Vystudoval Filozofickou fakultu UK, obor česká literatura. Poté byl zaměstnaný v deníku Večerní Praha. Na Barrandov nastoupil již v roce 1960 do tvůrčí skupiny Šebor-Bor. Tehdy mu bylo pouhých 27 let a ihned se pustil do spolupráce s Milošem Formanem. Jednalo se o adaptaci povídky Josefa Škvoreckého Eine kleine Jazzmusik. Natáčení bylo nakonec zakázáno, ale spolupráce s Formanem pokračovala na filmech Lásky jedné plavovlásky a Hoří, má panenko!
Po revoluci pak spolupracoval s Janem Svěrákem na Obecné škole, Koljovi, Tmavomodrém světě i Vratných lahvích. Na svém kontě má i pohádku Lotrando a Zubejda či válečný Tobruk od Václava Marhoula. Vždy v pozici pečlivého a citlivého dramaturga a konzultanta, co dobrého má zůstat a co zbytečného má jít pryč a jak lépe charakterizovat postavy a udržovat dějovou návaznost. Posledním vlastním tvůrčím počinem byl pak scénář k oceňovanému televiznímu filmu Zločin v Polné (2016) o hilsneriádě.