Létající talíře, zelení mužíčkové, mimozemské invaze či kradení těl. To jsou motivy spojované s jedním z nejčastějších subžánrů science fiction, který se zabývá kontaktem lidí s nepozemskými entitami. Nová česká komedie Franta mimozemšťan nám ale připomněla, že v tuzemské kinematografii najdeme podobně laděných snímků poskrovnu. Nabízíme proto výběr deseti nejlepších děl, v nichž jsou Češi konfrontování s návštěvou z vesmíru.
Články 9
Nedávno zemřel režisér Juraj Jakubisko, kterému se věnujete i ve svých komentářích. Vzpomněli jste si také na hororové drama Věry Chytilové Vlčí bouda a v den udílení cen Český lev připomínáme i jednoho z favoritů, historický biopic Il Boemo o Josefu Myslivečkovi. Opět nechybí zmínka o dramatu TÁR s Cate Blanchett v hlavní roli nebo mistr znepokojivých vizí David Cronenberg. Jsou tu další Komentáře týdne. Inspirujte se. Vaše texty uvádíme bez redakčních úprav.
Přestože se česká kinematografie na horory nikdy nezaměřovala, vybrat desítku nejděsivějších titulů není snadný úkol – lákavých adeptů je totiž mnohem víc. Spousta krátkometrážních děl si proto vysloužila „jen“ čestnou zmínku a vybraná desítka se snaží odrazit různé proudy a přístupy, jimiž se tuzemští filmaři a filmařky během uplynulých dekád snažili vystrašit publikum.
V pondělí 21. června 2021 zemřela ve věku 84 let oblíbená divadelní, filmová a seriálová herečka Nina Divíšková. O její smrti informoval manžel Jan Kačer, známý herec a divadelní režisér.
Filmové horory pro naši zem bohužel nejsou nic typického. Když už tady nějaký za několik let vznikne, obvykle jde spíš o dosti zoufalý pokus imitovat západní vzory (viz např. úchvatně špatný Poslední výkřik). Pár opravdu dobrých zde ale přesto vzniklo. Které to jsou?
Sci-fi novinka Stevena Spielberga Ready Player One: Hra začíná ovládla kina celého světa. Snímek do velké míry čerpá z popkultury osmdesátých let a tím pádem v něm nemohou chybět ani odkazy na hororové velikány té doby.
Osmdesátá léta žánru sci-fi přála. Zatímco dnes se do podobných vod pouštějí jen ti nejodvážnější (a ještě jim zpravidla studio nedá tolik peněz, kolik by bylo třeba), v osmdesátých letech na sci-fi opravdu nikdo nešetřil.
V úterý 7. dubna 2015 se občané, filmaři a nejbližší rodinní příslušníci rozloučili s kameramanem Miroslavem Ondříčkem, jehož věhlas se z Československa dostal přes oceán do USA. Zádušní mše proběhla v bazilice svatého Petra a Pavla na pražském Vyšehradě. Na dálku se se svým kamarádem a spolupracovníkem rozloučil například režisér Miloš Forman.
Royal Cinema oživuje téma snímku a dostat se má pomocí herecké show mezi lidi. Nejde totiž jen o filmovou projekci, ale také o performance, do které by se měli zapojit i samotní diváci.