Bohatá Margot Mary Wendice se vdala za profesionálního tenistu Tonyho Wendice, ale je často osamělá, neodolá proto pokušení, když je manžel na jednou ze svých turnajů, podvede ho s americkým spisovatelem Markem Hallidayem. Když se Tony rozhodne s tenisem skončit a najít si běžné zaměstnání, rozhodne se mu Margot dá druhou šanci a manželství zachránit. Netuší, že Tony ve skutečnosti plánuje její vraždu, aby získal její jmění...
Já tomu Hitchovi, pořád nějak nemůžu přijít na chuť. Remake "Dokonalá vražda" mi přišel zajímavější a napínavější. Tahle verze je příšerně utahaná a takřka stojí na místě.
Pěkná kriminálka, je z toho cítit stará škola a některé věci jsou trošku úsměvné, na druhou stanu z toho jde cítit i jasná stopa Alfreda Hitchcocka a ta zase dodává snímku mrazivý nádech a tajemno. Vlastě standardní psychologická kriminálka, která se v rukou jedinečného režiséra stává vysoce nadprůměrnou.
Vražda na objednávku je komorní snímek natočený podle divadelní hry a Hitchcock to nikterak nezakrývá. Stejný postup pak Tarantino ukradl do Osmi hrozných. Divadelnost filmu ale vůbec nevadí, protože Hitchcock komorního prostředí využívá naprosto mistrovsky. Přitom ovšem zůstává vtipný, zábavný a místy až morbidně cynický. Grace Kelly jako ohrožená žena je obsazena naprosto perfektně, ale film si pro sebe naprosto krade famózní Ray Milland. Je velká škoda, že Dokonalá vražda neměla lepší scénář, protože Michael Douglas byl rozhodně perfektní volba pro intrikánského manžela.
Když se Anthony Dawson pokouší uškrtit Grace Kellyovou, jeho oběť mu vrazí do zad nůžky. Ještě před jejím útokem lze však v Dowsonových zádech zahlédnout další nůžky.
Po několika neúspěšných pokusech filmovat scénu, kde Margot bodne Swana nůžkami Hitchcock řekl: „Toto je hezky udělaný záběr, ale nebyl tam dostatečný záblesk nůžek, a vražda bez záblesku nůžek je jako chřest bez holandské majonézy – bez chuti.“