Recenze filmu Povídky z New Yorku

63%

Komentáře a recenze 5

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
6
Scorseseho úvod vynikající (80%), Coppolův prostředek slabý (30%) a Allenův konec, typicky Allenovsky komický (60%). Když to spočítáme ... průměr.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
2
Tak, vezmu to popořadě - Scorseseho Life Lessons byly z herecké stránky ucházející, obzvlášť Nolte to zahrál dobře a Roseana Arquette zas skvěle vypadala. Ale to umělecké cosi, co se tam furt motalo, ty čmáranice štětcem, to asi nikdy nepochopím, co je v tom za umění. A stejně tak jsem nepochopil, co touhle povídkou chtěl Scorsese říct. Bylo to dost o ničem - vidím tady tu podobnost mezi obrazy a tím příběhem - že to nemůžu pokládat za umění. Ale aspoň to nebyla taková sračka, jaká následovala potom. Coppola natočil takovou jakousi podivnou kravinu, kde jakási rozmazlená zbohatlická spratek vymejšlí kraviny, je hrozně rozumná a chová se jak dospělá. Takhle trapnou a divnou si představuju Sofiu Coppola, která k tomu spolupsala scénář. Jinak ty kostýmy, mám takovej dojem, že v tom taky měla Sofia Coppola prsty, protože to je přesně její styl. Bohužel zde trapnej. Nakonec docela pobavil Woody Allen, jehož povídka byla nejlepší. Tím neříkám, že to bylo bůhvíco, ale aspoň jsem se zasmál. Ještě že to vše bylo tak krátké, ale v podstatě zbytečnej počin. Za Scorseseho 1*, za Coppolu 0, za Allena 2, takže výsledná 1 hvězda...
hrumsrt
hrumsrt
10 906 bodů
6
Velcí muži (a žena) filmové tvorby se dali dohromady, aby divákům nadělili tohle jedinečné spojení svých vlastní krátkých příběhů. Nevím proč, ale asi samostatně by se to tak neprodávalo.. Úvodní Scorseseho příběh je to, proč jsem k snímku přišel, ale vlastně mi nabídl ze všech nejméně. Propisuje se do něj chytající krize středního věku. A nakonec jde mnohem víc o technické cvičení, než o cokoli promyšlenějšího.. Prostřední příběh patřil duu Coppolových, i proto je na něm nejvíc vidět, že vzniká mnohem víc pro samotnou práci, než pro výsledek, na kterém se to taky následně podepsalo.. Naštěstí je tu ale třetí a finální příběh, který dostal do rukou Woody Allen. A ten servírujíc absurdní případ jednoho oidipovského komplexu zachraňuje pověst celého tohohle potenciálně jedinečného projektu.. No, myslím, že by se všichni tři (pořád na tebe zapomínám Sofie) bez tohohle obešli.. 60%
Klajnik
Klajnik
9 194 bodů
7
Tři vztahové povídky z prostředí New Yorku od třech výrazných filmařů své doby. Všechny tři mě bavily, i když každá je jiná. Scorseseho první je o mezilidském zneužívání - o etablovaném malíři, jehož tvůrčí síly vybuzují turbulentní milenecké vztahy. Coppolova druhá vykresluje NYC jako poněkud kouzelné a roztodivné místo z pohledu výřečné malé holky z vyšší třídy. Woodyho třetí je zase velmi humoristická a jejím protagonistou je malý neurotický Žid, který nemá vyřešený vztah s vlastní matkou, která ho furt peskuje a vypráví na potkání lidem, jak se jako malej počůrával.
Hebda
3 232 bodů
6
Tak pěkně popořadě. Scorsese zkusil udělat něco zajímavého, ale nedotáhl to do konce. Spousta hudby, malování, dialogy o lásce a přiměřené tempo pro naši schopnost empatie do psychologických operací hlavní dvojce, to vše je pěkné, ale v klimaxu nějak Životní lekce nic moc negraduje a především nikam nevede. Scorsese si chtěl patrně pouze zkusit jak mu povídková stopáž bude vyhovovat a docela mu to vyšlo, nicméně nějaké ALE tam pořád zůstává. Coppola. Co napsat o Zoe? Snad jenom, že větší paskvil už ani nejde vymyslet. Chaos, trapnost, divnost, to vše by mě normálně bralo, ale musím vidět, že pod těmi záběry opravdu bují něco jiného, než pouze záběry samy o sobě. Zkrátka neskutečná volovina, nehledě na to, že finále filmu signalizující, že rodinka typu PANEBOŽE je opět pohromadě jaksi postrádá smysl, pokud se odehrává v Řecku a nikoliv v New Yorku, název celého snímku je Povídky z New Yorku doprdele, tak proč zakončovat povídku v cizině? Hrůza! No a Woody Allen to celé maličko zachraňuje, nicméně 45 minut je pro něj zoufale málo, aby dokázal vykonstruovat naprosto komplexní film se vším všudy co na něm máme rádi a co dostává do všech svých filmů. Abych to nějak zesumarizoval, dodám snad jen to, že jako celek působí New York Stories jako schizofrenický patvar a každý z trojice velkých režisérů by se měl držet celovečerních záležitostí a přestat se snažit hustit něco, co prostě a zkrátka hustit nejde.