Čtyřhodinový Scottův Napoleon je stále v nedohlednu. Trápí to ale někoho?
Zdálo se to jako velmi vychytralá obchodní strategie. Do kin uvedeme dvouhodinový film uznávaného režijního mistra, který strhne veškerou pozornost naším směrem. A pak na streamu uvedeme dvakrát delší verzi, jež k nám přivede nové předplatitele.
Tenhle plán ale hlavnímu producentovi Apple TV+ tak úplně nevyšel. Tím, jak se o režisérské a kinoverzi mluvilo jedním dechem, začala návštěva multiplexu působit tak trochu přebytečně. Zvlášť když díky pověsti Blade Runnera a Království nebeského víme, o kolik lepší jsou Ridleyho sestřihy na domácích nosičích oproti těm uváděným v široké distribuci.
Můžeme jen spekulovat, o kolik diváků film přišel. S jistotou víme jen, že vydělal 220 milionů dolarů, tedy právě tolik, kolik stál. To je zhruba polovina, kolik tradičně považujeme za komerční úspěch. Scott sice převálcoval ScorsesehoZabijáky rozkvetlého měsíce, kteří za stejnou sumu rovněž vznikli pro Apple a připsali si 160 milionů, nicméně Scorseseho cinefily milovaný film přivedl právě tu prestiž, o kterou platforma stála.
Napoleon si oproti tomu odnesl vlažné reakce, a co je nejhorší, prakticky nulový zájem o nášup. Jistě se na světě najde pár pravověrných, kteří si stále brousí zuby na to, jak to všechno krásně zapadne do sebe. Mnozí ale po návštěvě kina došli k tomu, že problémy tohohle filmu se znásobením stopáže nevyřeší, spíš naopak. Tuhle mantru následuje podle rozhovoru pro IndieWire i scenárista filmu David Scarpa, jenž má za to, že krátká verze je lepší než ta dlouhá, i když tu (nepřekvapivě) dál favorizuje samotný Scott.
Tak či onak by ale bylo pěkné, aby už Apple tuhle eskapádu ukončil a čtyřhodinovou verzi vypustil do světa. Ti z nás, kteří by jí dali šanci, si budou moct udělat názor sami. Kde to tedy vězí? Scott během minulého roku udal několik možných termínů. Jednu dobu se věřilo, že na streamu odpremiéruje ve stejný den jako kinoverze, tedy začátkem března. K tomu nakonec zjevně nedošlo.
Náš oblíbený hollywoodský Insider World of Reel se začal poptávat lidí v branži a zjistil, že v tuto chvíli neexistuje jasný harmonogram a s vydáním se v tuto chvíli nepočítá. Nevykládejme si to tak, že uvedení padlo. Na to bylo vynaloženo moc času, úsilí a mediální pozornosti – působilo by vážně trapně, kdyby po všech těch řečech o verzi, která tak úchvatným způsobem rozvede všechny postavy a jejich konflikty, výsledek nikdy nikdo neviděl.
Jenže krutá pravda je, že v tuhle chvíli existuje veřejný zájem o čtyřhodinového Napoleona jen jako o kuriozitu. Málokdo ho chce opravdu vidět. To Applu rozhodně neposlouží ke kýženému účelu navýšit předplatitele. Novou taktikou tedy může být nechat zcela utichnout aktuální debatu a až lidé trochu pozapomenou, rozjet reklamní kampaň s novou energií a zápalem. Logickou volbou by bylo například navěsit se na premiéru druhého Gladiátora. Bavíme se tu tedy o měsících? O letech? Kdo ví. Pro celou produkci to ale není nejlepší vizitka.