Recenze filmu Takoví normální zabijáci

71%

Komentáře a recenze 21

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
8
Scénář od Tarantina je patrný v každé scéně a i když se režie sám nechopil,tak výsledek stojí za to. Oliver Stone vsadil na videoklipovou režii ve které nechybí šílený střih a různé kamerové experimenty. Tohle všechno dokresluje celkové vyznění filmu,který je výbornou satirou na masmédia kde může být hvězdou i obyčejný vrah (ehm neděje se to právě i u nás)a také oslavou násilí. Film si nebere žádné servítky a je plný krve a wtf momentů. Snímek není pro každého,ale cílová skupina bude nadšená.
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
4
Satira, kontroverze, oslava násilí, kritika médií. Film, který má mnoho výkladů ale pro mě se jednalo o nezajímavou nudu, kde mě bavil jen Woody, utržený že řetězu...
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 587 bodů
10
Námět tohoto neobvykle brutálního snímku? Dvě oběti traumatizovaného dětství se stávají psychopatickými sériovými vrahy a milovníky veřejnosti vlivem nezodpovědné prezentace masmédií. A tím je řečeno vše. Děj se týká Mickeyho a Mallory jedoucích napříč Amerikou zanechávajíc za sebou mrtvé. Jsou vnitřně tak zmatení, že nedokáží určit, zda žijí ve videohře, v televizním sitcomu či v animovaném hororovém komiksu. Vše se jim prolíná a vše vypadá jako skutečné. Řídí rozeznatelné auto, mají nekonečnou zásobu munice, postupně se stávají slavnými. Denně jsou na obrazovkách televizí, jsou na obálkách novin a časopisů a přesto zůstávají nepolapitelní. Jednoho dne je jejich vražedná pouť přeci jen nakonec přerušena a následně nastane něco, od čeho slabé povahy odvrátí oči. Prostředí věznice, moderátor se svou reality show využívajíc popularity Mickeyho a vězeňská vzpoura, při kterém nezůstane nic suchá. Psychedeličnost snímku jako celku je cíleně zásadní ke správnému uchopení stavu věci. Je to výkřik světa o pomoc, který se zbláznil. Je to cílená kritika médií oslavující svou mediální prezentací takovéto činy v zájmu své popularity a hlavně zisku. Film je tak drsnější než by se zdálo. Gore je tu skutečně více než dost. K tomu napomáhá technika flash editace crosscuttingu od barvy k černobílé, od videa k celuloidu, od virtuální reality k teroru. Oliver Stone se opět tímto trefil do černého, čímž, ostatně jako vždy, rozvířil veřejné vlny. Tímto snímkem vydává prohlášení o americké mysli a k přesvědčení si vypomáhá dvěma hodinama kaleidoskopické brutality k dosažení daného poselství. Na scénáři mimo jiné spolupracoval i Quentin Tarantino a těžko říct, jestli koncepce filmu je taková, jak si on sám představoval. Je jasné, že v jeho režii by byl film jiný i když o prezentaci brutality v jeho filmech už víme také své. Snímek je po divácké stránce těžko uchopitelný, ale svojí výpovědí je skutečně jak rána pěstí na solar. Oliver Stone je takovými snímky pověstný. Vždy dokázal každým svým počinem rozpoutat debatu. A tímto rozpoutal debatu nemalou. Film pomalu stárne, ale jeho výpověď je naopak stále živá. Známe to všichni. Někde se něco stane, někde někdo někoho přepadne, někde někdo někoho zabije a media to den co den veřejnosti předhazuje a spokojeně vydělává. V zájmu však není oběť, ale právě ten pachatel. Slovo celebrita se tímto dostalo na zcela jiný level. Film vlivem podané filozofie skutečně k velkému zamyšlení.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Roztomilé samoúčelné nic, na které se hrozně pěkně kouká. Nevím, jestli si Stone myslel, že je tímto filmem nějak hlubokomyslný nebo cynicky trefný - i kdyby si to myslel, tak se mu to nepovedlo, ale Zabijákům to beztak nechybí - je to prostě drsná zábava, co se nesmí brát vážně. Jako takový ten film umím ocenit. Nicméně přemýšlet nad ním odmítám, to by dopadlo pro Stonea špatně.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
Klasika a styl, s jakým je to natočený, je nezapomenutelná klasika a styl. Herecké místy přehrávání tak zapadá do všech nadsazených situací a rozmnožuje sféry divákova myšlení o hlubokonesmyslnou úroveň. Ono je to v podstatě furt o jednom a tom samým, ale je to podaný tak zajímavě, že se člověk nestihne začít nudit. Někomu to sedne (mě), někomu ne, ale to je holt život a život je kuna. Ano, slyšeli jste správně, kuna. Natural Born Kuna. Tak po 10 letech jsem to skouknul znovu a už to není takovej odvaz. Mám z toho trochu rozporuplnej pocit, hlavně kvůli tomu, že i když je v tom Oliver Stone, Tarantino by to určitě natočil líp. Mickey a Mallory (Harrelson + Lewis) jsou super, Scagnetti je parádně sviňskej, ale Dwight McClusky (Tommy Lee Jones) je dokonalej. Zahrál to fakt úplně sviňsky skvěle, nezapomenutelná postava. Teda oni jsou všichni nezapomenutelní, i ten Robert Downey Jr. A ty vězeňská jatka, to je naprosto zdrcující masakr! PS: takhle dlouhej OST list jsem snad nikdy předtím ani potom neviděl.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
