Sarah Snook jsem v baru nejdřív nepoznal, její herecký výkon je obdivuhodný. Ethan Hawke standardně fajn, do filmu jsem šel bez jakýchkoli znalostí, proto jsem zpočátku očekával moje oblíbené konverzační drama. Nakonec se z toho vyklubalo poměrně zamotané sci-fi o cestování časem. Otevřeně se přiznám, že jsem si do přečtení některých zdejších recenzí neuvědomil, že barman je vlastně svůj vlastní otec. Potěšila příjemná stopáž (dnes bohužel již řídce vídaná).
Extrémně přeartovaný film. Už úvodní "scéna", kdy koukáme několik minut do tmy mě měla varovat, že tohle bude náročný. Film bohužel nemá téměř žádný děj, sledujeme jen verzi Vyvolených, odehrávající se během druhé světové války, jejichž vila čirou náhodou sousedí s koncentračním táborem. Autoři se úplně autoeroticky zahleděli do svého vlastního filmu a tak servírují divákovi předlouhé nicneříkající nebo naopak křičící záběry, které mají publiku naznačit, co si má myslet. Paradoxně nejlepšími byly podle mě poslední záběry ze současnosti, u kterých jsem měl husí kůži a konečně zafungovaly tak, jak měli tvůrci zřejmě v plánu. Jinak je celý film mdlý, nudný a nebál bych se říct, že díky tomu i neuctivý k osudům zavražděných vězňů. Jedno z největších zklamání roku.
Samozřejmě, že po tolika letech film částečně ztratí svoje kouzlo. Žádné lekačky se nekonají, film je možno bezpečně sledovat i ve tmě a se sluchátky na uších. Nebylo to divácky nejatraktivnější, ale oproti jiným starším kouskům, jako Vetřelec nebo Tenkrát na západě je to super. Legendární koupelová scéna.
Hodnotil bych čtyřmi, ale film po téměř dvaceti letech patrně zestárl, zejména v akčních scénách a neplynulosti děje, kdy jsem se párkrát přistihl jak koukám do telefonu. Kdysi jsem se na první díl vykašlal a vrhnul se rovnou na TDK, to byla pravděpodobně chyba, tak si to teď dám znovu pěkně popořádku a uvidím.
V Česku legendární film, který však může současnému divákovi nabídnout jen lehce nadprůměrný zážitek. U některých hlášek se člověk zasměje, jako celek film nedává moc smysl a jde jen hodně po povrchu.
Jako neznalec předchozích dílů nepoiciťuji příliš nostalgickou notu filmu, nicméně legendární melodii, která se celým filmem prolíná, ocenit dokážu. Vůbec se to za sebe nestydí, je to čistokrevné, "staré dobré" béčko. Akční scény, honičky pozornost táhnou, zbytek je jen nutná výplň, hlášky na úrovni 9. třídy. Titulková píseň od Lil Nas Xe super. Na to, že je Murphymu 63 vypadá velmi dobře. Na filmu naštěstí není vůbec vidět, jakými problémy si během produkce prošel. Navíc se koukám jedná o režisérův debut, to tedy všechna čest.
Nemůžu se zkrátka přinutit k pěti hvězdám. Postavy jsou zajímavě, i když trochu jednoduše napsaný. Jedinou výtku, kterou bych k filmu měl je poněkud slabších 45 minut, zhruba do doby, než zůstane na chatě jen ústřední trojice. Pak se ale film naštěstí dozjede a vše je zachráněno :). Několikrát jsem se i dojal, Paul Giamatti (ty oči jsem mu věřil) překvapil stejně jako sekundující Dominic Sessa. Možná přihodím pátou hvězdu při opakovaném shlédnutí, protože jsem váhal právě mezi 4 a 5 hvězdami.
Přehnaně dlouhý, roztržitý, nesympatické obsazení, ale možná mě nebaví samotná předloha. T. Ripley je jak v tomto filmu, tak v nejnovější Netflixovské adaptaci někde na pomezí geniálního podvodníka, kterému všechno projde a úplného nemehla, a ta poloha mi asi jaksi nesedla. Zde se k tomu připojuje stáří filmu, které je na něm vidět více než je obvyklé.
