Megalopolis nebyl první. V Hollywoodu si už před 20 lety vymysleli kritika, aby chválil braky
Tehdy samozřejmě ještě nebyla ve hře umělá inteligence, nešlo tedy o nezáměrný a politováníhodný omyl jako (nejspíš) v případě Megalopolis. Studio Columbia Pictures se záměrně uchýlilo k neférovým cestám, jak promovat své novinky zahrnující jedno jméno, které kritická obec příliš neuznává – totiž herce Roba Schneidera.
Nyní šedesátiletý komik se po štaci ve skečovém pořadu Saturday Night Live proslavil hlavně vedlejšími rolemi v hrubozrnných řachandách Adama Sandlera jako 50x a stále poprvé, Klik - život na dálkové ovládání nebo Trestná lavice. Jeho nejvýraznějšími počiny byla přisprostlá komedie Deuce Bigalow: Dobrej striptér a její pokračování s podtitulem Evropský gigolo. Hlavní roli si zahrál také ve sci-fi legrácce Zvíře z roku 2001, spočívající v tom, že během experimentální operace je zraněnému muži transplantováno několik orgánů od zvířat, díky čemuž se z nešikovného policisty stává animálními pudy zmítaná bytost na hraně mezi člověkem a zvířetem.
Jde samozřejmě o záminku k tomu, aby Schneider mohl provádět spoustu nechutností, a není divu, že recenzenti si na něm smlsli; tedy až na jednoho. Jistý Dave Manning z connecticutských novin The Ridgefield Press označil Zvíře za „další úspěch“ ve Schneiderově kariéře. Jeho příznivé hodnocení se nepropsalo až do traileru k filmu, přesto jej studio Columbia v několika reklamách k filmu zmínilo.
V této době, tedy v roce 2000, Manning chválil i další kousky od Columbie v čele s thrillerem Vertical Limit, Verhovenovou podivně zvrhlou sci-fi Muž bez stínu či historickou epiku Patriot. Kritikovo počínání však nesedělo reportérům časopisu Newsweek, kteří investigativně u redakce The Ridgefield Press zjistili, že žádný Dave Manning neexistuje.
Ukázalo se, že jeden ze zaměstnanců korporace Sony (pod níž Columbia spadá) si recenzenta prachsprostě vymyslel a pojmenoval jej po jednom ze svých kamarádů. Tehdejší mluvčí Sony Susan Tick řekla, že to bylo „neuvěřitelné hloupé rozhodnutí, které všechny vyděsilo.“ Někteří zděšení fanoušci dokonce firmu žalovali a mimosoudní vyrovnání za klamavou reklamu stálo Sony minimálně jeden a čtvrt milionu dolarů, další peníze pak prý společnost poslala na charitu.
Z tohoto úsměvného případu tedy lze vyvodit nejen tenkou hranici mezi pravdou a smyšlenkou, jež snahy co nejefektivněji promovat nový snímek leckdy překročí, ale také ponaučení, že jakmile někdo chválí film s Robem Schneiderem, je třeba se mít na pozoru. Doufejme, že blížící se Megalopolis nabídne přece jen podnětnější podívanou…