V závratném světě newyorské módy, kde nepovedený účes může zabít celou vaši kariéru, je časopis Runway vysněným Olympem všech, kdo se jen trochu zajímají o svůj vzhled. Pod vedením nejmocnější ženy módního průmyslu Mirandy Priestly (Meryl Streep), která mu vládne tvrdou rukou s dokonale pěstěnými nehty, je Runway obávaným testem, kterým musí projít každý, kdo chce v tomto světě něco znamenat. Při plnění svého poslání – učinit z Runway módní bibli New Yorku, a tedy zároveň celého světa – nepřipustí, aby jí cokoliv stálo v cestě… včetně dlouhé řady asistentek, které nesplnily její očekávání. Je to práce, ve které nemůže vydržet nikdo, kdo má alespoň špetku sebeúcty – ale zároveň místo, pro něž by milióny mladých Newyorčanek dokázaly zabít.
Místo Mirandiny asistentky by mohlo být bránou do velkého světa módy pro čerstvou absolventku prestižní vysoké školy Andy Sachs (Anne Hathaway). V nevýrazném oblečení, které ji pasuje spíše na nesmělou studentku než na moderní ženu, působí mezi armádou superštíhlých módních dračic, křižujících chodby manhattanské centrály časopisu v botách na jehlovém podpatku, jako pěst na oko. Už během první návštěvy jí začíná být jasné, že úspěch v tomhle průmyslu vyžaduje víc než jen nadšení a odhodlání. Miranda má sice celý módní svět obtočený kolem prstu, ale má velké potíže najít a udržet si dobrou asistentku. Andy se pro tuhle práci naprosto nehodí. Má však něco, co ostatní adeptky postrádají: Nehodlá se smířit s neúspěchem.
Aby se stala perfektní asistentkou, musí se změnit podle Mirandiných představ. Brzy umí – k nevelkému nadšení svého přítele (Adrian Grenier) – mluvit jako prvotřídní znalec moderních trendů, chodit jako modelka a už si za žádných okolností neplete Dolceho s Gabbanou. Čím více však vidí očima Mirandy, tím více si uvědomuje, že její nový svět je úžasné, avšak velmi nelítostné místo – a že uspět v něm někdy vyžaduje velké oběti. Předlohou filmu ĎÁBEL NOSÍ PRADU je stejnojmenný knižní hit z pera Lauren Weisberger, který strávil šest měsíců na žebříčku bestsellerů The New York Times a byl přeložen do 27 jazyků. Režíroval ho David Frankel, který zkoumal vrtochy módního světa a celebrit již v úspěšném seriálu Sex ve městě.
Vyhýbal jsem se tomu dlouho - nakonec, shodou okolností, si mě Meryl našla. A ona samotná je tu skutečně skvělá. Bohužel je tu moc málo na to, aby to utáhlo celou Pradu. Hathaway je strašně nevýrazná a pokaždé, když se příběh točí okolo ní (což je většinou), se nudím.
Antifilm pro chlapy. Jedna z největších kravin, co se zas po dlouhé době vyloupla. Nevím, proč je kolem toho tolik keců. Ženský jsou schopný se na to koukat, ale já teda ne. Nějaká posraná móda, pfff! Navíc ta hlavní herečka je pro mě škaredá a nepřitažlivá. A všichni sou tam hrozní snobáci a jak jí lezou do řiti, to mě taky udivuje. Nechápu, jak to mohlo dostat Oscara. To už o úrovni této ceny asi trochu vypovídá - je to čím dál horší.
Sedan Mercedes-Benz třídy S, kterým jezdí ve filmu Miranda a Andy, byl později využit i ve filmu Michael Clayton. Vzhledem k tomu, že pro účely snímku Ďábel nosí Pradu byl rozříznut na půl, aby se filmařům pohodlně natáčely scény s herci ve voze, tak musel být týmem Tonyho Gilroye opět svařen dohromady a přelakován. To vše z důvodu aby ho mohli tvůrci vyhodit do vzduchu.
Ve filmu si zahrála cameo i dcera Meryl Streep. Její scéna se ale nakonec do filmu nevešla.
Aby se Anne Hathaway (Andy Sachs) připravila na svou roli, pracovala týden jako asistentka.