Jedno z nejznámějších a nejpovedenějších zpracování osudů známého sukničkáře Valmonta. Skvělá výprava, (převážně úchvatné dobové kostýmy) bezchybná režie a převážně dokonalé herecké obsazení, to je to oč tu běží.
Když srovnám s Valmontem, tak je to dosti podobná kvalita. Děj je opět trošku roztahaný, zde je tempo neměnné a chvílemi až ukolébává. Moc dobrá výprava a skvělý výkon Johna Malkoviche. Film je celkově skvěle obsazený a každý z herců pomáhá filmu svým kvalitním výkonem. Lehchtivé zhýralé šlechtické pletichářské drama.
Je jasné, že existují i role, které musí hrát hnusné herečky - zářným příkladem toho je Glenn Close - ta by si klidně mohla hnusem vytapetovat ložnici, protože vypadala jak ten měňavec (Rene Auberjonois) ze Star Treku: Hlubový vesmír devět. Opakem jejího škaredého vzezření byla Uma Thurman, která tady dokonce pro slintaly odhalila kvalitní poprsí - a ne žádnej letmej záběr, ale pěkně bez studu. A John Malkovich coby zhýralej prevít hraje geniálně a dokáže taky být pěkně slizskej. Co se týká děje, tak tady není co vytknout - tohle jsou prostě intriky na té nejprofesionálnější úrovni. Ale to je velká zásluha předlohy. Ve filmu mi trochu chyběly motivace jednotlivých postav a trochu mě to nudilo, ale jinak to byl parádní skandální náhled do doby, ve které se to odehrávalo.
Viděl jsem tři verze tohoto zajímavého příběhu o zkažených lidech a musím říct, že kdyby Forman měl k dispozici tento ansámbl, tak měl lepší film on. Nebezpečné známosti by zase potřebovali lepšího režiséra. Netvrdím, že je to špatné, ale místy jsem se i nudil, každopádně herci jsou bravurní a Malkovich nemá chybu. Glenn Close je tu rozhodně na Oskara. Nakonec se až na podruhé ukázalo, že film hodně shazoval český dabing. V originále výrazně lepší. A Michelle Pfeiffer! Však víte co.
Film Johna Malkoviche, skupinky kostymérů a až potom Stephena Frearse. Erotické napětí a dobovost z příběhu místy přímo sálá, ale emocionálně je vyprávění přesto většinou chladné... Pokud ale nevíte, kdo je nějaký Valmont, tenhle snímek je pro vás tou správnou a nejdůvěrnější seznamkou.
Nechápu, proč se některé filmy točí neustále znovu a znovu, i když už zfilmované byly! Sem tam hluchá pasáž (zejména v první polovině), historické intriky, které zavánějí červenou knihovnou. Nudný děj, otřesné obsazení. Osobně si myslím, že se "Nebezpečným známostem" (ať už v jakémkoliv provedení) věnuje víc pozornosti, než si zaslouží.
