Komentáře a recenze 13

Chrustyn
43 169 bodů
8
Opravdu velice povedený a zajímavý film zabývající se událostmi, které nastali po úmrtí princezny Diany. Brilantní výkon Helen Mirren.
31 728 bodů
7
Dění kolem královské rodiny v období honu na Lady Dianu a později kolem její smrti bylo ve Velké Británii velmi turbulentní. Film to popisuje velmi dobře, alespoň to, co víme. Skvělá práce Helen Mirren, která nejen skvěle zahrála, ale maskérům se podařila skvělá práce, byla Alžbětě II. nesmírně podobná. Hezký film.
22 487 bodů
8
Od Královny jsem nic nečekal. Jen oslavnou ódu na monarchii. Tou film taky je, ale přesto stojí za zhlédnutí. Hlavně díky opravdu skvělé Hellen Mirren, které jsem věřil každý arogantní pohled i vzlyk.
kunafix
kunafix
20 072 bodů
2
Pokud je vám putna britská královská rodina, jako mě, tak se budete zaručeně nudit. Čekal jsem film o jejich současné královně, ve smyslu jejího životopisu. Místo toho jsem se dočkal jen vyobrazení krátkého období, když zemřela princezna Diana. A protože jsem nikdy nebyl nijak dojat touto strašnou událostí, ani z filmu na mě žádnej dojem nepadl. Vlastně jsem nakonec zjistil, že jsem se díval na film o vždy vážné královně a jejím premiérovi Blairovi, což mě teda vůbec nebavilo. Samozřejmě Helen Mirren byla skvělá. Ale to bylo tak jediné, co tam stálo za to.
18 781 bodů
8
Velice zajímavý pohled do "zákulisí" královské rodiny v týdnu, ze kterého bulvár žil ještě měsíce. Hodnocení je tak nějak na hraně, ale nahoru ho u mě nakonec vytáhli ti herci (pro mě tady asi více zářil Michael "3x Blair" Sheen než oscarová Hellen Mirren).7/10
Fingon
16 886 bodů
8
70%. Herecké výkony na úrovni (ale že by to bylo na Oscara?)... To už bude deset let, co zemřela Diana?. Princ Phillip je vyloženě nesympatický, ale kvůli tomu, jak královna při pokusu o přebrodění řeky zlomí poloosu a zahlásí, že za války byla mechanikem, to za vidění stojí.
16 069 bodů
8
Frears měl od začátku jasno, že roli ztvární Helen Mirren a nechal jí právo veta při výběru ostatních herců. Herečka ve snaze o co nejlepší výsledek trávila s herci dost volného času před natáčením, aby se sžili a na plátně působili jako skutečná rodina. V tom pomáhal i scenárista Peter Morgan, když zjistil, že královnina rodinná přezdívka je zelí, takže jí tak James Cromwell k všeobecnému veselí oslovoval. O Alžbětě II. dle mého soudu nejlepší film.
Spooner
Spooner
15 806 bodů
6
Příběh to je velice dobrý. Tvůrci měli dle mého docela odvahu, když se pustili do tématu, které je stále pro většinu Britů docela citlivé a navíc, když tuto událost popisovali pohledem královny Alžběty a Tonyho Blaira. Herecké výkony jsou navíc opravdu výborné a to nejen výkon výborné Hellen Mirren, ale i Michaela Sheena, který byl také vynikající. Zde ovšem dle mého pozitiva končí. Režisér nepřichází s ničím zajímavým, film se docela vleče (a to má cca 90 min) a vůbec mě to neoslovilo tak, jak nejspíš mělo. Prostě jeden z těch filmů, který jeden rok posbírá hodně cen, ale za pár let imho si na něj nikdo nevzpomene.
Márty Ren
Márty Ren
2 935 bodů
6
Poctivá Oscarovka a Helen Mirren hraje přímo královsky. Ale jinak trochu zívačka. Téma stěží dostačující na celovečerní životopisný film o tak významné historické osobnosti. Většinu z rozpočtu si určitě ukousl ten digitální jelen.
česnek
česnek
1 284 bodů
10
Film pojednává o zákulisí britské královské rodiny v době, kdy tragicky zahynula princezna Diana. Kupodivu takových filmů mnoho není, pokud pojednávají filmy o královských rodinách, jedná se obvykle o romantický film nebo o pohádku. V tomto filmu je vidět snaha tvůrců co nejvíce se přiblížit skutečnosti. K pochopení pozadí mechanismů monarchie v současnosti a k pohledu na lidské příběhy členů královské rodiny poskytuje film dobrou příležitost. Výbornou volbou bylo obsadit do hlavní role herečku Helen Mirrenovou. Je vidět, že se dobře naučila způsob projevu, gesta i mimiku skutečné královny Alžběty, její výkon je opravdu obdivuhodný. Slabší volbou pak bylo obsazení Michaela Sheena do role premiéra Tonyho Blaira. Podání role zvládl vcelku dobře, nicméně přes jistou podobnost obličeje s Blairem (která zřejmě vedla tvůrce filmu k obsazení Sheena) se jedná o odlišný typ člověka. Nelze se zbavit pocitu, že Sheen působí v roli premiéra příliš slabošsky a tím až poněkud komicky. Z filmu působí oprávněná snaha tvůrců ozřejmit, že královnin postoj v době smrti princezny Diany nebyl špatný, jen byl značně odlišný od toho, co od ní očekávala veřejnost. Nejsem si jist, zda se tvůrcům tento záměr povedl; je to však jen drobná vada na kráse jinak vcelku povedeného filmu.