Víc Zabitý večer nevymyslíte. Trailer na černého koně hororové sezóny ždíme strach z děsivého rande
Zabitý večer | CinemArt
Po letech od smrti manžela se vydáte na první rande do luxusní výškové restaurace a samozřejmě nepočítáte s tím, že každá další vibrace mobilního telefonu doprovodí stále děsivější AirDrop hrozby od maskovaného anonyma, jenž se v případě porušení kladených instrukcí chystá ublížit vašemu synovi. Vykutálený režisér Christopher Landon (Všechno nejhorší) se po odchodu ze sedmého Vřískotu vrací k high-concept hororům svou novinkou Zabitý večer (Drop), jejíž nervydrásající online vydírání funguje v úvodním traileru znamenitě. Snad se budeme stejně dobře bavit (a bát) i v českých kinech, kam film „dropne“ 10. dubna.
Landon neměl v zákulisí Vřískotu na růžích ustláno, stejně jako herečky Melissa Barrera a Jenna Ortega, které se musely poroučet ještě před ním. V rozhovoru pro Empire u příležitosti vydání traileru na Drop popsal také mediální tlak související s jeho krátkým angažmá a nepříjemnou zkušenost s anonymními hrozbami. „Nemyslím si, že je náhoda, že film, který jsem nakonec natočil, je o člověku anonymně napadaném lidmi, které nemůžete vidět – což byla do značné míry má vlastní zkušenost ke konci práce na Vřískotu,“ prozradil režisér hororové komedie Slečna bestie.
Zabitý večer: trailer | Universal Pictures
Hrdinka Zabitého večera Violer (Meghann Fahy) čelí smršti agresivních zpráv, které směřují až k pokynu, na jehož splnění závisí osud terorizovaného syna, chůvy a také zašmodrchaného rande – zabít elegantního partnera Henryho (Brandon Sklenar). Kromě moderní oprávněné úzkosti ze snadného zneužití všemi využívaných technologií se Landon zaměřil na popkulturní směs thrilleru a survival hororu s mysteriózním potahem. „Okamžitě mě zaujal ten jednoduchý nápad. Miloval jsem, jak moderně, ale zároveň staromódně a hitchcockovsky to působilo,“ zmínil inspiraci takřka divadelními konverzačními nerváky od režiséra Psycha nebo Vraždy na objednávku.
Už z intenzivní upoutávky lze vyčíst, že většina filmu se odehraje v jediném prostoru restaurace, kde se může pod rouškou anonymity ukrývat i jeden z pachatelů. Podle Landona to dělá dokonce 80 % filmu, přičemž produkce postavila funkční model interiéru o rozloze 1300 metrů čtverečních. Video nicméně předvádí atraktivní formu včetně pověstného dolly zoom z prvních Čelistí a dominantu činí ze zvukové stopy vibrujícího mobilu, který vyjevuje noční můru každého rodiče. „Každý, kdo slyší ten známý bzučivý zvuk, má pocit, že mu žaludek spadl. Protože si říká: ‚Co chtějí teď?!‘ Ten zvuk se stává něčím, čeho se diváci bojí.“
Háček tkví v tom, jestli se tvůrcům podařilo zákeřné útočníky nějak smysluplně namotivovat. Na druhou stranu, v Landonových filmech se často dějí absurdní sci-fi věci a režisér s nimi zachází jako s organickým vypravěčským nástrojem. Protagonistka Všechno nejhorší tak musí nesčetněkrát umírat, aby se zorientovala v časové smyčce a vypátrala svého opakovaného vraha. Zabitý večer se jeví jako hříčka realističtější z pohledu tématu, ale stále především atraktivní pro žánrové fanoušky. „Tento anonymní hlas se opravdu vyvine v reálnou postavu. Začnete mít ponětí, kdo jsou, a že si perverzně užívají to, co dělají Violet. To je další vrstva filmu, kterou si diváci podle mě užijí,“ vyjádřil se k úlohám hororových záporáků.
Zaujal vás trailer a zajdete v dubnu do kina? Podívejte se ještě na žebříček nejočekávanějších snímků letoška podle databáze Kinoboxu.