Komentáře a recenze 18

Chrustyn
43 169 bodů
6
Zajímavý a originální film s výbornou vizuální stránkou. Jen mi to přišlo moc dlouhý a v pozdějších fázích tak trochu o ničem. Za jedno podívání to ale stojí.
31 728 bodů
8
Velmi nápaditý film ve kterém se opravdu v nejlepším světle předvedl Ben Whishaw. Velmi dobrá atmosféra, autentické prostřední, napětí a hnus z toho, co mladý "parfumér" předvádí. Konec hodně přitažený za vlasy, ale celkem jsem to vstřebal a film ve mě zanechal dojem. 80%.
22 487 bodů
8
Film s dobrou atmosférou. Jediné, ale podstatné, co mi vadí je, že hrdina by mi asi měl být sympatický a měl bych mu přát, aby přežil, což se vůbec nepodařilo (ovšem ne takovým tím sympatickým Barry Lyndon stylem). Vlastně jsem si celý film říkal "Ať už ho pověšej!". Jinak se dá vytknout opravdu jen máloco. Zajímavý příběh, dobří herci a skvělá atmosféra. To vše nesympatického hrdinu bohatě vyvažuje.
kunafix
kunafix
20 072 bodů
4
Já teda nevím, ale žádné velké nadšení ve mě tenhle film nezanechal. Němci jsou na předlohu asi strašně pyšní a myslí si, že to je národní chlouba nebo něco - teda usuzuju z toho, že to byl v Německu bestseller a kvůli úspěchu v kinech. Podle mě se ale Němci mýlí. A mýlí se hodně uživatelů ČSFD a jiných diváků, i když jejich názor jim neberu (tak mi taky neberte ten můj). Prostě - myslel jsem si, že to bude podle pravdy nebo o nějakém skutečném vrahovi nebo aspoň o něčem, co není úplnej nesmysl. Ale tady od začátku do konce jde o nadpřirozenou schopnost čuchat líp než pes (hlavně ze začátku často čichá hrozně dlouho a nosy jsou všude, vše se točí kolem čichu, dělá se tam furt čuch čuch, ňuf ňuf, na všechno ostatní zapomeňte a soustřeďte se na čich atd.) - na dálku několika kilometrů, ve všech smradech města, poznat o jakou vůni/smrad se jedná atd. Od toho se vše odvíjí a upřímně jsem rád, že se z něj stal vrah, protože alespoň něco zajímavého se tam dělo. Jinak by to totiž připomínalo spíš takovou nějakou tu německou pohádku, které dávají každou sobotu dopoledne na Nově. Pochválit musím jedině vyobrazení té doby. Hodnotit jen to a dám plný počet. Bohužel to ostatní mě opravdu nijak neoslovilo, celé se to nějak táhlo a hlavně tomu chyběla nějaká myšlenka. Jen jeden čuchající úchyl, fetišista čuchu a nemluva, kterýmu jeho posedlost trochu zkomplikovala život a nestačilo mu na dálku cítit frndu, chtěl to prostě uchovat, hlavně od zrzek (což mu schvaluju). A tak se mu to nakonec povedlo - vyrobil dokonalý e-liquid!
Fingon
16 886 bodů
8
Není krásnější vůně než vůně ženy... škoda jen, že je musel vraždit. Krásný film, vřele doporučuji.
16 069 bodů
9
Film má zajímavé herecké obsazení, ale o hercích v žádném případě není. Dustin Hoffman uhraje i na malé ploše velice zajímavou roli zestárlého italského parfuméra a Alan Rickman zaujme v roli otce šlechtice – jakéhosi detektiva, který má trochu výraznější prostor, ale ne o moc. Film stojí a padá s charismatickým Benem Whishawem, který zde zvládl překvapivě dobře roli prakticky beze slov jen za pomoci fyzického herectví. Hodně zajímavá podívaná.
Spooner
Spooner
15 806 bodů
8
Tom Tywker je prostě machr. Jeho film je totiž téměř bez chyby. Audovizuální stránka filmu je geniálníí, protože to co nám pomocí hlavní postavy ukazuje už jsem dlouho neviděl. Herci jsou také bezchybní. Téměř neznámý Ben Whishaw mě docela překvapil a zahrál to výborně. A to mu mnohdy stačilo se správně zatvářit. Alan Rickman je ale ještě lepší a ve své roli je fascinující,jenom škoda že nedostal tolik prostoru, co by si zaslouži a ve filmu se objevuje až po hodině. V tu dobu se totiž začíná rozvíjet hlavní zápletka a film se rozjede neskutečným tempem. Jenom v té první hodince se to bohužel malinko zadrhává a nejspíš za to může ta půlhodinka okolo Dustina Hoffmana, který měl rozhodně navíc. Jinak je to ale výborný film, což ještě ke všemu umocňuje konec, který jsem opravdu nečekal, a který se opravdu jen tak nevidí.
11 176 bodů
6.5
Zvláštní příběh. Až na ten nesmyslný závěr celkem dobrý film. Dobře se mi na to koukalo.
Patrikcz
Patrikcz
9 420 bodů
8
Svým způsobem velmi zvláštní film, což jde ostatně vidět i na rozporuplném hodnocení. Příběh je skvěle odvyprávěný a v podání herců výborně zahraný, všemu nasazuje korunu skvělý soundtrack. Škoda, že konec působil spíše jako ukázka axe efektu z nějaké reklamy, ale v celku jednoznačně převládají pozitivní dojmy, proto 8/10.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 129 bodů
10
Lépe to natočit nešlo! Tom Tykwer uchopil zdánlivě nezfilmovatelnou Süskindovu předlohu a odvyprávěl ji vskutku neobyčejným způsobem! Jsem převelice šťastna, že autor nedal svou knihu natočit tomu náboženskému fanatikovi Jiřímu Strachovi! To by to dopadlo!!! Je to prostě "voňavý" film podle skvělé knižní předlohy, který by si milovníci napětí rozhodně neměli nechat ujít. Filmu se dá opravdu jen máloco vytknout: dobří herci, skvělá atmosféra Francie 18. století, kostýmy, hudba, kamera, která dává člověku přímo pocit, jako by všechny ty vůně procítil. Dustin Hoffman a Alan Rickman svými brilantními výkony ani tentokrát nezklamali. Tento film se vryje divákovi do paměti na hodně dlouho!