Vizuálně dobře zpracovaná adaptace románu Choderlos de Laclose: Nebezpečné známosti. Kostýmy, zámky, a zahrady se povedly a vracejí diváka do Francie konce 18. století před revolucí. Prostředí zkažené, líné a znuděné aristokracie, která se zajímá jen o svůj vzhled, bohatsví, postavení, milostné pletky a sex. Nemusejí chodit do práce, starat se o dům ani o rodinu, a tak si jen užívají a naplňují své choutky. Stará manipulativní mrcha markýza de Mertuil se chce pomstít svému bývalému milenci hraběti de Bastide, který nedávno ukončil jejich vztah a ona si tam musela najít nového milence. A jak lépe se pomstít než, že nechá svést jeho mladou krásnou panenskou snoubenku Cécile de Volanges? Mertuile spřádá plán se svůdcem, chlípníkem a bezzásadovým floutkem Vikomtem de Valmontem, který je také její bývalý milenec. Vikomtovi nedělá problém svést jakoukoliv ženu, a odpověď „ne“ pro něj nic neznamená. Valmont má však momentálně v plánu svést madame de Tourvel, také mladou krásnou ženu a manželku poslance parlamentu, která je nyní hostem u Valmontovy tedy, madame de Rosemonde. Mertuil je pobavena Valmontovým cynismem a sváděním počestné věřící ženy, a tak zvyšuje sázku. Pokud se to Valmontovy povede, pak se s ním ta stará rašple sama vyspí. Valmont nikdy neodmítne výzvu a jde do toho. Tourvelse však nenechá jen tak svést, a tak Valmost úkoluje svého pážete Azolana, aby svedl Tourvelinu služebnou Julii a získal přístup k její korespondenci. Jeden z dopisů je od matky Cécile a zároveň sestřenice markýzy de Merteuile, madame de Volagnes, která varuje Tourvel před nečestným Valmontem. Ten se po tomto zjištění rozhodne jako pomstu madame de Volagnes svést Cécile. Cécile se v opeře seznámí s mladým a krásným rytířem Raphaelem Dancenym, který jí se stane jejím učitelem hry na klavír. Zamilují se do sebe, ale Mertuil jim nepřeje, protože Danceny je šlechtic nižšího postavení, naivní, mladý a nijak zvlášť bohatý. Valmont pod záminkou tajného předávání dopisů Cécile bez jejich předchozího čtení získá přístup do její ložnice. Jednoho krásného večera ji sexuálně napadne, a ona se mu nakonec i přes odpor podvolí a nechá se opíchat. Cécile pak zůstává zavřena ve svých komnatách pod záminkou nemoci a pak se naivně svěří Mertuile v přesvědčení, že jí na ni záleží. Mertuile začne zaučovat Cécile v tom, že by jako mladá žena měla využívat všech milenců, které může získat ve společnosti tak represivní vůči ženám. Prostě by měla využívat svou mladost a krásu a spát s vysoce postavenými muži. A tak se Valmont stane sexuálním učitelem mladé Cécile a Cécile ukáže během jedné scény také své krásné mladé kozi. Merteuilová si zase začne románek s mladým zajíčkem Dancenym. Po souloži s Valmontem Cécile otěhotní a pak potratí. Mezitím Valmont užene Tourvele, ale zároveň se do ní zamiluje, což vzbudí v Merteuil žárlivost, výsměch a odmítnutí jejich dohody. Valmont se tak musí s Turvele rozejít a při tom neustále opakuje, že je to „zcela mimo jeho kontrolu“. Tourvelová se zhroutí a stáhne se do kláštera, kde onemocní a pomalu umírá. Mertuil však stále odmítá dodržet dohodu, vyhlásí Valmontovi válku a informuje Dancenyho o tom, že Valmont spal s Cécile. Danceny vyzve Valmonta k souboji, který Valmont prohraje a nabodne se na meč, ale před svou smrtí chce, aby se Tourvele dozvěděla o jeho skutečných citech k ní, varuje ho před zlou Mertuile a také předá Dancenymu sbírku jejich intimních dopisů, které má veřejně rozeslat. A tím vlastně dojde ke společenské smrti té mrchy, kterou vypískají v pařížské opeře, a tak si Mertuile na konci filmu smývá make-up. Film je tedy o rozpustilé, znuděné a zhýralé pařížské aristokracii, jejíž dva členové si tak dlouho zahrávají s city ostatních, až na to po zásluze doplatí.
Čistokrvná intrigánska dráma s perfektným scenárom, ktorého hravé metaforické dialógy s prenesením do zdvorilostnej reči historického Francúzska vrátane skvelého hereckého podania ešte umocňujú krutosť a výslednú emóciu odporu. Obsahovo je to nadčasový film o ľudskej ješitnosti, aktuálny v každodennom živote, s trpko-sladkým záverom. Ak tu niečo pokulháva, tak je to hudba, nakoľko som si ju ani nevšimla. Inak, bez mihnutia oka, výborná päťhviezdičková záležitosť.