Z první hodiny snímku jsem měl dost divný pocit, nakonec mi xxmartinxx podal vysvětlení, je to zřejmě opravdu volbou "starého" Armieho Hammera. Závěrečný monolog Michaela Stuhlbarga je super, bohužel je to jen pár minut z více než dvou hodin stopáže. Kamera taky nijak extra nezaujme, hudba rovněž. Neseděl mi přechod z úvodní hodinky, kdy se na sebe oba hrdinové nemůžou téměř ani podívat, do druhé poloviny, kdy si jeden kleká před druhého, bylo to takový nějaký moc z donucení, na rychlo. Část o dospívání a experimentování fajn, ale celkově film pouze nadprůměr. Kdyby film sestával z posledních dejme tomu 70 minut (samozřejmě mírně upravených), byl bych nadšenej.
Škoda toho velmi pomalého začátku, který by mohl některé nepřesvědčené diváky od sledování odradit. Stopáž mohla mít úplně v klidu 100 minut a nic by se nestalo. Cením relativně vysokou míru autentičnosti podle ohlasů na internetu. Pro někoho, kdo neví, kolik lidí se vrátilo zpátky to bude mírně napínavější, ale i s touto znalostí si můžete film užít.
Film vyloženě atmosferický, Jeana Rena tak nakoukaného nemám, ale tady byl fajn, Natalie Portman na 11 let obdivuhodná. Oldman předvedl daleko lepší výkony jako starší.
Bohužel extrémně zestárlo, děj hloupoučký, naivní, postavy ploché, efekty na dnešní dobu samozřejmě hrozné. Vzhledem k tomu, že to je 40 let starý film - 2 hvězdy. Zdejší absurdní hodnocení přičítám nostalgii.
Takhle měl vypadat Trojúhelník smutku. Víc filmů v 1,33:1 prosím :) Super postavy, super kamera, krásná kamera. Casting Barryho Keoghana byl trochu off, ale našel jsem si k němu cestu. Škoda toho příliš doslovnýho konce a některejch dalších věcí, co mi nesedly, takhle jen 4, ale krásné hvězdy.
Nejdřív jsem si říkal, “ty vole, co tam dělá Snoop Dogg?” Zřejmě možná i díky těmto “cameům” je film natolik legendární, protože moc jiných důvodů zde nenacházím. Kdyby se film vezl na vlně svojí první poloviny, líbil by se mi daleko víc, takhle je bohužel snížen na úroveň dalších pohádkových snímků. Film slouží jako další důkaz, že Denzel je pouze průměrný herec.
Velmi slušné tři hvězdičky, skoro čtyři. Do čtvrté hvězdy chybělo hlubší vysvětlení vztahů hlavní trojice, tvůrci se navzdory tiktokovým trendům velmi báli jít do odvážnějších scén, ať už s oblečením nebo bez. Co bylo ještě horší, tak ten příšerný artovoumělecký nekonkrétní konec. Naprosto skvělá je tady kamera, kdy se v době všemožných úhlů záběrů podařilo najít zase originální způsob snímání děje, při pohledech na odpalujícího tenistu jsem tak zavíral oči, kvůli letícímu míčku :) Zendaya byla spíš na druhé koleji, zajímavé výkony podali oba její chovanci.
Nevím, jak je možné, že jsme se s filmem tak dlouho míjeli, nicméně velmi příjemný zážitek, film za 26 let absolutně nezestárl, herecké výkony super, na Vina Benzína jsem trochu čuměl :D Kamera taky super, nejsilnější části filmu jsou bezpochyby začátek a konec, prostředek filmu mě trochu nudil, nicméně finální obrana mostu mi rozpumpovala srdce a přilepila mě k obrazovce.
Mě se to líbilo hodně. Za originalitu musím dát hvězdu navíc. Začátek je hodně zbrklý, chápu, že to mohlo některé diváky odradit od dalšího sledování, ale opravdu stojí za to vydržet to do filmu o filmu ve filmu. Úplně mě to v době vydání minulo, a to je škoda.
Zhlédnuto v rámci mého postupu legendárními filmy, které jsem ještě neviděl. Zdejších 88 % mě krapet zaskočilo, ale přisuzuji to čtvrt století, které uběhlo mezi premiérou a dneškem. Nebudu tu dělat Sherlocka jako někteří, závěrečný zvrat jsem opravdu nečekal. Nicméně mi jeho příchod zážitek z filmu nijak nevylepšil. Celý film je poměrně nudný a zbytečně rozvleklý, přestože stopáž filmu není přestřelená. Přišlo mi ale, že celý potenciál s Coleovým viděním byl zbytečně nevyužitý, viz scéna s matkou a cyklistkou, to byla možná nejlepší scéna z celého snímku. Škoda no, Bruce Willise moc nemusím, ale tady byl fajn, Haley Joel Osment na svůj věk i po těch letech super.
