Psychologická hra dvou mužů v jedné honosné usedlosti plné různých moderních udělátek. Konverzační počin, ale s tak silnými dialogy, že být na místě jednoho z nich, asi bych to neustál. Jedná se o remake, který jsem prozatím neměl možnost shlédnout, a tak nemohu porovnat. Každopádně s jistým ohledem ke klasice můžu usoudit, že je to herecký koncert obou představitelů, kteří ze sebe vytlačili vše. Dějství, spíše hodící se na divadelní prkna, je dramatizováno i k použití na filmové plátno, což nebývá jednoduché, ale zdařilo se. Příběh diváka chytne a už nepustí. Tragický příběh skoro jak od Shakespearea. Festivalové úspěchy budiž toho důkazem.
Bylo to umělý, nevěřil jsem tomu ani vocas na koncu páteře. Nevěřil jsem tomu ani vymáčklej jebák. Nevěřil jsem tomu dokonce ani mrtvou sardinku s mejkapem, kdyby tam nějaká byla. Herci to zahráli dobře, to nemohu říct (sorry, je to parafráze na cimrmanovo Učí se dobře, to nemohu říct. Ve skutečnosti to ale zahráli dobře). Každopádně mě to odradilo od toho, abych se podíval na původní kousek s Olivierem.
Stejně jako v případě Dne, kdy se zastavila Země, jsem si před shlédnutím remaku pustil i originál, v tomto případě to bylo moje první setkání. Hodnocení je v tomto případě docela přesné - remake je o dost horší než originál. Snad jediným bodem, ve kterém remake svého předchůdce předčí, je maskování - detektiv opravdu není poznat, kromě toho se kamera dlouhou dobu vyhýbá jeho obličeji a i pak jej zabírá často ve velikých detailech. Docela mě zarazila stopáž - zatímco původní film na téměř sto čtyřiceti minutách buduje napětí, zde probíhá vše příliš rychle a nemá ten správný psychologický ani emoční dopad. Ke sterilitě filmu přispívá i prostředí - zatímco původní scéna byla přeplácaná všelijakými automatony, zde jsou stěny i pokoje obecně zcela vybydlené a svícení je krajně nepříjemné - ta rotující světla se spíš hodí na diskotéku nebo do klubu než do obýváku. Nejhůře je zpracovaná část poslední - jestli v prvních dvou částech filmu měl originál jen o malinko navrch, v závěrečné části zůstává remake daleko pozadu - hra na kočku a na myš zde dosahuje maximální intenzity a rozhodně vyžadovala od "starého" nepoměrně více pohybu než to, co předvedl Michael Caine.
Originál jsem neviděl, ale řekl bych, že asi dopadl značně lépe než tento nudný a chladný snímek. Oba protagonisté se sice snaží hrát co to jde, ale někdy to prostě nestačí. Dialogy jsou nezajímavé a celé si to hraje na inteligentní film, přičemž logika se z filmu vytrácí časem čím dál víc. A Kenneth Branagh to celé zrežíroval naprosto bez nápadů a i když to má celkem krátkou stopáž, tak jsem se ukrutně nudil. Aspoň, že ty hrátky s kamerou byly občas zajímavé.50%
Byla to hrozná nuda, spoustu dialogů a vůbec žádná akce. Popravdě ani nevím o co tam vlastně šlo. Unikla mi pointa celého filmu. Tu hvězdu dávám akorát za použitou techniku ve filmu a taky za tu masku. V maskérně si určitě dali práci, aby z Juda udělali jiného člověka, který to potom ze sebe prostě serve a zapije to vodkou.
Velmy povedený thriller ktery vas ani na chvily nepustí má skvěle stylizovanou hudbu a původ z divadla opravdu neututlá opravdu vás skvěle dostane i konec a naprosto parádní výkony Juda Lawa a Michaela Caina jsou až dechberoucně děsivé.
Má to být hra na kočku a na myš, ale ty role se (zřejmě) střídají a to tak málo zřejmě, že jsem vlastně až do konce netušil kdo si hraje s kým a byl jsem víc zmatený, než zaujatý.