viac. Niečo mi chýbalo, pocit dokonalosti, výnimočnosti a razantnosti v tom čo sa postavy rozhodnú spraviť, no sťažovať sa nemôžem. Stále je to Kmotr.