Recenze filmu Dotek zla

77%

Komentáře a recenze 10

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 095 bodů
8
Velice kvalitní klasika žánru noir s propracovaným scénářem, výbornými herci a jak je u Wellesových filmů zvykem, výbornou vizuální stránkou.
Pete69
Pete69
33 754 bodů
7
Čekal jsem od jednoho z nejoceňovanějšího filmu ještě více oceňovaného režiséra o něco více. Problém je v průměrném, nebo mírně nadprůměrném scénáři, který není v žádném případě bombastický. Krásná je kamera, dobrá režie je znát, vytloukla z minima maximum. Je to příjemný a kvalitní detektivní Film Noir, ale u mě "jen" za 70%.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
9
Dotek zla nabízí všechny prvky populárního žánru, který ovšem Welles vylepšuje o nápadité střihy, snové sekvence a některé opravdu psychologicky hutné momenty. Černobílá kamera Russela Mettyho skvěle pracuje s hrou světla a stínu. Scény znásilnění a vraždy v hotelu jsou dodnes zneklidňující. Velmi zajímavé jsou scény únosu Susan, které posloužily pro současnou vlnu moderních horrorů. Zvláštní uznání si musí zasloužit Henry Mancini, jehož latinsko-americké rytmy k tématu velmi dobře pasují a rozhodně nejsou fádně samoúčelné.
lamps
lamps
15 355 bodů
6.5
Zklamání. Detektivní příběh mě nedokázal po celou dobu dostatečně vtáhnout a kromě nepřehlédnutelného Orsona Wellese jsem nezaznamenal skoro nic, co by nějak výrazněji utkvělo v paměti.
avenis
avenis
12 362 bodů
8
Od Orsona Wellese jsem viděla jen Občan Kane a proto v tomto filmu poznávám stejný rukopis., zjevně inspirovaných Hichcockem. Opět lituju, že chybí dabing, protože dialogů je spousta a tak mi uniká hodně nádherných a propracovaných záběrů. Je to dílo v černobílé kvalitě, ale zjevně po digitální renovaci, takže nádhera. Marlene Dietrich ve vedlejší roli, ale stále tajemná a krásná.
Klajnik
Klajnik
9 246 bodů
3
Viděl jsem verzi z devadesátek, která byla sestříhána podle poznámek Orsona Wellese, které sepsal po shlédnutí sestřihu, které udělalo studio poté, co mu film vzalo. Je zajímavý, že když Welles dostal kompletní volnost, tak natočil jeden z nejopěvovanějších filmů všech dob, ale studia mu v dalších projektech stejně furt házela klacky pod nohy. Tenhle film má atmosféru - ten noir z toho sálá. Film je to plnej živoucnosti > zajímavýho záběrování, kamerových nájezdů, střihu i blocking a Wellesův protagonista je skvěle zahranej - onen hereckej projev má prostě hloubku a vyčnívá. Zároveň mi ale bylo úplně jedno, co se ve filmu řešilo a jak to s postavami dopadne. Aby to na mě mělo dopad, potřeboval bych rozpracovanější příběh, motivy, postavy (jejich charisma i psychologii) i vztahy mezi nimi: Napsal bych lepší dynamiku manželskému páru, protože když mě postavy baví, když mě baví jejich vzájemné dialogy, tak mi na nich i záleží. Dále bych věnoval víc prostoru vztahu Wellesova policejního kapitána a jeho oddaného seržanta, protože kdybych do jejich vztahu měl větší vzhled, tak by na mě konec mohl i zapůsobit tragicky - takhle si sice racionálně uvědomuju, že tragický je, ale nic z toho... Built up a pay off, víme?
junxi91
junxi91
6 913 bodů
8
Zajímavý film o jednom bombovém incidentu na mexicko-americké hranici a jeho důsledcích pro mexického policistu, který tam byl zrovna na líbánkách se svou brutálně sexy manželkou. Na hranici tedy exploduje časovaná bomba nastražená ve vozidle a zabije staršího bohtaého chlápka a jeho mladou přítelkyni. Zároveň je zde mexický zvláštní prokurátor jménem Miguel Vargas, který zde zrovna tráví líbánky se svou krásnou novomanželkou Susie. Vyšetřování vede starý tlustý a zkušený policejní kapitán Hank Quinlan se svým fanaticky oddaným asistentem Petem Menziem. Quinlan je léčící se alkoholik, bigot, který nesnáší Mexičany a má protetickou nohou, ve které sídlí jeho instinkt. Noha ho začne svrbět vždycky, když narazí na zločince. Do výbuchu bomby zaplete mladého Mexičana jménem Sanchez, který se tajně oženil s dcerou chlápka, kterému vybouchlo auto. Během výslechu v Sanchezově bytě najde starý fízl dva dynamity v krabici od bot, ačkoliv těsně před tím byla prázdná, jak si všimnul Vargas. A tak začíná mít podezření, že mnoho z jeho předchozích případů, kde cítil svůj instinkt, bylo podobně zmanipulovaných. Nasraný Quinlan tohle obvinění odmítá. Dále je zde jistý podnik „strýčka“ Joe Grandiho, vůdce zločinecké rodiny, kterou vyšetřuje Vargas. Spojí se s Quinlanem proti Vargasovi, a policajta na svou stranu dostane tím, že na něj chrstne chlast, čímž prolomí jeho střízlivost. Grandi nařídí svým mužům, aby odchytili a omámili Susie nelegální marihuanou. Nejprve jí tedy terorizují v hotelu na americké straně hranice, pak ji nechají načichnout kouřem z konopí a v bezvědomí ji zamknou na hotelovém pokoji. Quinlan následně uškrtí Grandiho a jeho tělo nechá vedle Suzie, ale díky své opilosti a únavě tam zapomene také svou hůl. Suzie se pak probudí a volá o pomoc, a tak dorazí policie, která jí zatkne za vraždu. Nicméně, Pete Menzies najde v pokoji Quinlanovu hůl, a tak pochopí, že vrahem je ve skutečnosti jeho velitel. Vargas pochopí, o co tady celou dobu jde a jak Quinlan manipuloval s důkazy, aby zvítězila jeho "spravedlnost". Dá se dohromady s Menziesem a společně se rozhodnou usvědčit toho tlustého zmetka díky mikrofinu a magnetofonu. To vede k napínavé závěrečné scéně na mostě a pod mostem, během které toho tlustého bastarda usvědčí, ale zadarmo to nebude. Tak aspoň se Vargas sejde se svou krásnou ženuškou...Jo, byl to dobrý noir, ve kterém nechybělo nic, co by měla pořádná detektivka mít.
Gianni_B
Gianni_B
1 108 bodů
10
NOIR FILM FESTIVAL 2015.
lord
lord
423 bodů
8
Dotek zla asi v TV hned tak neuvidíte, je to velmi stará noir klasika. Člověk, který film bude poměřovat pohledem dnešních moderních movies bude asi zklamán. Ovšem pokud se na něj zkusíte dívat očima té doby jistě vás zaujme. Temnost černobílého filmu správně doplňuje temnost a černobílost příběhu. Dávám 80%, scénář pro mě nebyl úplně vyladěný.
Smazaný uživatel
0 bodů
10
Dokonalá filmařina, jaké byl schopný jen Orson Welles. Už úvodní scéna natočená na jeden záběr naprosto vtahuje. Technická velikost spojená s perfektním noirovým příběhem, dravé tempo, drsné a přitom plné cynicky vtipných momentů.