Upíří masakr se blíží. Nosferatu znepokojuje v hrozivém traileru, který vám nedá spát
Ještě před lety byl Eggers díky Majáku a hororu Čarodějnice zejména miláčkem cinefilů. Nekompromisním Seveřanem však udělal první výrazný krok směrem k mainstreamovému publiku. Tento směr by měl stvrdit právě děsivý Nosferatu, jenž nabídne nové pojetí filmového pokladu, přes sto let starého Upíra Nosferatu. V něm režisér Friedrich Wilhelm Murnau silně vycházel z Drákuly od Brama Stokera, nepodařilo se mu však sehnat práva, a tak světu představil hrůzostrašného hraběte Orloka.
Ze stejných základů bude vycházet i Eggers, jenž se bude soustředit na Orlokovu posedlost mladou ženou s tváří Lily-Rose Depp, která začíná mít hrozivé noční můry a v podstatě vyčkává, kdy si pro ni nový pán s tesáky a neostříhanými nehty přijde. Svou moc a hrůzu ovšem hrabě rozsévá také po okolí, což pocítí i manžel nebohé ženy v podání Nicholase Houlta či variace na Van Helsinga s tváří Willema Dafoea.
Nový plnohodnotný trailer tedy ukazuje víc ze samotného příběhu, zároveň si však podmaňuje diváka plíživou mrazivou atmosférou, díky níž se hrůza a teror zařezává do publika podobně intenzivně jako Orlok do svých nebohých obětí. Zatímco původní film patří mezi ikonická díla německého expresionismu, nová verze hledala podle slov kameramana Jarina Blaschkeho inspiraci zejména v romantismu 19. století, evidentně se ale bude vycházet i z největších klasik hororového žánru.
Působivé ukázce tak nechybí nejen hutná atmosféra, ale zejména neuvěřitelná gradace a vtahující vizuál, jenž má potenciál publiku v kinech zajistit pořádné noční můry. Materiál vypadá z žánrového hlediska opravdu lahůdkově a slibuje další Eggersovy nekompromisní hororové hody. Bude pak zajímavé sledovat, jak se mu podaří uspět u mainstreamového diváctva (americká premiéra o Vánocích je poměrně odvážná) a zároveň uspokojit věrné cinefily, a tak upevnit svou pozici osobitého auteura. V českých kinech uvidíme výsledek jeho snažení od 2. ledna.