Recenze filmu Marie Antoinetta

68%

Komentáře a recenze 12

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
Sofii zbožňuji převážně díky snímku "Ztraceno v překladu", ale bohužel, žádný jiný snímek, mě nedokázal natolik okouzlit, tudíž můj obdiv k této režisérce, nikdy nebude takový, jaký by si možná zasloužila. V tomto snímku se režisérka vrací do minulosti a nabízí nám životní příběh, poněkud výstřední francouzské královny Marie Antoinetty. Kdo by však čekal, komorní, kostýmní drama, bude udiven, protože vyjma kulis a kostýmů se film vyobrazenou dobou tolik nezabývá a díky moderní muzice, (v tomto případě jsou moderní muzikou i fláky z 80. let, které ve filmu zazní) tak snímek působí daleko odvážněji, než by tomu bylo v případě konzervativnějších režisérů. Audiovizuálně pěkné, ale pro mě nepříliš zajímavé.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Marie má neuvěřitelnou energii a náboj. Skvělá Kirsten Dunst hraje svou postavu na jedničku, hudba se k filmu skvěle hodí a zmiňovat kostýmy a výpravu je při záplavě cen asi zbytečné. Jediné, co mě neuvěřitelně mrzí, je uťatý konec. I když uznávám, že poprava se k ději a stylu filmu ani trochu nehodí, tak přesto mohl film dojít dál. Je sice pravda, že každý asi ví, jak Marie Antoinetta dopadne, ale přece jenom jsem čekal lepší tečku než větu "loučím se", která jisté kouzlo má, ale šlo z toho vykřesat víc. Stěžovat si ale na konec u filmu, který prakticky nemá děj, je jistě zvláštní, ale mě to vadilo. A když obvykle říkám, že film nemá děj, myslím to ve zlém. Tady to tak ale není. Tenhle snímek je prostě jen vypreparovaná atmosféra, kterou v nenavazujících střípcích dávkuje. Během tohoto historického dramatu se nestane žádný zvrat, žádný průlom, není řečena jediná historická událost, zmíněno jediné datum... Jen parta aristokratů utrácí daně za střevíčky, paruky a psy... Je to jednoduché, ale geniální. Původně jsem za skvělou atmosféru a živelnost filmu, která je neuvěřitelná, měl v plánu dát 90%, ale konec to vážně pokazil. Sofie Coppola, sama vždy "princeznička" izolovaná od světa, zobrazila prázdný život elity velmi stylově.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
Tak na to, že děj byl celkem o ničem, jsem se nenudil. Obzvláště originální a odvážné mi přišlo použití jiné, než dobové hudby (myslím, že jsem tam zaslechl Aphex Twina, Squarepushera a Air, většinu ostatního neznám nebo se mi nelíbí). Akorát na tom bále, jak na to pařili, se mi to tam nějak nehodilo. Sophia Coppola má asi za oblíbenou herečku Kirsten Dunst a za to jí můžu jedině děkovat. Nejen, že Kirsten má neuvěřitelně krásnej úsměv, ale ještě mi připomíná jednu českou (moravskou) herečku - Manu :-) (ona ví). Taky Jason Schwartzman je takovej nenápadnej, ale vynikající tvor. Další větu si už nečtěte. Každopádně myslel jsem, že jí nakonec setnou hlavu, ale nestalo se...
Fingon
16 896 bodů
8
První polovina filmu (zhruba do královy smrti) je naprosto úžasná jízda, ale pak se to bohužel výrazně zpomalí. Některé královny měly se svým milostným životem velké problémy (viz. Mladá Kateřina Veliká)...
Spooner
Spooner
15 878 bodů
6
No já nevim, mám z toho velice rozpačitý pocit. Výborné scény a pasáže se zde totiž střídají se scénami nudnými a vlečoucími se. V tom se také odráži skutečnost, že celý film nemá moc pořádný děj a celou dobu vlastně jenom sledujeme život na francouském dvoře očima Marie Antoinetty. To sice není úplně na škodu, ale trochu více děje by neuškodilo. Jinak už ale jenom samá chvála. Kirsten Dunst je vynikající a těžko by se do této role hodila jiná herečka. Moderní soundtrack se do filmu také docela hodil a kostýmy a vůbec celá výprava byla parádní. Celkově je to asi za 70% a asi to ještě někdy zkouknu a možná se mi to bude líbit víc.
avenis
avenis
11 266 bodů
5