David Leitch se pomalu ale jistě řadí mezi moje oblíbené režiséry. Kaskadér je takovej novej dobrej akčňák, plnej humoru, napětí, akce, ale pro mě velmi nečekaně i velmi dobře fungující romantické linky. Casting ústřední dvojice z Barbenheimeru byl majstrštyk, všechny ostatní součásti filmu pro mě byly tak akorát namixovány. Na 5 hvězd to pro mě není, to si rezervuju pro ty úplně nejlepší kousky, což byl třeba předchozí Bullet Train, ten se mi prostě líbil ještě víc. Pocta nezaslouženě opomíjeným kaskadérům byla velmi fajn. :)
Ačkoliv podobné snímky běžně nevyhledávám a trochu jsem se v tomto případě obával úspěchu filmu na TikToku, musím říct, že jsem byl příjemně potěšen. Malinko jsem očekával příšernou nudu a stupidní romantiku, ale ani jednoho jsem se nedočkal. Ani jeden z hlavních hrdinů mi nebyl na první pohled sympatický, ale během filmu jsem si k charakterům cestu našel. Unwritten bylo fajn, párkrát jsem se fakt upřímně zasmál a celkově se dobře bavil. Bylo tam ale pár hodně cringe momentů, takže 3 hvězdy jsou tak akorát. Zcela s klidem bych film doporučil fanouškům romcoms.
Překvapuje mě zdejší poměrně vysoké hodnocení a neméně vysoká oblíbenost. Film sice velmi zajímavě začíná a prvních pár scén je dost zajímavých, nicméně postupně film začne nabírat komediální tón, který vrcholí scénou, kdy se z úředníčka stane rambo pochodující si vesele ulicí. Nejdřív mě napadlo, jestli se nejedná o jakousi groteskní kritiku Spojených států/kapitalismu, což je ve filmu ale explicitně vyvráceno. Celý film jsem tak nepřestával kroutit hlavou nad činy některých značně netradičních protagonistů, nicméně jsem stále čekal na nějaký nečekaný konec, který mi všechno objasní a já budu čumět s otevřenou pusou. Zřejmě mi tedy něco velmi zásadního utíká, ale to už tak někdy vyjde.
Viděno v rámci postupného probírání se žebříčkem nejlépe hodnocených filmů. Úvodní melodie od Scotta Joplina mě sice okamžitě chytla, nicméně už rovnou první přepadeníčko mě dost rozhodilo a musel jsem si ho pustit třikrát, abych konečně pochopil, o co v něm šlo. Dalších 20 minut pro mě bylo také mírně komplikovaných, nicméně od nástupu do vlaku už to šlo v pohodě ukoukat. Závěrečný zvrat čekali jen ti nejpodezřívavější, mezi které se neřadím, takže jsem byl rovněž mile překvapen. Ústřední dvojice sympatická, především Paul Newman, Robert Shaw teda extrémně nesympatický, tudíž správně obsazen. Nebýt toho méně přístupného začátku a s přihlédnutím na rok vzniku bych možná hodnotil 4
Skvělá hudba. Cením, že hned v úvodu se dočkáme odpovědí na většinu otázek, která diváka napadne. Dokument je nicméně navzdory své štědrédré délce zbytečně zbrkle a zkratkovitě ukončen. Nicméně souhlasím, že ačkoliv k tomu téma velmi vybízí, autoři nezklouzli k nějakému citovému vydírání publika.
Téměř se to nedalo ukoukat. Všechny tři Gunnovy Strážce galaxie mám rád, ale tohle se mi teda do vkusu extrémně netrefilo. Párkrát jsem se zasmál, ale většinu času je humor příliš dětinskej, což však kontrastuje s poměrně neobvykle explicitním násilím v akčních scénách. V paměti mi zůstala scéna v první třetině filmu, kdy se vydávají zachránit toho “zajatýho” týpka, jehož jméno jsem už zapomněl :) To špičkování obou hitmanů bylo to nejzajímavější z celýho filmu. James Gunn zřejmě dostal naprostou volnost a je to na tom filmu taky vidět, bohužel se to na něm podepsalo negativně. Viděno jako příprava na seriálového Peacemakera, ale doufám, že ten teda bude lepší zážitek.
