Onen talentovaný pan Ripley je mladý muž, který sice zatím neví, co by chtěl v životě dělat, ale přitom má zcela jasnou představu, jak by chtěl svůj život prožít. Každopádně v přepychu, bez práce, užívat si života na krásných místech, mít krásné ženy a prostě jet na plno. Jenomže tohle vše, co Tom Ripley zatím nemá, to má Dickie Greenleaf a Tom to chce za každou cenu získat. Když je Dickieho bohatým otcem poslán do slunné Itálie, aby přesvědčil lenošného synka a geniálního playboye o návratu domů, je pochopitelně Dickieho způsobem života okouzlen. Nádherná vila, výlety do Říma, prvotřídní hotely, krásná přítelkyně... Dickie je nejprve nově příchozím pobaven, ale brzy mu ztuhne úsměv na rtech. Tom se totiž nezastaví před ničím, aby si mohl navždy užívat života bohatých...
Velice dobrá adaptace románu Patricie Highsmithové s výborným Mattem Damonem v titulní roli; do drsného konce vyústí drama herce-životního outsidera, který neunese, že jeho zbohatlický klient užívá bez skrupulí všeho, co nemusel pracně získávat, a rozhodne se jednat ve svůj prospěch.
Toto zpracování je ovšem už druhé v pořadí, a to první, francouzský thriller V plném slunci (1959) s tehdy nádherným a dokonale cynickým Alainem Delonem v roli Toma Ripleyho není o nic horší. Na natáčení tohoto filmu se Delon potkal s Romy Schneiderovou, hraje malou roličku. Shlédněte obojí a porovnejte.
Není to úplně remake filmu V plném slunci, respektive se nedrží přesně předlohy. Talentovaný pan Ripley je košatější a také více roztahaný, film v Plném slunci byl přímočarý a líbil se mi o něco více. Matt Damon zahrál velmi dobře, stará Itálie v roce 1999 už prostě není tak lehce zpracovatelná... dobré, ale starší verze u mě vyhrála.