Jsem v rozpacích. Pseudohistorické a podivné. Na pohled velice věrné, hudba pak působí dojmem "sardinky v pudinku". Možná chtěla autorka tímto způsobm vyjádřit, jak velmi mladí se cítili a to bylo zřejmě hlavním tématem celého filmu. Chtějte po patnáctiletách dětech, aby souložili a měli děti. Ti se chtějí především bavit a to v každé době. Jediné, co mi opravdu vadilo, byla Kirsten. Ta absolutně neodpovídá vizuelně. Marie Antoinetta měla neobvykle velké tmavé oči a oválnou tvář. Herečka má oči úzké a tvář srdčitou. (22.1.2021)
petra-satkova
4 740 bodů
8
Stále jsem někde mezi 3* a 4*. Marie Antoinette má krásný vizuál a rozhodně v sobě ukrývá spoustu emocí, i když v první polovině jsou zabalené a nepřímo viditelné, ale jsou tam, to je prostě něco, co Sofia Coppola umí. Celý tento příběh pojala úplně odlišně, pojala to hodně moderně a dá se říct, že i lehce kontroverzně. Tady mám problém, protože jsem asi staromódní, ale mně toto moderní pojetí tak úplně nesedlo, chyběla mi tam ta určitá vznešenost, kterou já tak miluji na klasických historických dramatech, diváci se zde rozdělí na dvě poloviny, jedna toto pojetí bude úplně oslavovat a jedna zatracovat. Marie Antoinette rozhodně není špatný film, už je to déle, co jsem film viděla, možná, že při dalším zhlédnutí ve filmu objevím ještě něco víc a pak své hodnocení zvednu. Sofia Coppola totiž vůbec netočí jednoduché filmy, jen to nemusí člověku dojít hned.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
Krásný, civilně pojatý začátek, kdy mladičká dcerka naší dobré známé Marie Terezie dorazí k francouzskému dvoru a provdá se za následníka trůnu a nadšeného kutila Ludvíka, střídá moderně pojatá pasáž plná nádherných kostýmů, rockové hudby, dvorských intrik a bezuzdného rozhazování peněz daňových poplatníků. Marie Antoinetta je hlavně vizuální pokoukání okořeněné čas od času tím, jak to u takového dvora v souladu s etiketou chodilo. Mladá královna snad ani neměla jinou volbu, jak se chovat, k ničemu jinému, než takovému stylu života, zjevně nebyla vychována, a tak si pod sebou svým způsobem sama podřezala větev. Škoda, že jí matinka nepředala trochu víc vlastních působivých státnických zkušeností. A škoda, že měl film potřebu se dobrat i okamžiku, kdy královna jako zajatkyně lidu Versailles opouští, protože s těmi pár lety předtím tvůrci zjevně nevěděli, jak se poprat a vyšel z toho závěr podivně rozkouskovaný.
dalebacek1982
1 854 bodů
4
Naprosto debilní rozhodnutí s použitím současné hudby tenhle film totálně pohřbilo... Škoda!
pisatel
113 bodů
6.5
Když Marie Antoinetta dorazila do Versailles mohla Sophia Coppola naplno rozehrát to co umí nejlépe. Dokonalý přenos pocitů hlavního hrdiny z filmového plátna na diváka. Stejně jako Marie Antoinette jsem žasnul nad debilními zvyky dvorních dam. Při krásné ukázce intrik a lží ve francouzském dvoře jistě naši politici zpozorněli čemu by se ještě přiučili. Ovšem nejvíc jsem s Marií Antoinettou soucítil, když byla s Ludvíkem s pořadovým číslem 16 v posteli. Koukat se totiž na Ludvíkovu neschopnost, když má v posteli tak krásnou ženskou bylo pro mě stejně frustrující jako pro Marii Antoinettu sdíllet s ním jedno lože. Druhá půlka byla přeci jen méně o pocitech a více o změně chování Marie Antoinetty v důsledku všech okolností a událostí které Marie Antoinetta ve Versailles zažila. Celý film je pak naprosto dokonála modní přehlídka nádherných barevných kostýmů oné doby. Dokonalé využítí různých barevných odstínů se může klidně využít i k vyladění barev na Vaši TV. Je mě jasné, že film je o Marii Antoinettě a ne o historii, ale přesto a nebo právě proto měla Sophia ukázat i její konečný osud a nebál bych se ani zvýšit počet dětí, které měli právo říkat Marii Antoinettě, mámo. Byl by to asi ucelenější obrázek o této královně a nemusel tak zbytečně přijít o pátou hvězdičku v mém hodnocení. Na druhou stranu díky skvělému hereckému výkonu Kirsten Dunst a režijnímu úmění Sofie Coppoly máme velmi dobrý obrázek o této královně