Nepřidám se ke zdejším onanistům, kteří, jakmile se nejedná o romantickou slátaninu s Hřebíčkovou a Langmajerem, švihají plným hodnocením. To, že se pro českého diváka převážně točí sračky, už nemůže sloužit jako omluva naprosto průměrným filmům zde vznikajícím. Pravopisné chyby v názvu jsou úplná maličkost, ale už leccos napoví. Chápu, že Bratři prakticky nutně museli vyhrát hlavní cenu na letošních lvech, nicméně proč tohle vyhrálo sošku na prakticky nepřítomnou hudbu mi známo není. Nepřekvapivě nejlépe vykreslená je hlavní dvojice, hysterická "nová máma" je na tom hůř, a o synáčkovi se radši nezmiňuju. Scénář je nejslabším článkem snímku, jediná postava, která je jakžtakž slušně napsaná je hlavní hrdina. Škoda, že je to zase scenáristicky poloprázdné, úplně stejně jako Bratři nebo třeba Promlčeno, žádný zázrak se bohužel nekoná ani co se týče hereckých výkonů, Rázlová se po dlouhé době objevila na plátně, Roden po dlouhé době nehrál v úplném šitu, ale nic fascinujícího. Vizuálně to vypadá skvěle, zcela logicky (viz titulky), docela to uteklo, ani nepotěší, ani nenaštve, zkrátka zcela průměrný průměr.
Super. Na to, že se jedná o režisérčin nedokumentární debut, tak naprostá pecka. Váhal jsem, jestli nedat hvězdičky čtyři, ale nechám si je na další filmy paní Císařovské. O životě Andrey Absolonové jsem věděl naprosté minimum, a tak mě možná ještě víc zarazilo, jak odvážní tvůrci byli. Je samozřejmě škoda některých přešlapů jako např. do očí bijící “plešaté” masky, očividné dublérky v pornoscéně a dalších, ale naštěstí jich ve filmu nebylo tolik. Místy mi přišlo, že autoři bojovali s mírou artovosti některých scén, kdy se ve finále vždy dostali do jednoho z extrémů. Buď jsme tak skákali dějem jako splašená koza, nebo dlouhé sekundy koukali na statický obraz. Podobně zvláštních rozhodnutí je ve filmu víc, třeba proč hraje českou postavu slovenská herečka se znatelným přízvukem? To se v Čechách nenašel nikdo podobný? Nebo mi něco uniká? Nicméně jsem moc rád, že někdo pustil do českých konzervativních kinosálů plných Langmajera a Hřebíčkové něco trochu odvážnějšího a více náročného na divácký intelekt. Tvůrcům a především režisérce fandím a těším se na další kousky.
90 %? To asi určitě ne. Queens Gambitu, Homelandu ani BCS to nesahá ani po kotníky. Argumentace, že "na Čechy je to dobrý" je sice hezká, ale dost smutná. Těžko říct, jestli to bylo ekonomické nebo kreativní rozhodnutí, ale vyrobit 6 dílů byla podle mě chyba. Kdyby měl seriál pouze 1., 2. a poslední díl, byl by minimálně o hvězdičku lepší. Zřejmě jsem v menšině, ale naprosto jsem se dokázal vžít do mjr. Markoviče a jeho pochopení pro pachatele. Oceňuju symbolické uznání p. Markoviče a jeho (bohužel na tu dobu asi doopravdy revolučních) metod práce s pacienty/pachateli. Děsivější, než ústřední dvojice pachatelů pro mě byly jednotlivé minipříběhy, ale možná ještě víc neschopní a v Praze i naprosto debilní majorovi kolegové, především "Mladej".
Jen tak z nudy jsem otevřel Netflix a tam na mě vykouklo tohle. Ani jsem si nečetl popis, prostě jsem to zapl. První polovina celkem fajn, vypadalo to nadějně, potěšila mě nízká hodnota na časomíře, v době dnešních 2,5+ hodinových filmů se takováhle jednohubka docela hodí. Jakmile ale hrdinové opustili záchod, začalo se to ubírat úplně neuvěřitelným směrem, který byl svojí absurdností daleko nad například takovými Postradatelnými. Úplný závěr po výstupu z letadla, respektive v domě otce hlavní hrdinky je takový nesmysl, že mě to až docela rozčílilo a zkazilo celkem obstojnou první polovinu.
