Uprchlík zkombinovaný s prvním Rambem v syrovém thrilleru jak ze sedmdesátek. Pomalé, chladné s výbornou akcí ale od tvůrce legendarní "Farncouzské spojky" jsem čekal víc.
Na to, že jsem od toho čekal jedině lehkou podívanou, se mi předpověď celkem vyplnila. Bylo to sice natočený na mou povahu trochu moc vážně (no vážně), ale mihly se tu i chvilky, při kterých jsem se musel pousmát (i když to asi nebylo záměrem) - jen namátkou vyléčení divokého vlka, který se s radostí nechal vysvobodit z pasti a ošetřit nebo schopnost T. L. Jonese vystopovat zloducha i v tak přelidněném prostoru, jako je město, to bylo trochu přehnaný. No ale jak mluvim, dalo se...
Tommy Lee Jones a další variace na uprchlíka. Tentokráte nahání ne křivě obviněného, ale trošku cáklého Benicia Del Tora, který se vyžívá v takové té staré dobré ruční práci...Místy docela napínavý thriller, který ale postrádá jakoukoliv známku originality. 4.5/10
Byl jsem v kině a na tak blbý kritiky, co to mělo, to vůbec nebylo špatný. Film má řadu zajímavých momentů a hlavní herci to drží, každopádně je z toho cítit těžká podobnost s Rambem. Scény s noži a bouračka v autě jsou bezvadné. Z Benicia Del Tora jde pořádná hrůza.
Výborný thriller ze staré školy. Moderní akční scény nahradily poctivý bitky jeden na jednoho, které působí naprosto uvěřitelně a naháněčka ve městě taky zaujme. William Friedkin to má navíc řemeslně v malíku, takže to celé rychle uteče a člověk se ani nestačí nudit. Herci hrajou výborně a do akce se pouštějí na 100%. Jenom ti agenti tam byli místy docela zbyteční, hlavně postava Connie Nielsen byla do počtu. I tak jde o po všech směrech výborný thriller.
Jenoduché, rychlé a surové. Jasně že to není vrchol tvůrčí ani herecké geniality, ale to ostatně od tohoto nenápadného snímku ani neočekáváte. William Friedkin stvořil jen zábavné akční béčko se sympatickým hereckým ansáblem a místami poměrně vydařenou atmosférou. Díval jsem se na to od 11 hodin večer a nezaspal jsem to, což už je v mém případě (usínám i u MS v hokeji ve 2 odpoledne) také co říct a svědčí to o nějaké kvalitě.
Jednoduchej námět mi nevadí. Mohl by mi být i sympatický kdyby fungoval. Zde však nefunguje, protože to vypadá jak levná televizní slátanina, co chce být buď vážným surovým thrillerem nebo béčkem o zmagořelém elitním zabijákovi. Ona odměřenost se k tomu moc nehodí, protože je to fraškovitý námět, který by měl být spíš over the top a bavit. Postavy by měly být výrazné a likable. Zabiják třeba mohl byt více psychologicky, emocionalně a morálně vykreslen jako zabiják, lterý ze samého zabíjení přepl do pradávného módu predátora a čistého přírodního zákona bez morálky dobra a zla, zatím co by po něm šel jeho učitel, válečný hrdina oddaný službě své zemi a taky nejspíš magor. Oba bez morálky, oba trošku jiní. Film každopádně trošku připomíná prvního Ramba, ale zpracováno je to podstatně hůř - osobně bych řekl, že je to film zbytečný, čímž ho považuji za zavržitelný. Celé to v té sestavě navíc blbě působí. Dědek (Jones), který zabijáka vycvičil, je nyní pověřen ho lovit a předvádí fyzické výkony jako týpek na vrcholu fyzických sil (Del Toro) a ačkoliv herec sotva běží, tak se mu daří držet krok a taky přežívá nepřežitelné.
Starodmódní chladná oldschoolová two-men show, bez triků a efektů, plíživě pomalá, psychologicky rozebírající, oku lahodící a do sedadel přibíjející. Ostře vykreslené kontury vztahu otec-syn (učitel-žák) nafukují plochou akční báchorku do třetího (perfektně mrazivě atmosferického) rozměru a povyšují ji nad všechny mainstreamové koktejlovky současné produkce. Rambo by měl určitě radost.
Co to mělo být? Větší zklamání už jsem teda dlouho nezažil.. Jak Jones tak Del Toro jsou mojí oblíbenci, ale tohle co tady Fiedkin předvedl nemá obdoby.. Už můj spící otecko, kterej usnul po prvních 10 minutách a vzbudil se se závěrečnýma titulkama řekl: "to bylo nějaký jalový, ne" a taky že jo.. :-) P.S. čekal jsem od toho příliš, a proto jediný co mě uspokojilo byla scéna, kdy Jones stopuje Tora v lese.. Což je tedy docela málo od oskarovýcho režiséra.. :-/