Vlci Pitt a Clooney si stále sednou. Mdlý film od Applu ale musí utáhnout úplně sami
Ano, rozhodnutí jablíčkové služby vyhnout se kinům samozřejmě souvisí i s faktem, že jejich předchozí tituly (Napoleon, Zabijáci rozkvetlého měsíce, Argylle) v kinech nezazářily. Apple tak na posílání svých snímků do kin v podstatě zanevřel a u nového filmového setkání Pitta s Clooneym se evidentně bál dalšího neveselého komerčního osudu. Což vzhledem k tomu, že náklady jinak poměrně komorního filmu kvůli astronomickým platům hlavní dvojice (oba dostali 35 milionů dolarů) i režiséra Jona Wattse (režisér Hollandových Spider-Manů si přišel na 15 milionů) vystřelily do nesmyslných výšin, bylo pravděpodobné. Vlci navíc svými kvalitami na stream dokonale sedí. Jedná se totiž o další rutinní spotřebku, jichž jsou platformy plné.
Sledujeme tak příběh dvou čističů – mužů, kteří se zaměřují na uklizení jakékoliv nelegální činnosti, včetně vraždy. Jeden takový, s tváří George Clooneyho, je povolán do luxusního hotelového apartmá, kam ho zavolá zoufalá prokurátorka. Nedopatřením se v její přítomnosti totiž zabil mladý muž a nešťastná žena samozřejmě nechce, aby jí tato nehoda zruinovala kariéru. Jenže za chvíli se v pokoji objevuje druhý čistič, jenž je pro změnu povolán majitelkou hotelu, která nechce na svém pozemku skandál a policii.
Oba hrdinové, jejichž jména se během filmu nikdy nedozvíme, proto musí spojit síly. Nebude to ale příliš jednoduché. Oba jsou totiž vlci samotáři a myslí si, že jsou nejlepšími ve svém oboru. Souboj eg se však začne komplikovat ve chvíli, kdy protagonisté na místě objeví velkou zásobu drog.
Když jen hvězdy nestačí
Už od prvních minut je pak jasné, jakou podívanou nám Jon Watts chtěl nabídnout. Snaží se totiž svézt na vlně old school kriminálek, které mají styl, drajv a zdobí je zejména dvě charismatické postavy a jejich nonšalantní i břitké pošťuchování. Chvílemi se mi dokonce zdálo, že chtějí být Vlci podobně styloví jako Dannyho parťáci, kteří zastihli Clooneyho i Pitta v nejlepší formě. Jenže ty dokázal doplnit Steven Soderbergh, taktéž ve své mistrné formě a jeho nápady, výtečné tempo, skvělý vizuál či hrátky s žánrem již tak chytlavý příběh a špičkové obsazení povýšily na ještě zábavnější úroveň.
Jenže Watts s ničím takovým nepřichází a jede v podstatě jen na půl plynu a o nápady či svěží pojetí kriminální komedie zde nezavadíte. Zde se jen vyplňuje žánrová škatulka tím nejfádnějším způsobem, a i když sázka na styl „jak ze staré školy“ občas přinese zaván hezké atmosféry, nikdy nedokáže režie zcela vtáhnout a vlastně ani konstantně zabavit.
Za což může jistě i dosti pomalé tempo a zejména velmi nezajímavý příběh, který z námětu o dvou nesourodých čističích nedokáže vytřískat dost napínavý či aspoň správně pohodový děj. Nevadilo by, že Vlci neobsahují prakticky žádnou akci či intenzivní moment a že jsou v podstatě jen sitcomem, v němž ústřední duo jednou za 20 minut změní lokaci. Problém je, že tyto interakce jsou zábavné jen v určitých momentech a i v těch světlejších chvílích se vyhrabou maximálně do mírného nadprůměru.
Sázka na hereckou jistotu
To ale rozhodně není vina Pitta ani Clooneyho, kteří ze svých postav ždímou maximum, mají mezi sebou zase perfektní chemii a svou nonšalantností a grácií utáhnou celý snímek i přesto, že tu vlastně nemají moc co hrát. O to víc zamrzí, že se jejich dialogy, které se skládají jen z neustálého hašteření a „poměřování penisů“ brzy okoukají a nic moc dalšího jejich slovní přestřelky nenabízí. Dialogy pak mnohdy působí, že byly vymýšleny za pochodu a tvůrci si s nimi mohli dát přeci jen větší péči.
Vlci tak sice nejsou totálním propadákem, na to Clooney s Pittem drží celek až příliš na nohou a sem tam publikum dokáže pobavit i povedenější fórek či zaujmout funkční soundtrack. Celý počin ale působí dojmem, že Watts a spol. tak moc sázeli na své hollywoodské hvězdy, že na nic jiného už zde ani nemysleli a vše ostatní (zejména nudný příběh) bylo pro ně na vedlejší koleji. Což se zkrátka nedá nazvat jinak než promarněnou šancí.
George Clooney a Brad Pitt si ve Vlcích odpracovali svůj standard a znovu potvrzují, že stále patří mezi největší štramáky Hollywoodu. Bohužel to ovšem dokazují ve snímku, jemuž chybí podstatně větší jiskra, drajv, nápaditost a více snahy vymanit se ze streamingového průměru. Jon Watts se mimo svět Marvelu dvakrát nepochlapil a servíruje spíše rutinní film, s nímž sice v chladném podzimu zabijete čas, brzy na něj ale zapomenete.