Řekl bych, že je to na takové trochu horší tři hvězdy. Není to nekoukatelné, dává to hlavu a patu, některé záběry vypadají fakt pěkně, i to archivní “přepínání” do současnosti by se dalo pochválit. Bohužel se však jedná o klasickou hloupoučkou televizní zábavu na večery pro prací unavenou masovou populaci, která musela? být z programových důvodu natažena na velmi dlouhých 80 minut, které se nedařilo dostatečně plnit obsahem. Na mnoha místech (a především na výletu do Vídně) je vidět nedostatek peněz, což dává k zamyšlení polomrtvou debatu o výši koncesionářských poplatků. Předlohu jsem nečetl, ale postava Standy Pekárka je mezi zdejšími komentujícími vnímána na můj vkus přehnaně negativně, mě naopak přišlo, že byli tvůrci dost měkcí, především kolegové z StB byli podle mě dost mírumilovně vykresleni. Celkově jsou postavy takové mělké, nevýrazné, člověk si k nim nevybuduje příliš silný vztah. To zřejmě plyne z formátu seriálu, od kterého jsem zřejmě nesmyslně čekal zbytečně mnoho. Tak nějak jsem asi doufal, že když seriál obdržel 5 Českých lvů, že to bude stát za to.
Promarněná šance veřejnosti jednoduchou formou přiblížit kontroverzní kapitolu českých dějin. Ti, kdo se s příběhem seznámili musí kroutit hlavou nad tímto zpracováním, ti druzí nemohou chápat vůbec. Dramaturgicky je to na úrovni Sněhuláka, scenáristicky na úrovni Lídy Baarový. Důvtipnější z nás, mezi které se bohužel neřadím, mohli odhadovat, že film v rukou příbuzného dvou z pěti protagonistů nebude oplývat objektivitou, především, když vyloženě při tvorbě filmu využíval Josefa Mašína ml. k propagaci snímku. Přehnaná "nestranost" tak vyústila v nepřehledný slepenec jednotlivých "aktů" vrcholící hodinovým běháním po lese a vyhýbání se střelbě ve stylu pana Wicka. Dvě hvězdy pouze za to, že film na první pohled vypadá k světu. Obdivuju naprostou ignoraci poslat tenhle "skvost" do boje o cizojazyčného Oscara. To snad i ten Bod Obnovy by měl větší šanci. Zisk Českého lva si rovněž vysvětlit nedovedu, nedovedu si představit, že by se mezi nominovanými nenašlo něco lepšího.
Pořád tak nějak doufám, že to, co jsem sledoval, byla parodie. Pokud tomu tak nebylo, tak nechápu, co se stalo se zdejším hodnocením. Buď zde na plné obrátky pracuje nostalgie a slepota, nebo jsem sledoval omylem jiný film.
Dle očekávání overhyped. Jednoznačně horší, než jednička. Tam, kde jednička pracuje se vztahy mezi postavami, politikou, atmosférickými scénami, dvojka sází pouze na 1. signální ve formě epických bitev a soubojů. A to stále dokola. Ne, že bych se vyloženě nudil, ale jedničku jsem vnímal jako celkově líp uchopenou. Zde jakoby tvůrci nevěděli co všechno do filmu dát, a tak různě experimentovali. Celou dobu váhám mezi 3 a 4 hvězdičkami, ideální by byly 3 a půl. Přestože jsem z kina neodcházel v totální euforii, nalákalo mě to si znovu přečíst knižní předlohu a případně i druhý díl z duní série.
Zajímavý kousek, právní battle byl sice dost často zajímavý, místy ale poněkud nudil a diváka zahlcoval zbytečnou hantýrkou. Richard Gere byl příjemně neotravný, Edward Norton premiérově skvělý a ačkoliv jsem ho už předtím měl docela rád, tímhle výkonem se mi zalíbil ještě víc a musím dohnat jeho hereckou kariéru. Závěrečný twist sice situaci trochu změnil, hvězdičku navíc ale filmu podle mého nepřinese.
Začátek pomalejší, ale relativně nutný úvod, film začíná až návratem matky z nemocnice domů. Zajímavá myšlenka, jejíž zpracování však velmi pokulhává. Film je na komedii málo vtipný, na drama málo napínavý a přídavné jméno romantický mi nedává smysl už vůbec. Po odhalení “hlavního zvratu” je však děj velmi repetitivní a velmi obtížně jsem udržoval pozornost. Kdyby dokázali tvůrci přijít ještě s nějakými nápady a kdyby mi dneska kolemjdoucí nesebrala Monstra, dal bych asi hvězdičky 3.
Ježiškote tady se nám sešlo pamětníků. Dvacátý sedmý nejlepší film? Lol, ne. Na rok 79 obstojné kulisy a kostýmy, teda kromě záběrů na exteriér lodi, ty byly otřesný. Nedokážu zhodnotit, zda by mě v tehdejší době uvedení do kin bavil děj, ale takhle po 45 letech to je těžká nuda. Paní Wívrová byla teda kost, dvě hvězdy jen z obrovské shovívavosti a s ohledem na stáří filmu, které je u sci-fi zvláště patrné.