Tetro

65%
Tetro
Bennie (Alden Ehrenreich) se vydává do Buenos Aires, aby našel svého zmizelého bratra. Jeho bratr býval slibným spisovatelem, nyní je pouhým stínem svého bývalého já. Jednoho dne Bennie objeví bratrovu téměř dokončenou hru, které může být vodítkem k pochopení jejich společné minulosti a vyřešení vzájemného vztahu.



kunafix
kunafix
20 062 bodů
0
No, tak tohle byla sračka jedna báseň. Nevim, co to na nás Coppola zkouší, ale tohle mu prostě nesežeru. Má to byt umělecky a vypadat to jak nějakej italsko-španělskej art film nebo co? Ta černobílost to možná někomu evokuje, ale mě né. Ten děj zasazenej do Argentiny, točící se kolem spisovatelů, divadla a nějaké smetánky, tomu taky odpovídá, ale kua, na to já nejsu zvědavej a můj mozek na to není stavěnej. Navíc do role Bennieho někde vyhrabali herce, kterej mi silně připomíná cápka Di Capria (zamlada) a to jako hodně. V podstatě jsem se na to dival jenom kvuli Coppolovi a Vincentu Gallovi, ale oba zklamali na plné čáře. Prostě film uplně o ničem, zbytečnější než papežovy prsteny...
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
8.5
Tetro je po technické stránce dokonalý film a ohledně Coppolova autorství je vidět, že Tetro je hýčkané dítě. Poslouchal jsem na americkém veřejnoprávním rozhlase rozhovor s Coppolou a jeho posluchači mu mohli klást různé otázky, jejichž odpovědi prozradí mnohé o jeho krásném filmu. Coppola si užívá svou roli generačně respektovaného mistra filmové režie. K Tetru si také po mnoha letech napsal scénář a financoval ho ze svých peněz. A to i za cenu, že si film distribuoval po USA ve své režii. I z toho důvodu se na film dívám trošku jinýma očima, než na obyčejné studiové americké filmy. Fascinuje mě, jak se Coppola vyjadřuje ke Kurosawovi a jak to celé pojal, opravdu zajímavý snímek.
ZkuKol
12 290 bodů
4
Francis by se už na film měl vykašlat. Zjevně neví, co chce točit, jen chce všem něco zásadního říct. Tentokrát se mu to podařilo o něco lépe než minule, ale stále je to spíš urážka jeho předchozí tvorby. V první polovině je ještě vidět určitý cíl, plán a úmysl, jenže od poloviny se to veze na totálním chaosu myšlenek a stylů. Celý film se Coppola rozhoduje mezi divadelní či klasickou stylizací, takže každou chvíli film vypadá jinak. Některé dialogy jsou vysloveně komické (nechtěně), celý scénář je řadou poslepovaných myšlenek a výkřiků, občas zřejmě hrála roli improvizace. Gallo navíc není žádný velký tahoun a Ehrenreich zoufalým napodobování Capria některé scény úplně zabíjí. Sofía Gala je sice hezká, ale její role je tak scénářem pokroucená, že jí nezbývá, než se svléknout, aby na ní divák nezapoměl. Brandauer je naštěstí takový rutinér, že si ublížit nenechá. Co vlastně chtěl Coppola říct, proč to mělo být tak osudové a komu to chce sdělovat, jsem prostě zjistit nedokázal. Jediné, co je zřejmé, že film mohl mít tak třetinovou stopáž - vše se zde opakuje třikrát; jednou se to řekne, jednou se to divadelně ztvární a nakonec si to prohlédneme ve fantazii jednoho z "bratrů." Závěrečné pointy a konaní raději nekomentovat, mohli bychom se dostat do odpadních hladin. Jako pozitivum lze brát černobílou kameru, jenž je precizní a s jejíž pomocí se dočkáme pár odkazů/citací a fakt, že o filmu se dá dobře diskutovat/přemýšlet o tom, co všechno mohl chtít autor říct (je toho přehršel). Drama jedné rodiny, jejíž kostlivci začínají lézt ze skříně, žel díky neobratnosti tvůrců se k divákovi dostanou jen úlomky kostí... 30% PS: Febiofest 2011

Dodatečné informace

Původní název:
Tetro (více)
  • USA Tetro
  • USA Segreti di famiglia
Premiéra v ČR:
12. 5. 2011
Distributor:
HCE
Země původu:
USA, Argentina, Španělsko, Itálie
Rozpočet:
5 mil. USD
Tržby:
2,85 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Powered byJustWatch

  • Francis Ford Coppola uvedl v rozhovoru pro časopis Empire, že Tetro považuje za nekrásnější film, jaký kdy natočil, a také za velmi osobní projekt.
  • Scéna, ve které Tetro drží kytici, odkazuje na pasáž z filmu V přístavu, kde Marlon Brando dělá totéž.
  • Francis Ford Coppola tvrdí, že natočil film v širokoúhlém formátu, aby připomínal filmy Akiry Kurosawy.