martin-mickey-stusak
36 593 bodů •
10
Příběh zabývající se rasistickou a okrajově i homosexuální problematikou. Velice pozitivním dojmem je styl natáčení snímku. Byla velice věrně použita technika pro film noir. Úhly kamery, hry světel a stínů a vůbec celá výtvarná stránka každičkého obrazu. Film je barevný a tak divákovo oko okouzlí i úžasné barevné kompozice. Snímek se stal jedním z mála nejdůležitějších stylově dokonalých filmů, jaké bylo možno z poslední doby vidět. Melodrama vyprávěné stylem padesátých let je sice pro novou diváckou generaci očekávající švih a akčnost vcelku odvážný počin, ale vyplatilo se. Řešení tématu rasismu a homosexuality je směrodatné i dnes a použití tohoto starého žánru je přeci jen větší šance porozumět mýtu o dokonalosti spojené se zachováním hodnot moderní rodiny a vůbec celé společnosti. Z jiného pohledu snímek i vlastně přímo naznačuje, jaký kus cesty společnost od 50. let v rámci daných problematik ušla. Homosexuálům se přiznávají stále větší práva a partnerství či dokonce manželství mezi bílými a černými už na mnoha rovinách tolik nepohoršuje. Obzvlášť dnes, kdy se právě v tomto bodě politicky razantně tlačí na pilu. Julianne Moore je ve své roli dobově okouzlující a dá se říci že i inspirující. Snímek je okouzlující ve všech rovinách a tak by byl hřích už vlivem filmového umění něco takového přehlédnout.