6.5
Pod Tarantinovu hlášku, kdyby mi ten scénář aspoň ukrad se nelze než podepsat. Aneb jak zprznit úchylnou černou komedii v poněkud brutálního kočkopsa, který má dost přemrštěnou délku a antihrdiny, kteří mě svým pobytem na plátně upřímně štvali. Celé to hýří nápady, ale je vidět, že tahle záležitost vznikla na drogách. Never more.
lamps
lamps
15 317 bodů
7.5
O tom filmu si každý může myslet cokoli, ale ten prostý fakt, totiž že je to sakra dobře a stylově natočeno, už stejně nikdo nevyvrátí. Příběh od velkého QT (úprav mohlo být třeba milion, ale původní myšlenka je přeci od něj), všehoschopný Oliver Stone za kamerou, Woody Harrelson a Juliette Lewis jako populární masoví vrazi a Tommy Lee Jones v roli šíleného ředitele věznice? No nežerte to. Zvlášť když celý příběh je takovou režisérskou exhibicí, která se snad ani nedá popsat, a směsicí tolika skvělých a nápaditých scén, že chybějící logika či meze únosnosti je to poslední, co může obyčejného diváka zajímat. Je sice pravda, že to celé může být dokonale inspirativní, ale kdo má všech pět pohromadě, tak musí vědět, že je to jen hodně odvážná satira a nehledat za tím něco špatného. V závěru se to přeci jen zvrtlo ve velkou šílenost, ale jinak nemohu opravdu říci ani slovo negativního. Ostatně i ten závěr byl tak zábavný, že ještě teď se mi při vzpomínce na rozcuchaného Jonese a šílejícího Downeyho rozlévá po tváři slastný úsměv.
ZkuKol
12 290 bodů
10
Ano v tomto díle zvítězila forma nad obsahem, ale vůbec to nevadí (alespoň mně ne). Právě naopak!!!
JosefTomas
JosefTomas
9 986 bodů
6
Popravdě, nechápu, jaké poselství tento film měl mít. Možná, "zabíjej všechny jen tak a stejně tě nikdo nechytne" nebo "Zabíjení je švanda, tak seber pistoli a postřílej koho můžeš". Ne, tady fakt nevidím pozitivum příběhu, docela mě zajímá, co s tím měl v plánu Tarantino, ale popravdě, ani vzdáleně se mu to nepodobá. To už raději tu Pravdivou romanci, tam alespoň jsem fandil hlavním hrdinům, přestože to nebyli žádní klaďasové. Tady koukáte 2 hodiny na pár psychopatů, kteří vystřílí cokoliv a nic jim není svaté. Možná jen oni. Ale pokud film vznikl, aby na násilí upozornil, tak to je teda ale dost debilně natočené. Nakonec ale nějaké pozitivum. Finále je opravdu komorně velkolepé a dialogy (hlavně ten mezi Downeym a Harrelsonem) fantastické. Celková stylizace ale působí nudně a ani tolik střihů nedokáže posouvat děj tak kupředu, aby se divák ze začátku nenudil. Za mě 60%
Klajnik
Klajnik
8 955 bodů
4
Když na to teď vzpomínám, přišlo mi že v mnoho částí filmu nemá větší význam, čímž se průběh děje stává pokulhávajícím. Demonstruji to na přepisu jedné části filmu: Zabijákům dojde benzín vprostřed pouště, ale narazí na indiána, který palivo možná má. Indián prý na Mickeyho čekal, jelikož se mu před 10 lety zdálo o démonovi. nechá ho u sebe přespat, čímž se ohrozí, ačkoliv přišel o ženu a měl by tu být pro svého malého syna. Mickey indiána omylem zastřelí ze spánku, čímž vznikne hádka s Mallory, která uteče ven, kde jsou z neznámého důvodu na každym kroku chřestýši. Oba jsou uštknuti, ale podaří se jim dojet do města, kde v supermarketu hledaj protijed. Tam jsou chyceni policií a přesunuti do vězení, kde probíhá poslední aktu filmu. Nevadilo by mi, že film nemá výraznější příběhovej oblouk. klidně bych se díval jen na to, jak dva magoři brázdí Amerikou a zabijí, kdyby průběh jednotlivých pasáží byl obsahově pestrej nebo dialogově vypiplanější. Většinou se však nic moc nestane. Kupříkladu Mallory, která tak miluje Mickeyho, se nastaví nějakému týpkovi u benzínky. Ten na to přistoupí a snaží se ji ojet, ale na si to rozmyslí ještě než ho do ní strčí a zastřelí ho. Nepřišlo mi to dostatečně uspokojivé/výživné (jistě by toho šlo vysekat víc) a teď snad nejsem jediný, komu to při bližším zkoumání přijde plytké a nudné. Takové to je, ač to tvůrce zastírá rychlým střihem, střídáním barevných filtrů. Uznávám, že občas se nějakej záběr docela povede. Občas to vypadá docela sexy a prostě punk a celé je to tak crazy, avšak nedokážu se zbavit dojmu, že je to levný a obsahově špatný. Výjimkou je sitcomová pasáž z Malloryina domu. Jediná scéna, u které jsem se skvěle bavil. Kéž by to celé bylo jen o tom úchylném fotrovi. Mimo to je to ale bída. Nedivím se, že pod tím Tarantino nechtěl být podepsán. Jeho dialogy bývají brilantní a scény, které napíše, bývají bravurně vygradované. Není mi tedy zatěžko uvěřit, že byl nasranej, když viděl, do jaký břečky to Stone nechal přepsat. Myslím, že jinak bych tu měl skvělej film.